Talviseisontavinkkejä
- veekoo
- Aina äänessä
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod - Paikkakunta: Saratoga, CA
- Viesti:
Talviseisontavinkkejä
Talvi tulee ja poni pitää laittaa seisomaan. Onko vinkkejä talven varalle? Ainakin, mitä tulee mieleen:
- Akun napa irti ja akku mukaan
- Pullanmurut pois sisätiloista
- Silicageliä pari norsuntamppoonia sisään
- Tankki täyteen vai tyhjäksi ja masinolia sekaan?
- Peitto päälle
- Muuta?
Miten tuon akun kanssa on julkisissa luolissa? Pitäisikö autoa voida siirtää omin voimin?
- Akun napa irti ja akku mukaan
- Pullanmurut pois sisätiloista
- Silicageliä pari norsuntamppoonia sisään
- Tankki täyteen vai tyhjäksi ja masinolia sekaan?
- Peitto päälle
- Muuta?
Miten tuon akun kanssa on julkisissa luolissa? Pitäisikö autoa voida siirtää omin voimin?
- Vee8
- Aina äänessä
- Viestit: 1138
- Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
- Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT - Paikkakunta: Kangasala
Oon seisottanu akku paikallaan, ei tarvi keväällä ajaa 'traktorilla' ensin alkuun. Nyt tietyski kun et oo varsinaisesti paikalla, homma on vähän eri..
Tankinkin oon pitäny lähes tyhjänä, tasalämpösessä ei vettä kondensoidu juurikaan ja toisaalta nykybensa happanee jo puolessa vuodessa.
Öljyt suositellaan vaihtaa ennen seisontaa, ei kuonat tartu pohjaan.
Toki voit tuoda sen mulle tänne, niin ajan sillä talven, eikä sun tarvi huolehtia moisista hankaluuksista
Tankinkin oon pitäny lähes tyhjänä, tasalämpösessä ei vettä kondensoidu juurikaan ja toisaalta nykybensa happanee jo puolessa vuodessa.
Öljyt suositellaan vaihtaa ennen seisontaa, ei kuonat tartu pohjaan.
Toki voit tuoda sen mulle tänne, niin ajan sillä talven, eikä sun tarvi huolehtia moisista hankaluuksista

"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
Vanhalta foorumilta poimittua:
Auton talvisäilytyksestä ja varastoinnista löytyy perusteellista tietoa V8-Magazinesta nro 7/92.
Ja netistäkin löytyy aiheeseen liittyvää http://puosu.dna.fi/~kerappo/cars/auton ... q.fin.html
Näköjään tuosta bensan määrästä tankissa ollaan kahta mieltä.
Samoin öljynvaihto on joittenkin mielestä parempi tehdä keväällä.
Miten lie?
Auton talvisäilytyksestä ja varastoinnista löytyy perusteellista tietoa V8-Magazinesta nro 7/92.
Ja netistäkin löytyy aiheeseen liittyvää http://puosu.dna.fi/~kerappo/cars/auton ... q.fin.html
Näköjään tuosta bensan määrästä tankissa ollaan kahta mieltä.
Samoin öljynvaihto on joittenkin mielestä parempi tehdä keväällä.
Miten lie?
- Vee8
- Aina äänessä
- Viestit: 1138
- Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
- Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT - Paikkakunta: Kangasala
Tosta bensasta on omakohtaisia kokemuksia, todellakin voi alkaa nykyruiskuhärpäkkeissä pykimään jo muutamassa kuukaudessa. Oma lääke on ollu tankki aivan tyhjäksi ja keväällä kanisterista tuoretta peliin masinolin kanssa ennen liikkeelle lähtöä. Samalla on mahdollista palokuormaa vähemmän.
Öljyn vaihto ennen seisontaa kannattaa, kyllä se mahdollinen vesi siitä keväällä lähtee, mutta talven on paikoissa tuore ja puhdas öljy, joka pysyy seinämillä paremmin kuin kesän käytetty. Oikeen innokkaat toki vaihtaa keväällä taas uudestaan, mutta ei liene tavallisessa käyttöautossa paljon merkitystä. Eikös minimi öljynvaihtoväli ole vuosi?
Öljyn vaihto ennen seisontaa kannattaa, kyllä se mahdollinen vesi siitä keväällä lähtee, mutta talven on paikoissa tuore ja puhdas öljy, joka pysyy seinämillä paremmin kuin kesän käytetty. Oikeen innokkaat toki vaihtaa keväällä taas uudestaan, mutta ei liene tavallisessa käyttöautossa paljon merkitystä. Eikös minimi öljynvaihtoväli ole vuosi?
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
Ja tokihan voi aina käyttää nykytieteen uusimpia myrkkyjä kuten "bensiinin stabilaattoria" jonka tehtävä on pitää bensa käyttökelpoisena seisokin aikana ja moottorin sisälle ruiskutettavaa (tulpan reiästä) suojaöljyä niin johan pollekin hirnuu keväällä tyytyväisesti käyntiin....
Häkä
Häkä
-69 Ht / 302 4v HO / Toploader / 8" / aito suomiauto
-12 Coupe V6 Premium, Grabber Blue
-12 Coupe V6 Premium, Grabber Blue
- Tahavo
- Mega-addikti
- Viestit: 773
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 64½
- Paikkakunta: Tuusula
Huomasin että "talliin" on pesiytynyt rottia
Rapina ja vinkuna kuuluu ja pari siimahäntää vilahtelikin romujen alla.
Talli on epämääräinen vanha multasiilo/linkkutalli täynnä rojua. Lisäksi katto vuotaa nurkasta vettä joten hajukin oli jo aika ummehtunut.
Mitenhän noi rotat sais häädettyä vaikka seinän takana olevan peltiverstaan puolelle
? Loukkuja tai myrkkyä on vaikea laittaa koska rottien pääasiallisessa oleskelupaikassa on tolkuton määrä rojua, eli sinne lattian rajaan ei pääse käsiksi. Mitenhän musiikki kovalla tehoaisi? Kirkkaat valonheittimet?
Käyköhän rotat kimppuun
?

