Niinpä, tätähän mä meinasin, ei parane sijoitus, aika saattaa parantua...ac474 kirjoitti:Onko tuosta sijoituksesta enää parannettavaa, ajassa kylläkinAntti66HT kirjoitti:Tuskin ratapäivä sijoitukset paljon paranee tuon taka akselin myötä![]()
![]()
FMOC F-body 07 / Jurva Botniaring
1. Harri Malviala 65FB 1.24.21
2. Mika Kosola 07 Shelby GT500 1.25.49
3. Jyri Rekonen 65FB 1.26.69
4. Sven Lundberg 99Cobra 1.28.30
5. Olli Koskiniemi 84GT 1.28.31
6. Arto Elomaa 65FB 1.28.83 1.29.99
7. Seppo Luoma-Pukkila 66HT 1.30.30
8. Harri Hakala 96GTS 1.30.69
9. Hannu Haapala 96GT 1.31.08
10. Harri Kekkonen 96Cobra 1.31.52
P.S
Onhan siellä perässä tulevilla "vähän" uudempia musseja![]()
Eikös tuo aika ole kerhon jurvan radan paras aika![]()
'65 Fastback PRO touring & street
Valvoja: Ville K
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Viimeksi muokannut Antti66HT, 09 Joulu 2007, 21:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
En tunne ketään kuka olisi tommoisen ostanut mutta pari kaveriani on tuota harkinnut ja odottavat vain kuulevansa kokemuksia sastsista...
Martz Chassis tekee myös valmiita takajousituksia vähän isommille takapalloille:
http://www.martzchassis.net/page7.htm
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Juu, kyllä tuo HHP:n tekemä FB on aika pro touring.
Enpä ole nähnyt. Noiden linkkien kiinnitys lehtijousen kiinnityspisteeseen ei vaan taida olla optimaalisin ratkaisu. TCP:n ratkaisu lienee parempi geometrialtaan. Toisaalta tuo "ylipitkä" torque arm vähentää ongelmia (ja kuten arvata saattaa vähentää myös sen torque armin hyviä puolia). Mutta itse laittaisin mieluummin tuon kuin G-barin tai muu nelilinkki.
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Mikäs se oli Koskisen Ollin aika 1.24xxxx ja pojat ajoi epävirallisen ajan.
Tosin 2.3 vuotta sitten. Ei tainneet olla kerholaisia niin ei kirjattu viralliseksi tulokseksi....
Ja Jyx ajoi minun -99GT:ll 1.31s. mIiHn se aika jäi?
Siihen vaihdettiin uudet tuulilasin pyyhkijät 14.90e. Ikallisista ei haettu 2t5t hipo osaa
Tosin 2.3 vuotta sitten. Ei tainneet olla kerholaisia niin ei kirjattu viralliseksi tulokseksi....

Ja Jyx ajoi minun -99GT:ll 1.31s. mIiHn se aika jäi?
Siihen vaihdettiin uudet tuulilasin pyyhkijät 14.90e. Ikallisista ei haettu 2t5t hipo osaa

- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
no ompas pohjustusta... olihan ne Nitto555:set kai, eli pehmeät, mutta katulailliset..JXA-26 kirjoitti:Ihan vaan mielenkiinnosta ensikesän tulevia koitoksia varten, millä renkailla tuo saavutettiin ?hannu kirjoitti:FMOC F-body 07 / Jurva Botniaring
1. Harri Malviala 65FB 1.24.21
Eikös tuo aika ole kerhon jurvan radan paras aika![]()



