SEMAshow 2007 ( kuvat parhaista jutuista )

Yleisiä autoharrastusta koskevia asioita ja höpinöitä. Ei tekniset kysymykset yms.

Valvoja: Ville K

Avatar
GTS
Aktiivi
Viestit: 145
Liittynyt: 08 Heinä 2004, 21:36
Paikkakunta: Ikaalinen
Viesti:

SEMAshow 2007 ( kuvat parhaista jutuista )

Viesti Kirjoittaja GTS »

Terveisiä Las Vegasin Semashowsta!

SEMAshow ( Specialty Equipment Market Association joka on tarkoitettu vain ostajille ) oli tänäkin vuonna TODELLA suuri ja näyttävä. Tänä vuonna oli lähes 8000 näytteilleasettajaa ja siellä esiteltiin yli 1000 uutta tuotetta. Paikalla kävi yli 50 000 ostajaa ympäri maailman.

Neljässä päivässä, jonka bileet kestivät, ei kerinnyt kaikkia katsomaan. Jätin siis tuunikiosatot suosiolla pois. Pelkästään vanne ja rengasosastolla ei päivä riitä... ja keskityin olennaiseen eli Mustangeihin ja Muskeleihin ( saatoin sivusilmällä vilkaista muutamaa näyttelymisuakin ).


Muutama huomio Showsta ja trendeistä:

- Pro touring jms tyyliset autoto ovat räjähdysmäisesti kasvavassa suosiossa. Sitä tukemaan on noussut valtava määrä osia suoltavaa teollisuutta ja vielä kun alan lehdetkin tuputtavat niitä koko ajan niin näyttää siltä että siitä tulee pitkäaikainen tai jopa pysyvä ilmiö. Näyttää siltä että auton omistajat ovat todella odottaneet että saisivat vain tätä tukevia osia.

- Stroukattu pikkulohko on in, ahtimet ja turbot on plussaa. Vaihteistona 5 tai 6 vaihteinen manuaali.

- Vanteet pitää olla tosi isot ainakin Full Sizeissä, PU:issa ja SUVeissa: 24" voi sanoa isoksi, 30" on jo cool ja 42 on tosi kingi.
Värinä joko kromi tai ( matta )musta jossa mahdollisesti kiiltävä reuna ja neon straipista reunassa saa plussaa. Mustangeissa ja muskeliautoissa yleensä 17-20" jotta isot jarrut mahtuvat sisään. Ei saa myöskään unohtaa timanttikoristeltua vanteen kokoa osoittavaa Bling Bling laattaa kyljissä.

- Korin värinä valkoinen on ykkönen. Myös musta ja hopea sekä niiden yhdistelmä ja kaksivärimmaalaukset yleensä ovat suosittuja.

- Eleonooratyyppiset korisarjat ovat todella in. ( tätä olen odottanut jo 80-luvulta asti )

- Ilman Coil Ower jousitusta ei auto ole näköjään ajokelpoinen ja sama juttu Aftermarkettukivarsien ja hammastangon kanssa;joka tapauksessa MATALA pitää olla - vähintään parkissa.

- Pitää olla rallipenkit ja aftermarketmittaristo sekä Billettiratti.


Tässä muutama itselleni eniten mieleen jäänyt laite:

Kuva
Tämä jakoi mielestäni jaetun ykköstilan. Todella moni muu oli samaa mieltä ja vietti pitkiä hartaita hetkiä auton ympärillä.

Kuva
Toinen jaettu ykkönen jätti monet myös sanattomaksi! Takapenkin paikalla pleksi jotta akselisto näkyy kunnolla.

Kuva
Cool!

Kuva
Isommat olisikin mussessa liiottelua...

Kuva
Tuomaristonkin mielestä aivan erityinen ilmestys! 514 cid ja tavaratilassa kolot pesäpallomailoille. Pelimiehiä siis!

Kuva
42"!!! Pulistin päätäni ja huikka vesipullosta oli paikallaan - muistan kun vuonna 82 Talbotissa oli 13" vielä ihan passeli ja 175/70-sarjaisena ihan hipoa...

Kuva
Sopii kun sovitetaan

Kuva
Tässä oli läpinäkyvät keskiöt vanteissa

Kuva
30" - vähänkään pienemmät ja ne ei ottaisi enää maahan kiinni...
Viimeksi muokannut GTS, 11 Marras 2007, 00:02. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ei pisaralla pitkälle, vaan ämpärillisellä lujaa!
http://www.hhp.fi/
hakalaperf@gmail.com
Mustang Grande 69 302
MB 560 SEC V8
Mitsubishi Galant GTI Dynamic 4 4WD /4WS R4
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Nuihinkaan kuviin ei osaa sanoa muutakuin että tyyli tai tuo tylittömyys on perseestä :twisted: Noita Mustangeja ei kait voi sanoa enää Mustangeiksi, mitä nuo ovat ?? robotteja :shock: kamalaa kun tuuninkivamma iskee ja pilataan hienoja muskeliautoja :cry: voi tätä vuodatusta :)
:krooh:
66poni
Addikti
Viestit: 295
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25

Viesti Kirjoittaja 66poni »

Kerrankin olen PeteP:n kanssa samaa mieltä. Yhdelläkään noista en kehtaisi ajaa, paljon on hakattu rahaa, että saadaan autot pilattua. Lähdenkin tästä harjailemaan pussihousujani...
Tarkkailija
Aktiivi
Viestit: 123
Liittynyt: 31 Touko 2004, 15:55

Viesti Kirjoittaja Tarkkailija »

2006 SEMA show oli parempi, Silloin oli esillä hienojakin autoja
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Viesti Kirjoittaja PeteP »

66poni kirjoitti:Kerrankin olen PeteP:n kanssa samaa mieltä. Yhdelläkään noista en kehtaisi ajaa, paljon on hakattu rahaa, että saadaan autot pilattua. Lähdenkin tästä harjailemaan pussihousujani...
:lol: Omani otin juuri pesukoneesta. Jaa että kerrankin samaa mieltä, yksi niistä harvoista ja kaikesta muusta erimieltä :roll: ? :D
:krooh:
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Toi ykkönen oli mielestäni melko hyvä! Ehkä jousitus ja vanne koko ei miellytä silmääni, enkä oikein ole noiden korisarjojenkaan ystävä. Viimeistely autoissa on loistavaa mutta ei juuri muuhun kuin näyttelyyn. Kuitenkin ollaan oikeilla jäljillä, ei ihan hukassa mutta...

Minä luulin, että 22" vanne olisi cool mutta sehän on ihan liian pieni noihin 4x4 traktoreihin. On harmi, että tuo japsi ja euro tuuning on ylittänyt rapakon ja näin löytänyt tiensä myös vanhoihin jenki autoihin. Onneksi minulle riittää vielä pitkään 15”, 16” ehkä jopa 17” vanne.

Pro Touring on ok. mutta rajansa kaikella.
Uudet rakennustyylit tukeutuvat entistä selvemmin osatoimittajien tarjontaan eikä niin kuin aiemmin yksittäisten harrastajien mielikuvitukseen. Kaiken karvaiset pajat työntävät ulos mitä ihmeellisimpiä härpätimiä ja nimi myy.
Toivottavasti kukaan ei lähde noiden laiteiden perää enää korottamaan.

All show not go.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Vastaa Viestiin