Lyhyet lasisulakkeet
Lyhyet lasisulakkeet
Morjens taas.
Mistä ostatte sulakkeenne vanhoihin Fordeihin?
US-parts kertoi eilen että ei näitä tehdä enää, kun ei niitä lyhyitä lasisulakkeita mene kuin vanhoihin Fordeihin.
Siis esim 22mm-25mm pitkä 14A lasisulake.
Onko edessä sulakerasian vaihto?
Mistä ostatte sulakkeenne vanhoihin Fordeihin?
US-parts kertoi eilen että ei näitä tehdä enää, kun ei niitä lyhyitä lasisulakkeita mene kuin vanhoihin Fordeihin.
Siis esim 22mm-25mm pitkä 14A lasisulake.
Onko edessä sulakerasian vaihto?
Viimeksi muokannut ari66ht, 01 Marras 2007, 09:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- 65HT
- Mega-addikti
- Viestit: 766
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Saahan noita kotimaastakin. Mm tuolta:
http://www.caravantukku.fi/webkatalog/t ... t_sisa.htm
Ainakin nämä koot:
1. 1000710-1
Lasisulake 5x20mm, 1A
1000710-2
Lasisulake 5x20mm, 2A
1000710-5
Lasisulake 5x20mm, 5A
1000710-10
Lasisulake 5x20mm, 10A
2. 1000711-10
Lasisulake 6x32mm, 10A
1000711-15
Lasisulake 6x32mm, 15A
1000711-20
Lasisulake 6x32mm, 20A
Ja tuolla lisää:
http://www.duell.fi/product_info.php?products_id=82843
9-3780 LASISULAKE 10AMP 25MM 0.60EUR
9-3781 LASISULAKE 15AMP 25MM 0.60EUR
9-3782 LASISULAKE 15AMP 30MM 0.60EUR
9-3783 LASISULAKE 20AMP 25MM 0.60EUR
Sieltä tuo 25 mm / 15 A käynee.
http://www.caravantukku.fi/webkatalog/t ... t_sisa.htm
Ainakin nämä koot:
1. 1000710-1
Lasisulake 5x20mm, 1A
1000710-2
Lasisulake 5x20mm, 2A
1000710-5
Lasisulake 5x20mm, 5A
1000710-10
Lasisulake 5x20mm, 10A
2. 1000711-10
Lasisulake 6x32mm, 10A
1000711-15
Lasisulake 6x32mm, 15A
1000711-20
Lasisulake 6x32mm, 20A
Ja tuolla lisää:
http://www.duell.fi/product_info.php?products_id=82843
9-3780 LASISULAKE 10AMP 25MM 0.60EUR
9-3781 LASISULAKE 15AMP 25MM 0.60EUR
9-3782 LASISULAKE 15AMP 30MM 0.60EUR
9-3783 LASISULAKE 20AMP 25MM 0.60EUR
Sieltä tuo 25 mm / 15 A käynee.
Viimeksi muokannut 65HT, 01 Marras 2007, 11:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
-
- Aktiivi
- Viestit: 145
- Liittynyt: 30 Touko 2004, 22:22
sulakkeet
Itse ostin paikallisesta ski-don huoltopisteestä.
- Tahavo
- Mega-addikti
- Viestit: 773
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 64½
- Paikkakunta: Tuusula
Mä tein saman virheen. Valojen sulake. Kesti monta kuukautta kunnes paloi, sitten seuraava paloi viikon päästä, kolmas oli paikallaan kolme viikkoa kunnes ajokausi loppui.ari66ht kirjoitti:Ostinpa epähuomiossa Biltemasta sopivankokoisia ja ampeerisia lasisulakkeita, kotona huomatakseni että eivät ole 12V vaan 230V.
Eivät taida toimia toivotulla tavalla? En ainakaan uskaltanut niitä käyttää, vaan virittelin muovirunkoisen sulakkeen paikalleen, tuntuu toimivan.
- veekoo
- Aina äänessä
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod - Paikkakunta: Saratoga, CA
- Viesti:
Periaatteessa sulakkeen maarittaa tehonkesto eli A x V = W.. Liian monta volttia ja sulakkeen pitaisi kestaa liikaa. Toisaalta 230V on vaihtovirralle, joten se muuttaa juttuja kans vahan. Isompi ongelma lienee, jos laittaa nopean sulakkeen valoille, niin se karahtelee. Valojen tehon kulutus kun muuttuu niiden "kaynnistyessa" (suora piuha -> vastuspiuha kun filamentit alkaa hehkumaan) eli tarttee hitaan sulakkeen..?Tahavo kirjoitti:Mä tein saman virheen. Valojen sulake. Kesti monta kuukautta kunnes paloi, sitten seuraava paloi viikon päästä, kolmas oli paikallaan kolme viikkoa kunnes ajokausi loppui.ari66ht kirjoitti:Ostinpa epähuomiossa Biltemasta sopivankokoisia ja ampeerisia lasisulakkeita, kotona huomatakseni että eivät ole 12V vaan 230V.
Eivät taida toimia toivotulla tavalla? En ainakaan uskaltanut niitä käyttää, vaan virittelin muovirunkoisen sulakkeen paikalleen, tuntuu toimivan.
Olen samaa mieltä kuin 9K92F, eli kyllä sulake ilmoitetun virta-arvonsa mukaan toimii. Ero on nimenomaan toiminta-ajassa ja sitä myötä suojaavuudesta vian ilmetessä. Virtapiikeille kranttu laite vaatii nopesti toimivan ja virtapiiristä laitteen erottavan sulakkeen ja niin kuin VeeKoo kirjoitti, nimellistä toiminta virtaansa suuremman käynnistysvirran ottava laitte vaatii hitaammin toimivan (palavan) sulakkeen.
Toimintanopeus on yleensä merkitty sulakkeeseen kirjainkoodilla.
Toimintanopeus on yleensä merkitty sulakkeeseen kirjainkoodilla.
Mustang -67HT
- Vee8
- Aina äänessä
- Viestit: 1138
- Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
- Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT - Paikkakunta: Kangasala
Eikös periamerikkalainen tosimiestapa ole korvata putkisulakkeet kakskakkosen patruunoilla.. Se todella laukeaa kun tulee riittävä oikkari 

"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------