400 Clevelandista tehoa pihalle
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
400 Clevelandista tehoa pihalle
Hot Rodista lainattua;
http://www.hotrod.com/techarticles/engi ... index.html
505 hv ja 565 ft-lbs vapaastihengittävänä. Aku älä ala keulimaan sitten... Kallis motti vaan siitäkin tuli. Kampuran offset hionta 4,200" iskulle, lohkon dekkaus, moparin männät, mäntien notsaus, letukan veivit (ihan yleistä) jne. Olis voinut tehdä toisellakin tapaa, mutta asiallinen motti siitä kuitenkin tuli.
http://www.hotrod.com/techarticles/engi ... index.html
505 hv ja 565 ft-lbs vapaastihengittävänä. Aku älä ala keulimaan sitten... Kallis motti vaan siitäkin tuli. Kampuran offset hionta 4,200" iskulle, lohkon dekkaus, moparin männät, mäntien notsaus, letukan veivit (ihan yleistä) jne. Olis voinut tehdä toisellakin tapaa, mutta asiallinen motti siitä kuitenkin tuli.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Re: 400M Clevelandista tehoa pihalle
Tässä on tullut päissään ja selvistäkin päin mietittyä että 400:n olis aika oiva turbotuskohde, matalat puristukset, isot kanavat jne ja kun ei ole sisälokasuojia häiritsemässä niin on tilaakin laittaa turbo tai kaks kuten y-lohkomiähet. In case of doubt increase the boost tai jotain sinnepäin 

Go tell Alice....
Re: 400M Clevelandista tehoa pihalle
Niin paitsi, että se detonoi jo vaparinakin.Aku_81 kirjoitti:Tässä on tullut päissään ja selvistäkin päin mietittyä että 400:n olis aika oiva turbotuskohde, matalat puristukset,

Fastback, se on pelkkä 400. Destroukattuna se on 351M.

Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: 400M Clevelandista tehoa pihalle
Arto, itseasiassa 400m 0,030" ylikoossa ja 4,200" iskulla 428,6 cid. Pienihän se silti on. Se on jo stroukkiuransa huipulla tuossa kombinaatiossa. Jos ihan rehellisiä ollaan, niin toi kone on tehty vaan koska on haluttu näyttää että kyllä tästäkin saa jotain. Jos tommotten tekisi 4V kansilla ja siihen käypäisellä (???) imusarjalla niin pysyis kustannukset jollain lailla lapasessa ja detonointikin korjaantuisi quenchin myötä. Turbotus toisi hubaa, mutta potentiaali se siinäkin loppuu aikanansa. Minä olen oppinut sen asian tässä urani aikana, että tekee kerrasta niin overkill kun ikinä on rahaa. Se on loppupeleissä vaan säästettyä rahaa.Arto65FB kirjoitti:Niin paitsi, että se detonoi jo vaparinakin.Aku_81 kirjoitti:Tässä on tullut päissään ja selvistäkin päin mietittyä että 400:n olis aika oiva turbotuskohde, matalat puristukset,
Fastback, se on pelkkä 400. Destroukattuna se on 351M.
6800 USD satsauksella sitä pystyisi tekemään 514-557 cid 680 hv 429/460 isolohkon. Ei mun tarvitsisi miettiä 2 tuhannesosasekuntia kauempaa.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Re: 400M Clevelandista tehoa pihalle
No niin,nauru seis.Arto65FB kirjoitti:Niin paitsi, että se detonoi jo vaparinakin.Aku_81 kirjoitti:Tässä on tullut päissään ja selvistäkin päin mietittyä että 400:n olis aika oiva turbotuskohde, matalat puristukset,
Fastback, se on pelkkä 400. Destroukattuna se on 351M.
Itte tein omasta 400metrisestä kivan käyttömotin tuohon kesäkatiskaan.Eikä se kyllä mitään detonoi.
Lohko 0,30,pienipalotilaiset aussikannet ja niihin kevyt porttaus,performer imusatsi ja 600cfm kaasari+crane H-278-2,Vääntää ja kiertää käyttökoneeksi, pitkälle perävällärille ja c6 lootalle ja lompakolle soppelisti.
Pienen pudjetin kone!tämmönen sen olis pitäny tulla jo tehtaalta

