Perävälitys

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
stang-95
Aktiivi
Viestit: 99
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Leppälahti

Perävälitys

Viesti Kirjoittaja stang-95 »

No niin, tällä hetkellä 2.94, otaksun.
Vauhtia 100km/h, vitonen sisässä, kierrokset 1500.
olisko 3,55 tai 3,74 sopiva.
Autohan on -95 gt
Avatar
Jones
Mega-addikti
Viestit: 613
Liittynyt: 24 Touko 2004, 20:07
Auto: GT -94
Paikkakunta: Laaksolahti, Espoo

Viesti Kirjoittaja Jones »

Onko lappu kuskinpuolen ovessa tallessa, tod näk siellä on 8 M eli 2.73
Mun saudiarabiaperä vaihtui viimekevättalvella 3:55:een ja täytyy sanoa että auton luonne muuttui täysin :wink: Silloin ei ollut 'hyllyssä' 3.73:sta kun vaihto tehtiin, joten tyydyin tuohon 3:55:een enkä ole katunut.


Rear axle codes
G H 2.26
B C 2.47
8 M 2.73
7 - 3.07
Y Z 3.08
4 D 3.42
F R 3.45
5 E 3.27
6 W 3.73
2 K 3.55
A - 3.63
J - 3.85
1994 MUSTANG GT 5.0/AODE
1/4 Endurance BMW E36 - #8
Avatar
Vee8
Aina äänessä
Viestit: 1138
Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Vee8 »

2.73 on tuo alta kolmen, toinen vaihtoehto on 3.08.
3.55 lienee paras jos et meinaa kisailla autolla.
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Suuntaa:
5 vaihteen välitys 0,63, renkaat 225/50x16, 4,10:1 peräruuvi.
2000 rpm 101 km/h
2500 rpm 112 km/h
6000 rpm 269 km/h

5 vaihteen välitys 0,63, renkaat 225/50x16, 3,50:1 peräruuvi.
2000 rpm 105 km/h
2500 rpm 131 km/h
6000 rpm 315 km/h

5 vaihteen välitys 0,63, renkaat 225/50x16, 3,20:1 peräruuvi.
2000 rpm 115 km/h
2500 rpm 143 km/h
6000 rpm 344 km/h
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Nyt taitaa olla pientä laskuvirhettä liikkeellä...

5 vaihteen välitys 0,63, renkaat 225/50x16, 4,10:1 peräruuvi.
2000 rpm 101 km/h 89 ?
2500 rpm 112 km/h
6000 rpm 269 km/h
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Jep. Itsekin saan tuolle 4,1 combolle seuraavat luvut:
RPM - kmh
2000 - 93
2500 - 117
6000 - 280
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Avatar
stang-95
Aktiivi
Viestit: 99
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Leppälahti

perävälitys

Viesti Kirjoittaja stang-95 »

Kiitos kaikille.
jep, onpi 2,73
rengastus 245x40/18, jotenka pidentää välitystä.
Mitenkä on Jones, ja tietysti kaikki muutkin, olisiko 3,73 passeli.
Kyllä, autoa riivataan radalla suoraan että mutkaan, mutta ei tosissaan!!
Avatar
foxi-82
Addikti
Viestit: 196
Liittynyt: 17 Touko 2005, 22:00
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja foxi-82 »

Antti66HT kirjoitti:Nyt taitaa olla pientä laskuvirhettä liikkeellä...

5 vaihteen välitys 0,63, renkaat 225/50x16, 4,10:1 peräruuvi.
2000 rpm 101 km/h 89 ?
2500 rpm 112 km/h
6000 rpm 269 km/h
Olisiko näin: 5 vaihteen välitys 0,63, renkaat 225/50x16, 4,10:1 peräruuvi.
2000 rpm 92,14743 km/h
2500 rpm 115,17222 km/h
6000 rpm 276,4262 km/h
:lol:
Tästä renkaan korkeus ja
tänne arvoja sijoittelemaan.
Tosin ei tietoa kuinka tarkka laskuri on,
mutta kyllä tuosta jo jonkinmoista suuntaa saa.
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

3.73 on varmasti just passeli.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
2065
Mega-addikti
Viestit: 855
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25

Viesti Kirjoittaja 2065 »

juu eihän me kukaan tosissaan...

3.73 on hyvä. Kannattaa tosin henkisesti varautua siihen että vakio T5 laatikolla ykkösvaihde on tosi lyhyt. Lähes tarpeeton. Hädintuskin ehtii kiihdytyksessä nostaa kytkintä niin samantien huutaa jo kakkosta.

Toinen oma huomio oli tällä samalla kombinaatiolla että slalomkisoissa tuntui
olevan kokoajan tarvetta vaihtaa kakkoselle. Ja sitten alkoi menopuoli ahdistamaan:lol:...Tai sitten lääkkeeksi toisenlainen vaihdelaatikko, tai sitten korkeamalle kiertävä kone ja sitten vielä lisäksi ja tuota huh... :twisted: :lol:
Kiertäväkanki
Hiljaisempi
Viestit: 7
Liittynyt: 21 Syys 2007, 12:05

Viesti Kirjoittaja Kiertäväkanki »

Paljonkohan noihin matka kierroksiin vaikuttaa turbaanin luisto, kun tuo B&M:n holeshotti (stall 2400) luistelee vielä 3000:ssa. Tietysti 3.0 perä ja c4.
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Mexico65 kirjoitti:Suuntaa:
5 vaihteen välitys 0,63, renkaat 225/50x16, 4,10:1 peräruuvi.
2000 rpm 101 km/h
Hups!
Otin lukemat 2250 rpm:n kohdalta, eli nopeus 2000rpm kohdalla alueella n. 90 km/h.

Mutta Lähinnä yritin osoittaa ettei tuo 4.10 ole ihan mahdoton tuon mahdottoman ylivaihteen kanssa.
Näinollen nopeudet erivaihteilla olisi jotenkin näin (suuntaa antavasti) renkaat edelleen 225/50x16:
vaihde välitys nopeus km/h / 6000 rpm
1. 2,95 59
2. 1,94 90
3. 1,34 130
4. 1,00 174
5. 0,63 276
Aika muikea radalle jos ei 5 vaihdetta käytä ja kone kiertäisi raikkaasti 6000 rpm yli. Samoin aika onnistunut välitys myös vartimailille jos maaliin tullaan 4:s vaihde sisällä ja +6000rpm kellossa.
Jos kone sattuisi olemaan piristetty ja hieman ylävireinen niin välitys sopii erinomaisesti myös maantieajoon. Mutta viitos vaihde kuitenkin sopiva vain vauhdin ylläpitämiseen.

Hyvänä kompromissina voisi olla tuo 3.73 mutta....
2065 kirjoitti:Toinen oma huomio oli tällä samalla kombinaatiolla että slalomkisoissa tuntui olevan kokoajan tarvetta vaihtaa kakkoselle. Ja sitten alkoi menopuoli ahdistamaan...Tai sitten lääkkeeksi toisenlainen vaihdelaatikko, tai sitten korkeammalle kiertävä kone ja sitten vielä lisäksi ja tuota huh...
Olipa hyvä, että joku edes on huomannut tuon tarkoituksella haetun vaihdon 1 - 2 - 1 vaihteiden välillä noissa slalomkisoissa. Tätä vaihtamistarvetta hain tietoisesti ratoja tehdessäni.

Onhan nuo T45 askin välitykset hieman oudot.
1 st 3.37
2 nd 1.99
3 rd 1.33
4 th 1.00
5 th 0.67
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Vastaa Viestiin