http://usparts.locomail.com/category.php?cat=1&group=3Bolt-On testi
Lähtökohtana oli Ford Racing 351W/240hp moottori, jossa on jo vakiona tukevampaa osaa mm. tupla rulla jakopää. Moottorista pyrittiin saamaan mahdollisimman paljon irti pelkastään osia kiinni pulttaamalla, eli kanaviin yms. ei koskettu. Tehoa tuli 407hp/5400rpm. ja vääntöä 574Nm/4500rpm.
Projektin päätyttyä tämä taatusti tehokas ja toimiva moottori on nyt tarjolla hintaan 4950.00-
Kustannukset työ- ja dyno osuuden lisäksi:
-moottori 2598,00-
-osat 3472,00-
Moottori
Ford Racing M-6007-J58 351W moottori
Kannet
World Products RL023030 alumiinikannet
ARP 134-7101 keinuvipujen pultit 3/8”
ARP 200-7610 venttiilikoppien pinnapultit
Champion 0071 sytytystulpat
Comp Cams 4778-16 spring locator
Comp Cams 977-16 venttiilijouset
Crane 99944-16 venttiililautaset 11/32”
Crane 99097-1 venttiililukot 11/32"
Crane 36650-1 guide platet
Crane 11746-16 rulla keinuvivut
Ferrea F5101 rosteri imuventtiilit 1,94"
Ferrea F5105 rosteri pakoventtiilit 1,60"
Ford Racing M-6582-A302R venttiilikopat
Ford Racing M-6766-A302 huohotin
Ford Racing M-6051-A302 kansitiivisteet
Victor VS38300 venttiilikoppien tiivisteet
Victor B45418 ohjurien kumit
Pa-järjestelmä
Holley 0-82651 Street HP 650 DP kaasutin
Edelbrock 7581 Air-Gab RPM imusarja
Edelbrock 9266 lämpöeriste
Fel-Pro 1262 imusarjantiiviste
ARP 154-2001 imusarjan pulttisarja
Nokka-akseli
Comp Cams 31-246-3 XE274 nokka-akseli
Fel-Pro TCS45449 Jakopään tiivisteet
Muut
MSD 8354 Pro-Billet Ready-To-Run jakaja
WIX 51515 Öljynsuodatin
Ford Racing M-8509-DM hihnapyörät
Gates 7315APA hihna
351 bolt-on testi
351 bolt-on testi
Us-partsin sivuilta lainattua
Go tell Alice....
Re: 351 bolt-on testi
Ainakin tarkkaan luetteloitu
mitä on käytetty komponenteina!
ilmeisesti sämpyllä dynottu lopuksi.
mitä on käytetty komponenteina!
ilmeisesti sämpyllä dynottu lopuksi.
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: 351 bolt-on testi
407 hv ja 4950e. Ei kai tuolla pitkälle mennä metsään ja on dynottu samaan hintaan. Earlyyn varmasti toimiva ajelumoottori, mutta öljypohja taitaa olla foxi-mallia?
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Re: 351 bolt-on testi
Ei ole foximallia, noissa peruskoneissa on just se toisenmallinen öljypohja. Varmaan kävis örliin?Fastback kirjoitti:407 hv ja 4950e. Ei kai tuolla pitkälle mennä metsään ja on dynottu samaan hintaan. Earlyyn varmasti toimiva ajelumoottori, mutta öljypohja taitaa olla foxi-mallia?
Go tell Alice....
- 1965HT
- Aktiivi
- Viestit: 60
- Liittynyt: 07 Joulu 2007, 22:32
- Auto: Mustang SR 4**-69
- Paikkakunta: Hyllykallio, Seinäjoki
Re: 351 bolt-on testi
Mulla 289 ja C4 -65:ssa... Mitäs muuta uutta mun pitäis hommata jos ton koneen ostais?
***385 SERIES***
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: 351 bolt-on testi
C4 vaihteisto voisi olla syytä vahvistaa esim. Suojasilla tai jollain muualla asiantuntevalla. Peltisarjat menevät uusiksi ja pannuhuono tulee ahtaaksi. Levyjarrut tarvitset eteen katsastukseen. Lukollinen tasauspyörästö aivan ehdoton tuolla teholla. Tuossa nyt mitä äkkiä tulee mieleen, pitemmälle jos viedään niin kardaanin ristikot uusiin tai jopa suurempiin - seuraa yoke jumppa jne. Varmasti vakioristikoillakin ajelisi tuolla koneella. Bensalinjakin saattaisi riittää vakiona.1965HT kirjoitti:Mulla 289 ja C4 -65:ssa... Mitäs muuta uutta mun pitäis hommata jos ton koneen ostais?
