Seenelkku
Seenelkku
Tulipa tässä yön pikkutunneilla mieleen kysäistä tuommoista juttua, kun joskus tuntuu ettei autossani oleva automaattiloota C4 vaihda 3 vaihdetta ollenkaan päälle. (eikös C4 lootassa ole 3-vaihdetta??) (olen noviisi,anteeksi siitä ja tyhmistä kysymyksistäni)
Autoni on vm: -65
Autoni on vm: -65
Viimeksi muokannut Cakke, 11 Touko 2006, 01:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ceenelkussa on kolme vaihdetta ja kolmonen ei ole sähköinen ylivaihde.
Olen nyt taas "joutunut" ajelemaan Mustangilla missä on C4-vaihteisto ja ainakin siinä ei voi olla huomaamatta koska isompi vaihde kytkeytyy.
Töihin mennessä on pikkupätkä moottoritietä ja kun kaasupoljin on normaalissa asennossa niin kolmonen pamahtaa sisään vasta kun nopeusmittari näyttää 90.Tarkennuksena vielä että kyseessähän on mailimittari.
Eikös nöita Ceenelkkujakin ole erilaisia?
Vanhasen Karin ex-´65FB:tä jouduttiin ulkoiluttamaan viime vuoden FunRunissa ja siinä C4 toimi hiukan eri tavoin.
Jos nyt oikein muistan niin siinä vaihtoehdot olivat 1 - 2ja3 - 1,2ja3.
Siinä oli mahdollisuus lähteä liikkeelle kakkosella jonka jälkeen ei käytössä enää olekaan kuin kolmonen.
Olen nyt taas "joutunut" ajelemaan Mustangilla missä on C4-vaihteisto ja ainakin siinä ei voi olla huomaamatta koska isompi vaihde kytkeytyy.
Töihin mennessä on pikkupätkä moottoritietä ja kun kaasupoljin on normaalissa asennossa niin kolmonen pamahtaa sisään vasta kun nopeusmittari näyttää 90.Tarkennuksena vielä että kyseessähän on mailimittari.
Eikös nöita Ceenelkkujakin ole erilaisia?
Vanhasen Karin ex-´65FB:tä jouduttiin ulkoiluttamaan viime vuoden FunRunissa ja siinä C4 toimi hiukan eri tavoin.
Jos nyt oikein muistan niin siinä vaihtoehdot olivat 1 - 2ja3 - 1,2ja3.
Siinä oli mahdollisuus lähteä liikkeelle kakkosella jonka jälkeen ei käytössä enää olekaan kuin kolmonen.
-Jukka-
Joutunut??? no joo näinhän mää ne sitaattimerkit, mutta kuitenkin tapparalaisten sanavalinnat.Jukka kirjoitti:
Olen nyt taas "joutunut" ajelemaan Mustangilla missä on C4-vaihteisto ja ainakin siinä ei voi olla huomaamatta koska isompi vaihde kytkeytyy.
Töihin mennessä on pikkupätkä moottoritietä ja kun kaasupoljin on normaalissa asennossa niin kolmonen pamahtaa sisään vasta kun nopeusmittari näyttää 90.Tarkennuksena vielä että kyseessähän on mailimittari.
Eikös nöita Ceenelkkujakin ole erilaisia?
Vanhasen Karin ex-´65FB:tä jouduttiin ulkoiluttamaan viime vuoden FunRunissa ja siinä C4 toimi hiukan eri tavoin.
Jos nyt oikein muistan niin siinä vaihtoehdot olivat 1 - 2ja3 - 1,2ja3.
Siinä oli mahdollisuus lähteä liikkeelle kakkosella jonka jälkeen ei käytössä enää olekaan kuin kolmonen.
Anyway, mulla teki tuon saman kolmosjutun kun alipainemodulaattori hajos. Uutta kehiin niin vika korjaantui.
Mulla on just toi versio jossa alueet on L, D ja D2. D2 on just se jolla liikkeelle lähtö tapahtuu kakkosella. Reilun 15v sitten auton hankittuani ihmettelin että mikä helevetin järki tuossa on, mutta kuinka ollakkaan alkuperäistä ownner*s manulia tutkiessani paljastui, että se on tarkoitettu "muddy or snowy conditions" eli liää vääntöä pyörälle niin ei lyö niin helposti tyhjää. Käyttöohjeitahan ei muuten tunnetusti yleensä ikinä lueta. L kohdalla jos lähtee liikkeelle niin se pitää ykkösen päällä ikuisesti jos ei vie keppiä D;lle, D:ltä on myös mahdollisuus tehdä pakkovaihto 2:lle kolmoselta mikäli vauhtia ei ole liikaa. Selkeetä eikö totta?
Ford Mustang HT 260 Tri-Power, -64½
Ford Mustang Convertible 289, -66
Honda CB750, -73
Things from an era, when the West still knew how to make things for themselves, not from an age of throw it together largely wrong in the Far East.
Ford Mustang Convertible 289, -66
Honda CB750, -73
Things from an era, when the West still knew how to make things for themselves, not from an age of throw it together largely wrong in the Far East.
