Täytyy nyt kysyä, kun aiheeseen liittyvä guru on ilmoittautunut

Mistä ostit nuo valmiit pellit? Paljonko maksoivat? Löytyivätkö "suoraan hyllystä"
Laitoitko ensin tiivisteen lasiin ja sit lasin paikalleen vaiko ensin tiiviste koriin ja sitten lasin siihen narujen kanssa? Mitä silikonia laitoit, kai oli sellaista missä ei ole happoa (ei syö peltiä) ?ak72 kirjoitti:No kyllä siihen saa pari kolme päivää varata, riipuen tietysti monta tuntia päivässä jaksaa tehdä. Aika kova homma se on, varsinkin tuon "ritilä" pellin irrottaminen. Pellit ostin Peter Nymanilta Pietarsaaresta, ei taida olla hyllytavaraa mutta parin viikon toimitusajalla varmaan onnistuu. Lasin irrottaminen voi olla suht hankala homma, luultavasti joudut irottaan väkivalloin tiivisteen, tai siis leikkaamaan sen, muuten lasi pitäisi tulla ehyenä pois.
Mullakin ois etu ja takalasin irrotus tässä vielä edessä, kun meinaa sataa sisään, tuli hieman väärällä tekniikalla laitettua lasi viimeksi paikalleen, unohtui parista kriittisestä paikasta tiivistesilikoni poisEli tuulilasin tiivistämiseen tarkoitettu silikoni pitää laittaa tiivisteen molempiin uriin ja sitten laittaa paikalleen, muuteen tulee taatusti vuotava lasi.
Jep, omassakin tuulilasi ja takalasi vuotivat kuin seula (sai äyskäröidä aina sateen jälkeen takaluukusta vedet kauhallaBW-364 kirjoitti:"Sika-lasintiiviste" on varmaan myös sopivaa. Tahnaa saa laittaa paljon. Minä kerran vaihdatin tuulilasin, niin piti viedä liikkeeseen takaisin kun vesi tuli solkenaan sisään. Senkin jälkeen kun oli tiivistetty lisää, niin vuoti kuin ifk:n puolustus Pakolan ja Immosen aikaan.
Enää en vienyt liikkeeseen vaan laitoin kirkasta silikonia kromilistan ja korin väliseen aukkoon(virhe), mutta kyllä se on vettä pitänyt jo vuosia.
Periaatteessa vesi voi tulla kummasta tahansa, tiiviste-kori välistä tai tiiviste-lasi välistä. Siksi just otin listat pois ja mömmöt sekä lasin ja tiivisteen että tiivisteen ja korin väliin. Ton jälkeen listat takas paikalleen ja sitten vielä tilkittiin takaa lasin ja listan väli ettei varmasti pääse sieltäkään enää vettä. Edestä tilkittiin listan ja korin välinen sauma ettei tuulilasikaan vuoda. Nyt jää takana vesi seisomaan nätisti tuohon lasin alareunaan listan eteen (Fastbackin takalasi ku on aika kalteva) eli näyttäis patentti pitävän...BW-364 kirjoitti:Minulla tulee myös tavarasäiliöön vettä sateella.
Huomasin että kun laittaa korin ja listan väliin sitä sika-mömmöä, niin se kuivuu ja kutistuu ja halkeilee, eli on ilmeisesti tarkoitettu nimenomaan listan sisään näkymättömiin. Kirkas silikoni kyllä kestää pitkään, mutta sen kanssa töhrääminen on hankalaa.
Tiedä sitten tuleeko vesi listan ja korin välistä, vai voiko vesi tulla myös listan ja lasin puolelta?
Pitäisi tosiaan ottaa listat irti ja tunkea mössöä niin paljon että pursuaa kilotolkulla yli, niin voi luottaa että pitää vettä. Sekin on stressaavaa jos mömmöä on sen verran ettei vesi tule sisään, mutta vesi jää kuitenkin muhimaan listan sisään ruostuttamaan.
Taitaa olla se pleksi kaikkein varmin, tosin tyhmän näköinen.BW-364 kirjoitti:...nyt se sitten tapahtui: sateella tulee vettä sisään myös jostain ilmanottokaukalon uumenista.
Mitähän jos virittäisi ritilän päälle vaikka matalan scoobin(vai miten se kirjoitetaan). Ei sataisi suoraan vesi kaukaloon, mutta saisi kuitenkin ilmaa ohjaamoon.