Ei muuta kuin ostat koneen. Ei tuo loppupeleissä järkyttävän kallis ole ja ennenkaikkea uutta osaa koko kasa. Kyllä tuolla alkuun pääsee.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
- 1965HT
- Aktiivi
- Viestit: 60
- Liittynyt: 07 Joulu 2007, 22:32
- Auto: Mustang SR 4**-69
- Paikkakunta: Hyllykallio, Seinäjoki
Re: 351 bolt-on testi
Entäs jos to nykyisen koneen piristäis jollain asiansa osaavalla "tekijällä" ?
Mulle kyllä riittäis vähempikin lisäpotku (halvempikin tietty ?). Oon vaan näissä asioissa semmonen
nuija, etten oikeen ymmärrä edes kysyä oikeita asioita.
Kai toi Suojanen osais vastailla ja auttaa, kun kerran lisätehoista on kyse.
Kun ei vaan tarttis käyttää omaisuutta tohon hommaan...
Mulle kyllä riittäis vähempikin lisäpotku (halvempikin tietty ?). Oon vaan näissä asioissa semmonen
nuija, etten oikeen ymmärrä edes kysyä oikeita asioita.
Kai toi Suojanen osais vastailla ja auttaa, kun kerran lisätehoista on kyse.
Kun ei vaan tarttis käyttää omaisuutta tohon hommaan...
***385 SERIES***
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: 351 bolt-on testi
Sun pitää vaan asennoitua niin, että lasket mitä tarvitaan ja sitten kerrot sen kahdella niin ollaan lähellä lopullista laskua muutostöistä. Sitten jos ei halua käyttää omaisuutta juuri yhtään niin halvin keino saavuttaa "hevosvoimia" on katkaista pakoputket vähän ennen vaimentajia. Voiman tunne valtaa sielun kun avaimesta kääntää. Se ei maksa juuri mitään ja voi klemmareilla kiinnittää jotkut trumpetit paikoilleen aina ennen katsastusta. Halvalla.1965HT kirjoitti:Entäs jos to nykyisen koneen piristäis jollain asiansa osaavalla "tekijällä" ?
Mulle kyllä riittäis vähempikin lisäpotku (halvempikin tietty ?). Oon vaan näissä asioissa semmonen
nuija, etten oikeen ymmärrä edes kysyä oikeita asioita.
Kai toi Suojanen osais vastailla ja auttaa, kun kerran lisätehoista on kyse.
Kun ei vaan tarttis käyttää omaisuutta tohon hommaan...
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: 351 bolt-on testi
Lisähevosia siis ns. "postimerkkeilijän" kikallaFastback kirjoitti:Sun pitää vaan asennoitua niin, että lasket mitä tarvitaan ja sitten kerrot sen kahdella niin ollaan lähellä lopullista laskua muutostöistä. Sitten jos ei halua käyttää omaisuutta juuri yhtään niin halvin keino saavuttaa "hevosvoimia" on katkaista pakoputket vähän ennen vaimentajia. Voiman tunne valtaa sielun kun avaimesta kääntää. Se ei maksa juuri mitään ja voi klemmareilla kiinnittää jotkut trumpetit paikoilleen aina ennen katsastusta. Halvalla.1965HT kirjoitti:Entäs jos to nykyisen koneen piristäis jollain asiansa osaavalla "tekijällä" ?
Mulle kyllä riittäis vähempikin lisäpotku (halvempikin tietty ?). Oon vaan näissä asioissa semmonen
nuija, etten oikeen ymmärrä edes kysyä oikeita asioita.
Kai toi Suojanen osais vastailla ja auttaa, kun kerran lisätehoista on kyse.
Kun ei vaan tarttis käyttää omaisuutta tohon hommaan...

Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Re: 351 bolt-on testi
Osta vaan tuo kone ja kurista siitä sata hevosta pois. Sitten kun se ei enää riitä on tehoa helposti saatavilla lisää.1965HT kirjoitti: Mulle kyllä riittäis vähempikin lisäpotku.
- 1965HT
- Aktiivi
- Viestit: 60
- Liittynyt: 07 Joulu 2007, 22:32
- Auto: Mustang SR 4**-69
- Paikkakunta: Hyllykallio, Seinäjoki
Re: 351 bolt-on testi
Jos nyt koittais jatkaa "asiallisempaa" keskustelua kyseisestä koneesta, niin meneekö toi paikalleen ilman suurempia muutoksia (kiinnikkeeet, laatikko ym.)?