Kyllä nää footit onkin sitten eri autoja


montego mx
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: 400M Clevelandista tehoa pihalle
Taikasana on noi pienipalotilaiset kannet, niissä on 4V tyylinen quench alue, joka open chamberiin nähden on todellakin parannus. Eihän me naureta, ootko nähnyt yhtään hymiötä ennen tätä ?montego kirjoitti:No niin,nauru seis.Arto65FB kirjoitti:Niin paitsi, että se detonoi jo vaparinakin.Aku_81 kirjoitti:Tässä on tullut päissään ja selvistäkin päin mietittyä että 400:n olis aika oiva turbotuskohde, matalat puristukset,
Fastback, se on pelkkä 400. Destroukattuna se on 351M.
Itte tein omasta 400metrisestä kivan käyttömotin tuohon kesäkatiskaan.Eikä se kyllä mitään detonoi.
Lohko 0,30,pienipalotilaiset aussikannet ja niihin kevyt porttaus,performer imusatsi ja 600cfm kaasari+crane H-278-2,Vääntää ja kiertää käyttökoneeksi, pitkälle perävällärille ja c6 lootalle ja lompakolle soppelisti.
Pienen pudjetin kone!tämmönen sen olis pitäny tulla jo tehtaaltaNyt on sitten teetteillä parempi turbiini tuohon läjään.
Kyllä nää footit onkin sitten eri autoja![]()

"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Re: 400M Clevelandista tehoa pihalle
Juu, ei mitään naurua 400:sta kohtaan. Tuo detonointi viittasi siihen, että helposti ajattelisi, että niillä 70-luvun 8:1 - 8,5:1 puristuksilla ahtaminen on kakunpala, mutta olivat juuri tuon quenchin puolesta pielessä ja siksi tehtaan jäljiltä detonoivat amerikan bensalla vaparinakin. Ja siitä tuli boat anchor -maine. Mutta V8 on V8 ja 400 cid V8 on 400 V8 ja jos tehdas rakensi sen väärin, niin mikäs sen hienompaa kuin rakentaa se paremmin.montego kirjoitti:Itte tein omasta 400metrisestä kivan käyttömotin tuohon kesäkatiskaan.Eikä se kyllä mitään detonoi.
Lohko 0,30,pienipalotilaiset aussikannet ja niihin kevyt porttaus,performer imusatsi ja 600cfm kaasari+crane H-278-2,Vääntää ja kiertää käyttökoneeksi, pitkälle perävällärille ja c6 lootalle ja lompakolle soppelisti.
Pienen pudjetin kone!tämmönen sen olis pitäny tulla jo tehtaaltaNyt on sitten teetteillä parempi turbiini tuohon läjään.
Kyllä nää footit onkin sitten eri autoja![]()
Se töks-hymiö oli Fastbackille, joka muuten tarkkana foordilogina erehtyi käyttämään 400M -termiä. Kyllä häntä nyt hävettää.


Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Re: 400 Clevelandista tehoa pihalle
Noh noh,eipäs nyt vedetä kollektiivisesti palkokasveja poskionteloihin,tuo naurun lopettaminen oli tarkoitettu ihan vaan huumoriksi,näistä autoista saa puhua ihan mitä tykkää,ei ne siitä suutu
Tunnen kyllä tuon 400metrisen mutta en ole kyllä huomannut remontin jälkeen mitään erityistä detonointi herkkyyttä,ajoin viimmekesänä koemielessä 95e:llä eikä mitään häikkää
(uskoo ken tahtoo)


Tunnen kyllä tuon 400metrisen mutta en ole kyllä huomannut remontin jälkeen mitään erityistä detonointi herkkyyttä,ajoin viimmekesänä koemielessä 95e:llä eikä mitään häikkää



montego mx
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: 400 Clevelandista tehoa pihalle
ai joo mua töksäytettiin... no joo samoja alle seisemän ja puolen litran patoja noi on kaikki - ota niistä nyt selvää siitten 

"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Re: 400 Clevelandista tehoa pihalle
Kun nokan ja sytyksen ajoitukset ovat kohillaan (tarpeeksi aikaisella) ei detonointiherkkyyttä pitäisi olla. Mielestäni tuo maine detonointiherkkänä moottorina johtuu em. asioiden alkuperäisestä asettelusta, jolloin nokka ja sytytys olivat myöhäisellä sekä puristussuhde naurettavan alhainen. Myös lämpöongelmat ovat johtuneet hyvin pitkälle ajoituksien myöhäisyydestä (varsinkin kuluneessa/vanhassa moottorissa). Nyt kun moottoria viritetään ja asiat saadaan edes jotenkin järkevälle tolalle, poistuu tuokin vaiva, mikäli sitä edes alun perinkään oli.montego kirjoitti:Noh noh,eipäs nyt vedetä kollektiivisesti palkokasveja poskionteloihin,tuo naurun lopettaminen oli tarkoitettu ihan vaan huumoriksi,näistä autoista saa puhua ihan mitä tykkää,ei ne siitä suutu![]()
Tunnen kyllä tuon 400metrisen mutta en ole kyllä huomannut remontin jälkeen mitään erityistä detonointi herkkyyttä,ajoin viimmekesänä koemielessä 95e:llä eikä mitään häikkää(uskoo ken tahtoo)
![]()
Open chamer -kansille tuntuu sopivan 12-14 astetta perusennakko ja maksimi 36 @ 3500 rpm (puristussuhde ~9:1). Ysivitosella voi ajaa.