1/4mailiaikoja GT:llä?

Yleisiä autoharrastusta koskevia asioita ja höpinöitä. Ei tekniset kysymykset yms.

Valvoja: Ville K

Avatar
Eve
Addikti
Viestit: 202
Liittynyt: 02 Loka 2004, 11:50
Paikkakunta: Helsinki

1/4mailiaikoja GT:llä?

Viesti Kirjoittaja Eve »

Eli kiinnostaisi tietää lähinnä tietää, että millaisia 1/4mailiaikoja on vakioilla tai vähän piristetyillä 1988-1993 GT musseilla ajettu?
Ehkä ensi kesänä pääsee kokeilemaan itsekkin. :wink:
Mach73
Aktiivi
Viestit: 69
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mach73 »

Matalia viidentoista aikoja olen nähnyt parin Foxin ajavan viime kesänä Alastarolla. Loppunopeudet vähän päälle 150 km/h. Potentiaalia niissä varmaan on neljäntoista puolelle hyvällä lähdöllä.
Hyvä maku suussa...
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Tässä ote http://www.fordmuscle.com/archives/2000 ... dex2.shtml sivuilta, artikkelista käy hyvin ilmi, ettei itse koneeseen tarvitse tehdä mitään päästäkseen alle 15 s varttimaililla. Kyseisiltä sivuilta löytyy monia muitakin artikeleita uudenpien ja vanhempien Mustangien virittelystä. Mutta kiinittäkää huomio alustamuutoksiin ja asiohin joita tehdään koneen ulkopuolella, vaihteisto, perä ym.

Sivujen projektiautot http://www.fordmuscle.com/archives/projectcars.php

88 LX 5.0, AOD
A bone-stock AOD mustang can be expected to run 15.0's, 14.90's if you are lucky. Knocking off over one second without touching the long-block, power adders, or slicks, isn't easy but can be done if you make the following modifications to other areas of the car. Even though the electric fan and pullies help free up power on the street, they actually served no purpose during the 13.94 run because we eliminated the belt. We've listed the approximate costs and ET reductions in brackets.
With a T5 manual car, you obviosuly don't need the shift kit, but all the other mods can get a manual car into the 13.70's with good driving.

3.55's gears, minimally, are a must.
Estimated gain, 2 to 3 tenths. ($150 + labor)

Trans Go Shiftkit is needed to speed up the AOD, and to hold rpms to 5000.
Estimated gain, 2 tenths. ($110)

Free-flowing Dynomax exhaust and shorty headers.
Estimated gain, 1 to 2 tenths. ($500)

Performance Suspension Components upper and lower control arms resulted in low sixty-foot times on 225-60R15 radials! Estimated gain, 2 tenths on radials! ($530)

Remove air intake silencer, add new air filter or K&N.
Estimated gain, <1 tenth. ($free - $50)

Remove accessory belt (or short belt), ice intake.
Estimated gain, 2 tenths. ($free)

Drive it like a rental. (Priceless!)
Avatar
Kimi
Addikti
Viestit: 295
Liittynyt: 27 Touko 2004, 09:28
Paikkakunta: Castlefull
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimi »

Drive it like a rental. (Priceless!)
:P :P
- Kimi
Resto-Mod 1968 GT Convertible
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

457 kirjoitti:Drive it like a rental. (Priceless!)
Tää oli kyllä paras vähään aikaan! :lol: :lol: :lol:
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Toinen on "drive it like it is stolen". Erittäin hyvä ohje manuaalia stripillä kengittäessä.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Eve
Addikti
Viestit: 202
Liittynyt: 02 Loka 2004, 11:50
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Eve »

457 kirjoitti:Tässä ote http://www.fordmuscle.com/archives/2000 ... dex2.shtml sivuilta, artikkelista käy hyvin ilmi, ettei itse koneeseen tarvitse tehdä mitään päästäkseen alle 15 s varttimaililla. Kyseisiltä sivuilta löytyy monia muitakin artikeleita uudenpien ja vanhempien Mustangien virittelystä. Mutta kiinittäkää huomio alustamuutoksiin ja asiohin joita tehdään koneen ulkopuolella, vaihteisto, perä ym.

Sivujen projektiautot http://www.fordmuscle.com/archives/projectcars.php

88 LX 5.0, AOD
A bone-stock AOD mustang can be expected to run 15.0's, 14.90's if you are lucky. Knocking off over one second without touching the long-block, power adders, or slicks, isn't easy but can be done if you make the following modifications to other areas of the car. Even though the electric fan and pullies help free up power on the street, they actually served no purpose during the 13.94 run because we eliminated the belt. We've listed the approximate costs and ET reductions in brackets.
With a T5 manual car, you obviosuly don't need the shift kit, but all the other mods can get a manual car into the 13.70's with good driving.

