'65 Fastback PRO touring & street

Tribute to Mustang. Keskustelua VIN-koodeista, valmistusajankohdista tai muuten vaan Mustangista

Valvoja: Ville K

Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

'65 Fastback PRO touring & street

Viesti Kirjoittaja Fastback »

E-bayllä jyllätessä tuli pari Fastbackia vastaan mitkä pistivät silmään. Hintaahan vehkeillä on mutta tajuttoman upea touring vehje käheällä tekniikalla. Klikkaa kuvia.

Touring 620 hv... 6 litran modular!
Kuva

Prostreet old school prostreet.
Kuva
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Aku_81
Aina äänessä
Viestit: 1660
Liittynyt: 15 Elo 2004, 20:01
Viesti:

Re: '65 Fastback PRO touring & street

Viesti Kirjoittaja Aku_81 »

Fastback kirjoitti:
Touring 620 hv... 6 litran modular!
Hiukan ot: mutta milloin suomessa eka modulaari örli? Isokoppia ei lasketa mukaan...
Go tell Alice....
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja Make67 »

Toi sininen on tosiaankin tajuttoman siistin näkönen laite! Kerrankin tehty mun mielestä hyvällä maulla ja jätetty kori alkuperäisiin muotoihinsa. Kyllä kelpais mulle!!!
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
Avatar
GTS
Aktiivi
Viestit: 145
Liittynyt: 08 Heinä 2004, 21:36
Paikkakunta: Ikaalinen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GTS »

Hei näissä on jotain samaa...
Kuva

Kuva
Ei pisaralla pitkälle, vaan ämpärillisellä lujaa!
http://www.hhp.fi/
hakalaperf@gmail.com
Mustang Grande 69 302
MB 560 SEC V8
Mitsubishi Galant GTI Dynamic 4 4WD /4WS R4
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Yhteneviä piirteitä löytyy! Tuosta tcp takaiskarien horisonttaalisesti sijoittamisesta ollaan montaa mieltä, mutta tuntuu noi toimivan. Taitaa alkaa olemaan 18" ropposet hätää kärsimässä jos oikeaa jalkaa ojentaa? Päivitettiinkö Fastbackin mottiin keppiä tms?
Viimeksi muokannut Fastback, 08 Joulu 2007, 18:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

HHP:n pojjiille kysymys, että mitä ootte ajatelleet että jos ottaisi tuosta tcp:n perä hässäkästä tarkat mitat ja alkaisitte tekemään samanlaisia pienillä modifikaatioilla. Tuohon kun laskee uniballit, coil-overit, putket, profiilit niin hintaa tuskin kertyy töineenkään 4989 USD. Sitten kun jigi on olemassa voidaan aloittaa liukuhihna työskentely. Jos hinta saadaan järkevälle tasolle, niin ostajia on jonoksi asti. Oliskos tossa businessideaa? Joku DI saadaan kyllä laskemaan lujuuslaskelmat systeemille. Minä voin ilmoittautua jonoon oitis, luulisi sopivan isokoppaan pienillä modauksilla!!! 5000 taalaa on vaan pöyristyttävä hinta vaikka olisi kuinka toimiva.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Vee8
Aina äänessä
Viestit: 1138
Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Vee8 »

Eikös nuo iskarit horisontaalisesti liene? Saatan toki erehtyäkin kun eilen oli pikkujoulut..
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Vee8 kirjoitti:Eikös nuo iskarit horisontaalisesti liene? Saatan toki erehtyäkin kun eilen oli pikkujoulut..
Heh, kävin korjaamassa ja laitoin oikein kahdella T:llä että tulee selväksi :wink: Vertikaalisesti ne toimiikin, tuossa horisonttaalitouhussa on omat konnuutensa.

Mitä tulee Akun kyselyyn öörlistä modularilla, niin siitä saanemme odotella? Modular motti on kohtuu leveä jöllikkä, tarvinnee Mustang II tyylisen etujousituksen jottei tuu liian ahdasta. Milloin tulis eka '67-'68 mustikka 427 sohc:lla? Paljon vähempi aitoja cammereita on.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
GTS
Aktiivi
Viestit: 145
Liittynyt: 08 Heinä 2004, 21:36
Paikkakunta: Ikaalinen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GTS »

On sitä kovasti katsottu silläkin silmällä että saisiko sen tehtyä itse. Osia koko hässäkässä on kyllä TODELLA paljon. Tekemisestä itse / alihankkijoilla teettämisestä on kyllä jo niin paljon kokemusta ettei se sinänsä olisi ongelma. Useinkaan hyöty vaan ei ole kovin suuri paitsi sillon kun sen tekee paremmin kuin muut ja TCP:tä on jo vähän vaihea ylittää. Ennen kuin ensimmäinen saataisiin tehtyä menisi kyllä lukemattomia työtunteja niitä pitäisi kyllä saada myytyä aika paljon.

