289 -> 351W vaihtotyö?

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Gallu66
Aktiivi
Viestit: 77
Liittynyt: 16 Syys 2004, 11:26
Auto: Ford Galaxie 500 Convertible 1966
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

289 -> 351W vaihtotyö?

Viesti Kirjoittaja Gallu66 »

Oon vähän suunnitellut että vaihtaisin ton 289:n 351W koneeseen. Olis muutama "tyhmä" kysymys....
1. Käykö 289:n kannet, nokka, imusarja ja paulaitteet 351W lohkoon?
2. Sopiiko C4:nen 351W koneeseen ilman kikkailua?
3. Onko 289:n ja 351W:n kiinnikkeet samat?
Onko lisäks jotain muuta mitä pitäisi otta huomioon?

Periaatteessa meinäsin vaihtaa pelkän alakerran / lohkon kun tossa 289:ssä on kohtuu hyvät palikat, haluais vaan lisää kuutioita :wink:
Avatar
ari66ht
Aktiivi
Viestit: 75
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja ari66ht »

"Don't fix it if it ain't broken."
-Henry Ford
Avatar
Gallu66
Aktiivi
Viestit: 77
Liittynyt: 16 Syys 2004, 11:26
Auto: Ford Galaxie 500 Convertible 1966
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gallu66 »

Hyvin sanottu :D

Mutta pakko sitä on aina jotain visioida :wink: ei ole viel ees rahat kasassa hommaa varten mutta hyvin suunniteltu on puoliksi tehty!
Avatar
musse67
Aina äänessä
Viestit: 1066
Liittynyt: 26 Touko 2004, 18:22
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Re: 289 -> 351W vaihtotyö?

Viesti Kirjoittaja musse67 »

Gallu66 kirjoitti:Oon vähän suunnitellut että vaihtaisin ton 289:n 351W koneeseen. Olis muutama "tyhmä" kysymys....
1. Käykö 289:n kannet, nokka, imusarja ja paulaitteet 351W lohkoon?
2. Sopiiko C4:nen 351W koneeseen ilman kikkailua?
3. Onko 289:n ja 351W:n kiinnikkeet samat?
Onko lisäks jotain muuta mitä pitäisi otta huomioon?

Periaatteessa meinäsin vaihtaa pelkän alakerran / lohkon kun tossa 289:ssä on kohtuu hyvät palikat, haluais vaan lisää kuutioita :wink:
1. 289:ssä ohuemmat kannenpultit, eli kannet ei käy. Joutuu kansista isontamaan pulttien reijät. Imusarja ei käy, koska 351W:ssä isompi dekkikorkeus ja niin ollen vaatii leveämmän imusarjan. Saatavilla on välilaippoja, mutta menee kikkailuksi. Apulaitteet käy, kun käyttää 351:n kiinnikkeitä. Nokka-akseli käy, mutta sitten pitää käyttää 289:n sytkäjärjestystä.

2. sopii.

3. on.

Helpommalla pääset kun vaihdat koko 351 moottorin. Mutta jos sulla on jo jotkut aftermarket kannet, niin niissä useimmiten on jo isommat kannenpulttien reijät.
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: 289 -> 351W vaihtotyö?

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Gallu66 kirjoitti: 1. Käykö 289:n kannet, nokka, imusarja ja paulaitteet 351W lohkoon?
2. Sopiiko C4:nen 351W koneeseen ilman kikkailua?
3. Onko 289:n ja 351W:n kiinnikkeet samat?
Onko lisäks jotain muuta mitä pitäisi otta huomioon?
1. Imusarja ei käy, 289 kansien kannenpultin reiät saattavat olla nafteja ja apulaitteissa joudut ehkä askaroimaan,
2. Sopii, vaihtohetket saattaa hieman muuttua
3. Riippuu minkä vuoden 289 on kyseessä.

Muuta: uudet työntötangot tarvitset kuitenkin.

Tällaiselle painonvartijallekaan ei tällä kertaa tuota tuskaa tuo 289->351W pieni painonlisä, kun ei sen ton Galaxien kopassa suurta prosentuaalista lisää kuitenkaan tee. Swapin jälkeinen n. 60 lbs lisävääntö sopii varmaan isoon autoon.

Kannattaako se? Sehän riippuu ihan harrastuksen painotuksista, jos vaan lipuu luu ulkona, niin tuskin. Mutta jos tykkää rakennella ja silloin tällöin käyttää sitä ylimääräistä vääntöä, niin mikä ettei.
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Avatar
munmummu69
Addikti
Viestit: 362
Liittynyt: 17 Tammi 2007, 12:03
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja munmummu69 »

Virranjakaja ei käy 351W <--> 289.
Mustang -69 SR
Avatar
Gallu66
Aktiivi
Viestit: 77
Liittynyt: 16 Syys 2004, 11:26
Auto: Ford Galaxie 500 Convertible 1966
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gallu66 »

Okei, eli koko patti kannattaa vaihtaa jos jotain meinaa...
Us-partsissa oli kyl koko kone 2500 euroa ja se olis tehdas uusi :D mistäköhän taikoisi rahat?
Avatar
Lucky13
Hiljaisempi
Viestit: 16
Liittynyt: 15 Marras 2005, 13:19
Auto: Country Sedan ´65
351W+three-on-tree+9"
Paikkakunta: Renko

Viesti Kirjoittaja Lucky13 »

Olosuhteiden pakosta meikäläisellä samat suunnitelmat kuin Gallu66:lla. Lohko on juurikin kampuran kanssa koneistuksessa ja kevväämmällä pitäisi pukata 351:nen 289:n tilalle. Osia on löytynyt käyttärinäkin oikein kivasti. Ei kai kaikkea tarvitse uutena ostaa, saa siihen rahat hukattua näinkin... :roll: :D
-Chrome Won´t Get You Home-
Vastaa Viestiin