3.55's gears, minimally, are a must.
Estimated gain, 2 to 3 tenths. ($150 + labor)

Trans Go Shiftkit is needed to speed up the AOD, and to hold rpms to 5000.
Estimated gain, 2 tenths. ($110)

Free-flowing Dynomax exhaust and shorty headers.
Estimated gain, 1 to 2 tenths. ($500)

Performance Suspension Components upper and lower control arms resulted in low sixty-foot times on 225-60R15 radials! Estimated gain, 2 tenths on radials! ($530)

Remove air intake silencer, add new air filter or K&N.
Estimated gain, <1 tenth. ($free - $50)

Remove accessory belt (or short belt), ice intake.
Estimated gain, 2 tenths. ($free)

Drive it like a rental. (Priceless!)

Kiitos tekstistä ja hyvistä linkeistä! :D
Mutta onko todellakin niin, että täällä foorumissa ei ole yhtään foxin omistajaa, ketä olisi käynyt kiusaamassa laitettaan varttimaililla?
Avatar
hannu
Aina äänessä
Viestit: 1169
Liittynyt: 31 Touko 2004, 17:50
Auto: Ford Mustang 4,6GT 1996
Paikkakunta: Ikaalinen

Viesti Kirjoittaja hannu »

Odotetaas kevättä,niin eiköhän siitten ole ainakin yksi,rataa on jo tullut pyöritettyä,mutta eiköhän suoraakin vielä vedetä lujaa.
Avatar
Jukka
Superpölöttäjä
Viestit: 2481
Liittynyt: 25 Touko 2004, 00:06
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja Jukka »

ac474 kirjoitti:Odotetaas kevättä,niin eiköhän siitten ole ainakin yksi,rataa on jo tullut pyöritettyä,mutta eiköhän suoraakin vielä vedetä lujaa.
Lujaa menosta en tiedä mutta eiköhän Pohjanmaalla viimeistään voisi kokeilla,jos ei sada.
Melkein uskallan luvata että toinenkin avo tuosta melkein naapurista lähtee mukaan.
-Jukka-
Avatar
Foxy Lady
Mega-addikti
Viestit: 530
Liittynyt: 31 Touko 2004, 19:51
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Foxy Lady »

Muakin kiinnostaa kokeilla... Ja olisi kiva tietää huippunopeuskin... :twisted:
Mustang GT -88 "Mustikki"
Ford Thunderbird 3.8 -93 "Töpööt"
Chrysler Voyager 3.3 -97 "Ojaneekeri"
Avatar
Eve
Addikti
Viestit: 202
Liittynyt: 02 Loka 2004, 11:50
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Eve »

Foxy Lady kirjoitti:Muakin kiinnostaa kokeilla... Ja olisi kiva tietää huippunopeuskin... :twisted:
Aivan, mahdollinen huippunopeus kyseisellä autolla olisi erittäin tärkeä tieto minullekkin! :P
Avatar
MarkkuJ
Addikti
Viestit: 222
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 12:39
Paikkakunta: Tampere, Finland
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MarkkuJ »

Meinaatteko että varttimaililla auto saavuttaa huippunopeutensa :-)
Avatar
Eve
Addikti
Viestit: 202
Liittynyt: 02 Loka 2004, 11:50
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Eve »

MarkkuJ kirjoitti:Meinaatteko että varttimaililla auto saavuttaa huippunopeutensa :-)
No nopeusmittarin mukaan vastaus on varmaankin, että kyllä! :lol:

Ja tosiasiahan on se, että ei tuo vakio GT mikään raketti ole vaikka sillä normaali liikenteessä(lue ruuhkissa) kerkeää ihan sujuvasti... :twisted:
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

1/4 mailia on aina mukava mitata. Sisäänajon jälkeen minusta saa seuraa kiihdytyspäiville.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Foxy Lady
Mega-addikti
Viestit: 530
Liittynyt: 31 Touko 2004, 19:51
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Foxy Lady »

MarkkuJ kirjoitti:Meinaatteko että varttimaililla auto saavuttaa huippunopeutensa :-)
Ei nyt ihan... Eiköhän jossain edes joskus ole joku pidempi pätkä missä pääsisi ajamaan isompaa kovaa... Edes maili...
Mulla kyllä mittarin vaihdon jälkeen jälkeen näyttämää riittää, mutta tuolla liikenteessä on muutamia muitakin ajelijoita kuin minä. Täysillä ei uskalla sekaan survoa.
Mustang GT -88 "Mustikki"
Ford Thunderbird 3.8 -93 "Töpööt"
Chrysler Voyager 3.3 -97 "Ojaneekeri"
Vastaa Viestiin