Ja kun Fastback luetteli noita "pakollisia" lisäkilkkeitä, niin kertokaas nyt kun kerran tiedätte KOKEMUKSESTA, että paljonko suunnilleen pitää varautua laittamaan ton viiden tonnin lisäksi rahaa likoon että projekti olisi valmis.
Oletetaan siis että työ ei maksa mitään, kun sen hintaahan ei oikein etukäteen voi tietää.
Ja kun Fastback luetteli noita "pakollisia" lisäkilkkeitä, niin kertokaas nyt kun kerran tiedätte KOKEMUKSESTA, että paljonko suunnilleen pitää varautua laittamaan ton viiden tonnin lisäksi rahaa likoon että projekti olisi valmis.
Oletetaan siis että työ ei maksa mitään, kun sen hintaahan ei oikein etukäteen voi tietää.
***385 SERIES***
Re: 351 bolt-on testi
Sanoisinko, että kun oikein hyvin suunnittelee, etsii halpoja, jopa käytettyjä osia, ja pitää päätöksistään kiinni, niin saattaisi päästä yllättävän vähällä.
Kuitenkin on todella vaikea lähteä veikkaamaan mitä tulisi voimansiirtoon, alustaan, jarruihin, jäähdytykseen...ym.ym. sijoittaa. Mielestäni kannattaa ottaa hyvin selvää, että minkä tason roippeilla tulee toimeen, välttämättä ei tarvitse aina parasta ja ''tehokkainta'' tai kalleinta. Esim. jos ymmärtää kohtalaisesti englantia, niin kandee lukea myöskin usan musse-foorumeja, niistä löytyy hyvinkin paljon käyttökokemuksia eri osista ja tarvikkeista. Lähinnä että mikä riittää esim. ko. moottorin tehojen kanssa voimansiirrossa, tai muuta vastaavaa. Muutenkin kun otat asioista selvää, olet ns. vahvoilla kun alat tekemään päätöksiä asian suhteen. Silloin on huomattavasti paljon helpompi laskea budjettiakin, kun tietää mitä haluaa ja tarvitsee.
Kuitenkin on todella vaikea lähteä veikkaamaan mitä tulisi voimansiirtoon, alustaan, jarruihin, jäähdytykseen...ym.ym. sijoittaa. Mielestäni kannattaa ottaa hyvin selvää, että minkä tason roippeilla tulee toimeen, välttämättä ei tarvitse aina parasta ja ''tehokkainta'' tai kalleinta. Esim. jos ymmärtää kohtalaisesti englantia, niin kandee lukea myöskin usan musse-foorumeja, niistä löytyy hyvinkin paljon käyttökokemuksia eri osista ja tarvikkeista. Lähinnä että mikä riittää esim. ko. moottorin tehojen kanssa voimansiirrossa, tai muuta vastaavaa. Muutenkin kun otat asioista selvää, olet ns. vahvoilla kun alat tekemään päätöksiä asian suhteen. Silloin on huomattavasti paljon helpompi laskea budjettiakin, kun tietää mitä haluaa ja tarvitsee.
-
Galaxie61
- Mega-addikti
- Viestit: 803
- Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
- Auto: Galaxie -61
- Paikkakunta: huitsin nevada
Re: 351 bolt-on testi
foxi-82 kirjoitti:Sanoisinko, että kun oikein hyvin suunnittelee, etsii halpoja, jopa käytettyjä osia, ja pitää päätöksistään kiinni, niin saattaisi päästä yllättävän vähällä.
Kuitenkin on todella vaikea lähteä veikkaamaan mitä tulisi voimansiirtoon, alustaan, jarruihin, jäähdytykseen...ym.ym. sijoittaa. Mielestäni kannattaa ottaa hyvin selvää, että minkä tason roippeilla tulee toimeen, välttämättä ei tarvitse aina parasta ja ''tehokkainta'' tai kalleinta. Esim. jos ymmärtää kohtalaisesti englantia, niin kandee lukea myöskin usan musse-foorumeja, niistä löytyy hyvinkin paljon käyttökokemuksia eri osista ja tarvikkeista. Lähinnä että mikä riittää esim. ko. moottorin tehojen kanssa voimansiirrossa, tai muuta vastaavaa. Muutenkin kun otat asioista selvää, olet ns. vahvoilla kun alat tekemään päätöksiä asian suhteen. Silloin on huomattavasti paljon helpompi laskea budjettiakin, kun tietää mitä haluaa ja tarvitsee.
tervejärkistä juttua...
ite laita osan autooni vaikka se olis mossesta, kunhan tekee tehtävänsä kunnolla
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Re: 351 bolt-on testi
Miksi ensimmäisenä pitäisi tehdä kone?
