KAASUTIN asiaa???
KAASUTIN asiaa???
Autossani on 400 cid "saastekone" ja 2 kurkkuinen ilmeisesti joku fordin oma kaasari joka on tullu kutakuinkin tiensä päähän.
Elikkäs tämmöstä kyseleen rupesin mimmosiahan vaihtoehtoja vois kuvitella hommaavansa tilalle ilman imusarjan tms. vaihtoja???
Ja mistähän olisi viisainta kysellä niin ja tieteski pienoinen tehon lisäyskään ei olisi pahitteeksi(Kunhan vain kulutus pysyy kohtalaisena) heh !!!!!!!!!!!!!!
Ja kiitti jo näin etukäteen!
Elikkäs tämmöstä kyseleen rupesin mimmosiahan vaihtoehtoja vois kuvitella hommaavansa tilalle ilman imusarjan tms. vaihtoja???
Ja mistähän olisi viisainta kysellä niin ja tieteski pienoinen tehon lisäyskään ei olisi pahitteeksi(Kunhan vain kulutus pysyy kohtalaisena) heh !!!!!!!!!!!!!!
Ja kiitti jo näin etukäteen!
Arto65FB kirjoitti:400-koneen puristussuhde on aika alhainen, jotain 8-8.5:1. Puristussuhde johonkin 9.5-10:1, Edelbrockin Performer-imis ja Performer nokka, 750cfm vakuumi-Holley, niin 300hp pitäisi löytyä ilman, että polttoaineen kulutus nousee nykyisestä olennaisesti.
Mitäs luulet voiskohan tuo paketti toimia ilman nokka akselin vaihtoa??
Siis meinaan että laittas vaan ton 750 kaasarin ja edelbrockin performerin??
ja kuinkahan on ton bensan "hörsimisen"?

Toimiihan se, mutta kun ei ole mitään käsitystä 351M/400 koneen nokista, niin ei voi kuin arvailla kuinka hyvin se toimii. Mutta tuolta projectbronco-sivulta lainaus:
"The stock cam and timing chain are, for lack of better words, pure unadulterated garbage. ANY quality aftermarket camshaft kit will be a SIGNIFICANT improvement over the stock cam and timing chain."
"Vakionokka ja ketju ovat huonoja. Mikä tahansa muu kuin vakionokka on huomattava parannus."
Katopa tuolta infoa:
http://www.fordcobraengines.com/Modified%20History.htm
http://www.projectbronco.com/Technical_ ... ild_up.htm
Jokohan alkaisi jostain päin Suomea löytymään alumiinisia 351C/351M/400 -kansia?
Se muuten noissa 351M/400 koneissa on, että niiden remppapaketit on melkein yhtä halpoja kuin 302 koneissa, en tiedä miksi. Jos otat halvan remppapaketin, niin katso, että saat kuitenkin sopivan puristussuhteen.
"The stock cam and timing chain are, for lack of better words, pure unadulterated garbage. ANY quality aftermarket camshaft kit will be a SIGNIFICANT improvement over the stock cam and timing chain."
"Vakionokka ja ketju ovat huonoja. Mikä tahansa muu kuin vakionokka on huomattava parannus."
Katopa tuolta infoa:
http://www.fordcobraengines.com/Modified%20History.htm
http://www.projectbronco.com/Technical_ ... ild_up.htm
Jokohan alkaisi jostain päin Suomea löytymään alumiinisia 351C/351M/400 -kansia?
Se muuten noissa 351M/400 koneissa on, että niiden remppapaketit on melkein yhtä halpoja kuin 302 koneissa, en tiedä miksi. Jos otat halvan remppapaketin, niin katso, että saat kuitenkin sopivan puristussuhteen.
Viimeksi muokannut Arto65FB, 21 Loka 2004, 14:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Mussemaan
- Mega-addikti
- Viestit: 657
- Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
- Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3
Ne kun ovat peijakkaat kirjoitettu ameriikan jutut lontooksi. Siinä täytyy käyttää huomattavasti enemmän aikaa kun lähtee kieltä kääntämään. Monesti asiayhteydessä on niin paljon vierasperäisiä sanoja, että suomennettuna (eller på svenska) juttu saattaisi jopa näyttää kankeahkolta...voiko noita lainauksia saada omalla kielellä?
- Kimi
Resto-Mod 1968 GT Convertible
Resto-Mod 1968 GT Convertible