Korimalleissa epäselvää

On sulla muodot Mustangin...
Vieras

Korimalleissa epäselvää

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Voisko joku vähän valoittaa:
Ymmärtääkseni -69 oli viimeinen fastback -nimellä kulkeva korimalli.
Ja tämänhän ilmeisesti tunnistaa parhaiten takalokasuojissa olevista ilmanottoaukoista.

-70 nimi muuttui sportsroofiksi ja nuo aukot katosivat, perän muoto säilyi samana viistona.

Mutta mikä on tuo -69 bosseissa oleva kori joka on kuin fastback, mutta ilman niitä lokasuojien aukkoja? Eli siis hyvin lähelle sama kuin -70 sportsroofi?
olikos -69 jotain muitakin koreja kuin Conv, HT, Grande ja Fastback?
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2632
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Minusta Fordin corporate termi oli jo 1969 Sportsroof.

Parhaiten minä tunnistan 69 ja 70 toisistaan valojen avulla. 69 nelivalomaski ja 70 yhdet umpiot per puoli.

Grande ei ole oma korimalli vaan HT ja on varustepaketti kuten Mach1, molemmilla on kuitetenkin omat vin-koodit Grande "04" ja Mach1 "05".
Vieras

Re: Korimalleissa epäselvää

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Mutta mikä on tuo -69 bosseissa oleva kori joka on kuin fastback, mutta ilman niitä lokasuojien aukkoja? Eli siis hyvin lähelle sama kuin -70 sportsroofi?



????????????????????????????????????
Avatar
Kimi
Addikti
Viestit: 295
Liittynyt: 27 Touko 2004, 09:28
Paikkakunta: Castlefull
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimi »

- Kimi
Resto-Mod 1968 GT Convertible
Avatar
Mussemaan
Mega-addikti
Viestit: 657
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3

Re: Korimalleissa epäselvää

Viesti Kirjoittaja Mussemaan »

Arto65FB kirjoitti:
Anonymous kirjoitti:Mutta mikä on tuo -69 bosseissa oleva kori joka on kuin fastback, mutta ilman niitä lokasuojien aukkoja? Eli siis hyvin lähelle sama kuin -70 sportsroofi?
69 bossin korimalli on sportsroof.

Tämä askarrutti itseäkin kun vertailin BOSSeja esimerkiksi MACH1:een huomaten että kyseessä ei tosiaan ole "sama" kori.

Tosin en 69 lokasuojia niin hyvin tunne. Onko tuo ilmanottoaukko sitten pruuveilla kiinni oleva irto-osa samassa lokarissa. Ja tämä osa on BOSSeissa vaan jätetty pois?
Kuva
Avatar
KooKoo
Aktiivi
Viestit: 137
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mercury Cougar 501 -68
Paikkakunta: Kauhajoki

Viesti Kirjoittaja KooKoo »

-69:n lokasuojassa on tuon feikkipalan kokoinen reikä, jonka takana on u-mallinen kiinnikepelti, johon tuo valua oleva "skuuppi" kiinnitetään ruuvein.... sitäpä en nyt muistakaan, miten tuo kiinnikepelti on itse loksussa kiinni, mutta muistelisin pistehitsausta, korjatkoon joku jos olen väärässä. siitähän olisi meleko helppo tehdä takajarrujen jäähdytysilmanotto, jos vaan on malttia tehdä sisälokasuojaan reikä ilman kuljettamista varten. tosin onnistunee kyllä tuon ilman nappaaminen melkein helpommin muualta....tais taas aihe karata :oops:
Vastaa Viestiin