TCP:llä on pitkälle kehitetty automatisoitu ja joustava tuotanto ja mm. monet osat hitsaa robotti ja siten hinnat ovat kuitenkin kohtuulliset vaikka nimenomaan Push Rod jousitus maksaakin paljon rahaa se sisältää kuitenkin FAB9 taka-akselinkuoret valmiine kiinnikkeineen.

Chris Alston itsekin sanoi että se on useimmille turhan Xtreme ja ovatkin kehittäneet halvemman G-Bar / G-Link Suspensionin joka on myös vaikuttavan näköistä työtä.

Nykyään näiden muutoksien katsastuskin on välillä vaikeaa ja kun tällaiset isommat muutokset menee nykyään usein AKE:n kautta niin tunnetun valmistajan paperit ja speksit helpottaa kummasti. Lisäksi kun itse vielä toimii tällaisten osien dealerina niin on helpompi kirjoittaa todistus että kyseisessä autossa myös on mitä siinä väitetään olevan.



4-V modular löytyisi jo joidenkin rakentamiemme earlyjen pellin alta mutta katsastusmiehen ja AKE:n huumori ( ja prosentit ) on turhan kovalla koetuksella kun tuollainen motti yhdistetään tuollaisen koneen kaipaamaan Pro Touring varustukseen: Hammastanko, Tremec 5- tai 6-vaihteinen, täydelliset etu-ja takajousitukset, mahdolliset ja välttämättömätkin korimuutokset, sisustus / penkit…ja vaikka jarru eivät nostakaan prosentteja pitää ne kuitenkin todistella asiallisiksi. Pääsee helpommalla kun koneena on ”289” tuunattuna 19,9% tehokkaammaksi.



Juu FB:ssä on vähän isompi kaasari ( oikein 4V ) ja nokkakin on vähän kiristetty että 245/40-18 Racing Nittot saa pyörähtämään edes silmänräpäyksen verran joutilasta. ( Kuvassa 225/45-18 kummit kauppamatkoja varten ).
Ei pisaralla pitkälle, vaan ämpärillisellä lujaa!
http://www.hhp.fi/
hakalaperf@gmail.com
Mustang Grande 69 302
MB 560 SEC V8
Mitsubishi Galant GTI Dynamic 4 4WD /4WS R4
Avatar
Aku_81
Aina äänessä
Viestit: 1660
Liittynyt: 15 Elo 2004, 20:01
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aku_81 »

Fastback kirjoitti:
Mitä tulee Akun kyselyyn öörlistä modularilla, niin siitä saanemme odotella? Modular motti on kohtuu leveä jöllikkä, tarvinnee Mustang II tyylisen etujousituksen jottei tuu liian ahdasta. Milloin tulis eka '67-'68 mustikka 427 sohc:lla? Paljon vähempi aitoja cammereita on.
On vaan modular pannu melko paljon halvempi ku kämmeri, tuskin hirveesti niitä suomessa on ja mustankien pellin alla nyt ja tulevaisuudessa. Varmaan joku jo suunnitelee modularia örlin pellin alle, yhden isokopan konehuoneessa sellainen jo on, mutta milloin liikenteessä?
Go tell Alice....
Avatar
mussette
Addikti
Viestit: 222
Liittynyt: 24 Syys 2005, 22:02
Auto: Mustang 5,0 2016
Mustang FB -65 351 W
Ford Roadster 1932
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja mussette »

GTS kirjoitti:Hei näissä on jotain samaa...
Kuva

Kuva
Oliko ko. autossa myös TCP:n Coil Overit edessä?
Millainen ajettava autosta tuli ? Miten pärjää uudempien Mustangien kanssa esim. radalla?
On se hyvä että omassa riittää vielä paranneltavaa, silloinhan tämä harrastus ei lopu koskaan, yes.
Vanhoja Fordeja
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Tuskin ratapäivä sijoitukset paljon paranee tuon taka akselin myötä :oops:
Avatar
hannu
Aina äänessä
Viestit: 1169
Liittynyt: 31 Touko 2004, 17:50
Auto: Ford Mustang 4,6GT 1996
Paikkakunta: Ikaalinen

Viesti Kirjoittaja hannu »

Antti66HT kirjoitti:Tuskin ratapäivä sijoitukset paljon paranee tuon taka akselin myötä :oops:
Onko tuosta sijoituksesta enää parannettavaa, ajassa kylläkin :wink: :wink:

FMOC F-body 07 / Jurva Botniaring
1. Harri Malviala 65FB 1.24.21
2. Mika Kosola 07 Shelby GT500 1.25.49
3. Jyri Rekonen 65FB 1.26.69
4. Sven Lundberg 99Cobra 1.28.30
5. Olli Koskiniemi 84GT 1.28.31
6. Arto Elomaa 65FB 1.28.83 1.29.99
7. Seppo Luoma-Pukkila 66HT 1.30.30
8. Harri Hakala 96GTS 1.30.69
9. Hannu Haapala 96GT 1.31.08
10. Harri Kekkonen 96Cobra 1.31.52


P.S
Onhan siellä perässä tulevilla "vähän" uudempia musseja :wink: :wink:

Eikös tuo aika ole kerhon jurvan radan paras aika :?: :?:
Avatar
mussette
Addikti
Viestit: 222
Liittynyt: 24 Syys 2005, 22:02
Auto: Mustang 5,0 2016
Mustang FB -65 351 W
Ford Roadster 1932
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja mussette »

Hieno homma. Alustan rakentaminen näyttää onnistuneen.
Ko. autossa tais olla Woima konekkin. Harmi että tuo taka hässäkkä on niin kovin kallis hankkia. Kaikkihan on suhteellista. Ko. hässäkkähän on ikupäiväinen mutta jos 10k€ kone paukahtaa niin sehän hyväksytään pienellä mutinalla ja rakennetaan uusi tilalle.
Vanhoja Fordeja
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Hienoa että asiaa (jousituksen kopiontia) on mietitty. Riskihän pienenee sillä että otetaan ennakkoilmoituksia ennakkomaksuineen. Valmiit sarjat maksetaan ja katsastus jää joko työn tilaajalle tai valmistajalle erillisestä sopimuksesta. Vastuuhan jää valmistajalle joten ymmärrän kyllä pointin. Saapi isokoppani pysyä standardi jousituksella.

Tuosta FAB9 akselisat oli puhetta aiemminkin 99,5% turhuutta missä vaan kotimaisessa autossa, oli siinä kiinnikkeet valmiina tai ei. 9" tyhjiä kuoria löytyy halvalla ja jos itse hitsaa puhaltaa maalaa niin ei siinä kerry 590 USD hintaa - pornon näköinen toi kyllä on. Jos käyttötarkoitus on kova käyttö esim. stripillä niin toi Fab9 alkaa jo palvella.

Onhan noita muitakin systeemejä kuten sanottua Alstonin G-bar tai air-bar, näyttävät melko yksinkertaisilta ja ovat huomattavasti halvempia mitä tuo pushrod suspension. Valmiita satseja löytyy myös RRS-Onlinelta jonka täydellinen 3-linkki takajousitus ilman taka-akselin kuoria on 3500 USD. Siinä iskaritkin ovat oikeassa asennossa.

Kuva


Valmiiden satsien ehkä suurempia "haasteita" on ollut se ettei alkuperäisiä pohjan peltejä tarvitsisi leikellä. Miten muuten TCP:n satsin kanssa pakoputkien kanssa kävi? Vieläkö mahtui tekemään ylitykset normaalisti ja millä putken halkisijalla? Alkaa tuo Malvialan Mustangi olemaan sitä luokkaa voimalinjaltaan ja alustaltaan ettei paremmasta väliä. Asiallista. Mun mielipidettähän ei kysytä mutta esitän sen kuitenkin... tuohon vielä teardrop scooppi, supervictor imusarja ja ja ja... :wink: Tosi hienoa että joku täällä on tommoisen hankkinut, pitää ottaa "tallihuora" mukaan ensikesän tapahtumiin jotta alle pääsee kunnolla tutkimaan! :lol:

Modular on edullinen koska niitä on linceissä ja mustakankeissa käytetty jo vuosia. Käytettyinä noita alkaa saamaan sopivasti, mutta parasta herkkua Lightningin/GT:n 5,4:sta ohessa on ollut '03-'04 Cobran takoalakertainen 281 DOHC Modular ahtimineen. Eiköhän Ylöjärven Modular Musse tule ensikesälle jos vaan kone saadaan oikeanlainen.
Oikeita 427 Cammereita ei taida täällä Mustangeissa näkyä ihan heti, kun Reino Rauhalakin asuu Ruotsissa. Muissa Fomocon tekeleissä oikeaa 427 Cammeria saattaapi näkyä yhdessä tai kahdessa autossa mitä minun tiedossani on. Odotellaan sanois.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Vastaa Viestiin