Minun silmissä nuo kumit ovat Nitto NT01:set.Antti66HT kirjoitti:no ompas pohjustusta... olihan ne Nitto555:set kai, eli pehmeät, mutta katulailliset..JXA-26 kirjoitti:Ihan vaan mielenkiinnosta ensikesän tulevia koitoksia varten, millä renkailla tuo saavutettiin ?hannu kirjoitti:FMOC F-body 07 / Jurva Botniaring
1. Harri Malviala 65FB 1.24.21
Eikös tuo aika ole kerhon jurvan radan paras aika![]()
![]()
![]()
(laitoin kolme että huomataa)
En malta olla laitamatta lievää huomautusta ja korostusta alusta asiaan.
Oikein muunnellulla ja vahvistetulla vakio palikoilla pääsee jo aika kovaa.
Kyseisessä autossa 65 FB on vahvistetut vakio tukivarret, "halpis" strut rod, omatekemät under rider traction bars takana, lyhennetyt 620lbs jouset edessä, 4½ lehtiset mid eya jouset takana, konin iskarit kumissa, Vallilan-takomossa teetetyt säädettävä etu vakaajaa, nopeutettu simpukka ohjaus, romis kamoista jarrut itse tehty, kori jäykisteet osin itse tehtynä osin teetetyt. Hinta hieman kyseenalainen mutta omalle työlle ei ennenkään ole hintaa laskettu niin osto-osat alustan osalta lienee jossain 1000€ paikkeilla.
Kone 302 "jämä" laatiiko, T5 vaihteisto, 8" lukkoperä, 225/45x16 Bridgestone S 03 E hyväksytyt normaalit katurenkaat.
1,25,00s Botniaring
Tällä haluan korostaa sitä, ettei tie nopeuteen välttämättä kulje kalliiden jälkituotanto-osien kautta. Toimiva kokonaisuus on tärkein tekijä auton nopeuden suhteen.
Lisäksi löytyy muutama Historic Fordi Mustang ja Falcon joiden alusta pohjautuvat pääosin vahvistetuista vakio osista ja tarkkaan rajatuista muutoksista silti ne kykenevät taittamaan Botniaringin 1.25 aikoihin ja allekin (1:24.051) kilpailuolosuhteissa. Kyseisten autojen ongelmana on lisäksi vanhanaikaiset rättirenkaat, 289 "vakio" osista kootut moottorit ja jarrut.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- Vee8
- Aina äänessä
- Viestit: 1138
- Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
- Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT - Paikkakunta: Kangasala
Kyllä se kuskikin jotain vaikuttaa, eihän näitä aikoja ole sama mies vetäny. Vasta silloin pääsis vertaileen autoja.
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
- JXA-26
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2550
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel. - Paikkakunta: Hirsilä City
- Viesti:
Ja nuo Nitto01.set on DOT-hyväksytyt...?Mexico65 kirjoitti:Minun silmissä nuo kumit ovat Nitto NT01:set.Antti66HT kirjoitti:olihan ne Nitto555:set kai, eli pehmeät, mutta katulailliset..![]()
![]()
Pääsin tuon iiiiihanan sinisen FB.n kyytiin jurvassa, kun kuskina oli HHP.n Harri. Tehoista tuli mieleen eräs vihreä ex-roadsport FB Mustang, mutta ainoa mikä todella jäi mieleen oli se tautinen pito ! Tuli mutkanopeuksista mieleen endurancen aikaiset sliksit...
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
- mussette
- Addikti
- Viestit: 222
- Liittynyt: 24 Syys 2005, 22:02
- Auto: Mustang 5,0 2016
Mustang FB -65 351 W
Ford Roadster 1932 - Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa
Re: '65 Fastback PRO touring & street
Takaripustuksen asennus videon pätkä, ei hitsausta --> luulis kelpaavan konttorilla.
Vanhoja Fordeja
Re: '65 Fastback PRO touring & street
Mulla on Nitto NT555:set, noi on 101:set... DOT hyväksyttyjä molemmat.
Re: '65 Fastback PRO touring & street
Mulla oli Nitto NT555:set, mutta kukaan ei viitsinyt kertoa että kahdessa oli ruuvit läpi ja ajoin rungot paskaksi liian alhaisilla paineilla. Aika kovalta kumiseokselta tuntui... Nyt on NRY:t.
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6