Minäkin aloittelevana Mustangistina ihmettelin, kun katsastusreissulla (joka oli siis eka kerta Mussella tien päällä) ei kolmonen mennyt päälle. Ajattelin, että taitaa olla vaihteistoremppa edessä (C4). Soitin kuitenkin alan tietäjälle (Pekka Nätkin). Oireet kerrottuani Pekka kysyi onko pakki laiska vai nappaako terävästi päälle. Terävästi nappaa, vastasin. Sitten vika on alipaineissa, sanoi tämä guru. Siispä auton alle tutkimaan: siellähän se roikkui se alipaineletku irrallaan, koko remontti oli siinä kun tökkäsin sen siihen alipainekellon päähän. Ja sitten tien päälle kokeilemaan, kaikki vaihteet pelasivat kuin unelma ja remppa oli tullut maksamaan yhden lähipuhelun verran. 

-
- Addikti
- Viestit: 400
- Liittynyt: 26 Touko 2004, 22:22
- Auto: 71 Shelby Europa cv (2x), 64 & 95 Mustang cv, 79 Cobra, 84 & 87 VW Jetta,
- Paikkakunta: Kuopio
Omassa 64-avossani (200 cid +C4) aikoinaan oli vika, ettei 3. vaihde mennyt päälle kuin vasta kaasu pohjassa. Vikana oli, että alipainesäädin laatikon kyljessä oli viallinen. Uusikin oli väärä, eli pitää olla tarkkana, että on oikea osa ko. moottorille; värikoodein ilmaistaan jousen jäykkyys, jota kuulemma 4 erilaista...
-
- Aktiivi
- Viestit: 58
- Liittynyt: 02 Kesä 2004, 13:53
- Auto: Mustang -65 Convertible, 200cid, C4
- Paikkakunta: Vantaa / Läyliäinen
- Viesti:
Kuulostaa oudosti tutulta, itselläni pakki nappaa aika jämäkästi päälle (saa oikeen urakalla painaa jarrua) mutta kyllä tuo kolmonen aina päälle menee. Ykköseltä kakkoselle vaihtaa vähän nykäisten mutta 2->3 menee aika sujuvasti, joskin sen kyllä huomaa. Kickdown on sen sijaan omastani vähän kateissa omasta mielestäni. Tai sitten olen vain edellisistä automaateista tottunut siihen että kickdown on tosiaan sanansa mukainen ja Mussessa se on vähemmän repivä. Onko muilla tällaisia kokemuksia?64puolikas kirjoitti:Minäkin aloittelevana Mustangistina ihmettelin, kun katsastusreissulla (joka oli siis eka kerta Mussella tien päällä) ei kolmonen mennyt päälle. Ajattelin, että taitaa olla vaihteistoremppa edessä (C4). Soitin kuitenkin alan tietäjälle (Pekka Nätkin). Oireet kerrottuani Pekka kysyi onko pakki laiska vai nappaako terävästi päälle. Terävästi nappaa, vastasin. Sitten vika on alipaineissa, sanoi tämä guru. Siispä auton alle tutkimaan: siellähän se roikkui se alipaineletku irrallaan, koko remontti oli siinä kun tökkäsin sen siihen alipainekellon päähän. Ja sitten tien päälle kokeilemaan, kaikki vaihteet pelasivat kuin unelma ja remppa oli tullut maksamaan yhden lähipuhelun verran.
Asiallisen tiedon puute ei saa olla este henkiselle epävarmuudelle.
Kick downia voi säätää siitä vivustosta. Elikkä sen miten syvään kaasua on painettava, jotta vipu välittää liikkeen lootalle. Kaasarin vivustossa on ensin kick downin osalta tyhjäliike ennenkuin se ottaa kick down vivun mukaansa. Tuostahan riippuu miten ärhäkän oloinen se on.
Monesta autosta on vipu otettu pois käytöstä, tai ei olla osattu kaasaria vaihtaessa sovittaa vipua uuteen kaasariin kunnolla käyväksi. Itelläkin oli koko vipu heitetty mäkeen, kun auton ostin, eikä edellinen omistaja ollut osannut sitä vissiin holleyyn sovittaa. Nyt on orggista parempi hitec vipu, jossa on nivel keskellä ja kunnon säädöt. Sitä alkupeäristä karahkaa ei taida muuten voida säätääkkään, vaan se on alkuperäisen kaasarin mukaan tehty valmiiksi sopivaksi.
Monesta autosta on vipu otettu pois käytöstä, tai ei olla osattu kaasaria vaihtaessa sovittaa vipua uuteen kaasariin kunnolla käyväksi. Itelläkin oli koko vipu heitetty mäkeen, kun auton ostin, eikä edellinen omistaja ollut osannut sitä vissiin holleyyn sovittaa. Nyt on orggista parempi hitec vipu, jossa on nivel keskellä ja kunnon säädöt. Sitä alkupeäristä karahkaa ei taida muuten voida säätääkkään, vaan se on alkuperäisen kaasarin mukaan tehty valmiiksi sopivaksi.
Mitä se mulle kuuluu mitä mä teen