Olisi jotenkin luontevampaa rakentaa auto haluamaansa suuntaan pala kerrallaan.
Määrittele ensin mitä ihan oikeasti haluat autolta. Ja tee siitä selkeä lista tai vähintään kirkas ajatus.
Jos vain haluat cruisailla ja äänien pitää olla vakuuttavat niin pakoputkiviritys rittää ja konepelti visusti kiinni.
Jos vain haluat cruisailla ja aiot aukaista luukunkin joskus kromaa ja maalaa konehuone huolellisesti, mahdollisesti käytä alumiini osia ja muuta tingeltangelia.
Jos haluta ajonautintoa, niin tee alusta ja jarrut kunnolliseksi.
Jos haluat slalomissa jotenkin pärjätä tee alustamuutokset (myös on syytä hieman opiskella alusta asioita), jarrut, vaihteisto (manuaali), perä (oikeanlainen välitys ja kestä toimiva lukko), vanteet, renkaat ja korin jäykisteet.
Jos haluat jotenkin menestyä radalla niin lisää vielä edelliseen hyvä moottorin jäähdytys ja kilpa jarrupalat / hihnat.
Jos lisäksi haluat menestyä varttimaililla niin koneeseen lisää ruutia 350 - 400 hp koneella ja oikeilla renkailla saatat päästä jopa 12 sekunnin aikoihin.
Huomaa, että yleinen käyttömukavuus kärsii koko ajan mitä pidemmälle menet.
Kuitenkin jos autossa on toimiva kone niin jätä koneen rakentaminen tai vaihtaminen viimeiseksi.
Mutta jos vakio autoon ajattelet n. 400 heppaista 5000€ konetta ja aiot jotenkin myös hyödyntää tehon niin toinen 5000€ menee helposti. Muutoin rahat menee koneessa hukkaan tai vain henkseleiden paukkutteluun.
Olisi jotenkin luontevampaa rakentaa auto haluamaansa suuntaan pala kerrallaan.
Määrittele ensin mitä ihan oikeasti haluat autolta. Ja tee siitä selkeä lista tai vähintään kirkas ajatus.
Jos vain haluat cruisailla ja äänien pitää olla vakuuttavat niin pakoputkiviritys rittää ja konepelti visusti kiinni.
Jos vain haluat cruisailla ja aiot aukaista luukunkin joskus kromaa ja maalaa konehuone huolellisesti, mahdollisesti käytä alumiini osia ja muuta tingeltangelia.
Jos haluta ajonautintoa, niin tee alusta ja jarrut kunnolliseksi.
Jos haluat slalomissa jotenkin pärjätä tee alustamuutokset (myös on syytä hieman opiskella alusta asioita), jarrut, vaihteisto (manuaali), perä (oikeanlainen välitys ja kestä toimiva lukko), vanteet, renkaat ja korin jäykisteet.
Jos haluat jotenkin menestyä radalla niin lisää vielä edelliseen hyvä moottorin jäähdytys ja kilpa jarrupalat / hihnat.
Jos lisäksi haluat menestyä varttimaililla niin koneeseen lisää ruutia 350 - 400 hp koneella ja oikeilla renkailla saatat päästä jopa 12 sekunnin aikoihin.
Huomaa, että yleinen käyttömukavuus kärsii koko ajan mitä pidemmälle menet.
Kuitenkin jos autossa on toimiva kone niin jätä koneen rakentaminen tai vaihtaminen viimeiseksi.
Mutta jos vakio autoon ajattelet n. 400 heppaista 5000€ konetta ja aiot jotenkin myös hyödyntää tehon niin toinen 5000€ menee helposti. Muutoin rahat menee koneessa hukkaan tai vain henkseleiden paukkutteluun.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: 351 bolt-on testi
Heh, joo. Postimerkkeilijää kannattaa kuunnella, filatelisteilla on muuten hieno kerho ja forumi!!! Mun postimerkkipaallissa on kyllä vaimentimet, putket taka-akselin ylitse ja putkien päät hiekkapellistä lävitse. Ei olla sahailtu mitään.Homer65 kirjoitti:Lisähevosia siis ns. "postimerkkeilijän" kikalla![]()
![]()
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3