Talli on epämääräinen vanha multasiilo/linkkutalli täynnä rojua. Lisäksi katto vuotaa nurkasta vettä joten hajukin oli jo aika ummehtunut.
Mitenhän noi rotat sais häädettyä vaikka seinän takana olevan peltiverstaan puolelle

Käyköhän rotat kimppuun

Ota pari golfmailaa ja ala niillä huitomaan niitä kun saat näkyviin.BW-364 kirjoitti:Huomasin että "talliin" on pesiytynyt rottiaRapina ja vinkuna kuuluu ja pari siimahäntää vilahtelikin romujen alla.
Talli on epämääräinen vanha multasiilo/linkkutalli täynnä rojua. Lisäksi katto vuotaa nurkasta vettä joten hajukin oli jo aika ummehtunut.
Mitenhän noi rotat sais häädettyä vaikka seinän takana olevan peltiverstaan puolelle? Loukkuja tai myrkkyä on vaikea laittaa koska rottien pääasiallisessa oleskelupaikassa on tolkuton määrä rojua, eli sinne lattian rajaan ei pääse käsiksi. Mitenhän musiikki kovalla tehoaisi? Kirkkaat valonheittimet?
Käyköhän rotat kimppuun?
Näin se hoidettiin meilläkin kun laheltä yksi vanha kaatis ajettiin maata täyteen ja rotat tuli lattialaudoista ja kaappien ovista läpi ja asuntoon.
Ja voin sanoa, oli meinaan isoja rottia (verrattuna lemmikki merkkisiin vastaaviin) ilman häntää yli 20cm.
--
Isolohkohan on niille isomahoille, joita pikkulohko ei jaksa vetää!!
-Homer65
Isolohkohan on niille isomahoille, joita pikkulohko ei jaksa vetää!!

-Homer65
- veekoo
- Aina äänessä
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod - Paikkakunta: Saratoga, CA
- Viesti:
Pieni testi aiheesta on jo käynnissä: ajoin low fuel valoon asti tankin tyhjiin, stabilaattoria kehiin ja 5l tuoretta niskaan, että sekoaa. Päälle kilsa pari on/off kaasulla ajoa ac, lämppäri ja stereot täysillä. Lopuksi miinusnapa irti ja peitto päälle. Luulis kestävän ainakin ensi syksyyn tuolla reseptillä. Tietty jossain välissä sillä voisi lenkinkin ajaa, jos joku vaivautuu sen hakemaan varastosta, vaihtamaan öljyt ja pesemään ennen palautusta varastoon...Anonymous kirjoitti:Mitenkäs kun samat bensat on seisonut kaksi vuotta tankissa? Onko teoriassakaan mahdollista lähteä käyntiin niillä?

P.S. Siinä on nastarenkaat alla ja Ramonesia soittimessa.
Rotat syövät nälissään sähköjohtojen kuoret, omakohtaista kokemusta tuli kun uusittiin erään lihajalostamon atk-piuhat muutama vuosi sitten.BW-364 kirjoitti:Huomasin että "talliin" on pesiytynyt rottiaRapina ja vinkuna kuuluu ja pari siimahäntää vilahtelikin romujen alla.
Talli on epämääräinen vanha multasiilo/linkkutalli täynnä rojua. Lisäksi katto vuotaa nurkasta vettä joten hajukin oli jo aika ummehtunut.
Mitenhän noi rotat sais häädettyä vaikka seinän takana olevan peltiverstaan puolelle? Loukkuja tai myrkkyä on vaikea laittaa koska rottien pääasiallisessa oleskelupaikassa on tolkuton määrä rojua, eli sinne lattian rajaan ei pääse käsiksi. Mitenhän musiikki kovalla tehoaisi? Kirkkaat valonheittimet?
Käyköhän rotat kimppuun?
Tälläinenkin syytä ottaa huomioon.
Hiiret / rotat menevät myös autoon sisälle, ja siivo/harmitus voi olla melkoinen kun on penkit syöty ja Corralit luettu.
Kyllä, mulla oli yks avo-Musse tuossa nurkalla viime talven ja siellä mellasti hiirilauma. Autossa oli jostain syystä pari tabloid-Corralia (2/2002, se GFR-spesiaali), oli hiiret lukeneet ne pienillä hampailla jokaista kirjainta myöden, pieniksi murusiksi...
Eli talvisäilyttäjän kannattaa varmistaa, ettei autoon pääse jyrsijöitä ja paras varmistus on ettei auton säilytystilaan moisia pääse lainkaan.
Olen kahteen otteeseen jahdannut käyttö-riiserin sisältä hiiren pois, meni siis ehjään käytössä olevaan autoon ja oli pirun paha saada pois. Ekalla kerralla jahtasin 3 viikkoa, mekaanista loukkua w/juusto ja rotanmyrkkyä autossa. Kännykän hands-free-puihassa on vieläkin hampaanjälkiä (hiiri nro 2:sta), eka hiiri napsasi edellisestä piuhasta kuulokeosan nätisti pois ja kai se sen jossain kojelaudan alla syödä rouskutteli, en sitä enää koskaan nähnyt. Ehkä siinä pehmusteosassa oli herkullista korvavaikkua tai jotain.
Kyllä, mulla oli yks avo-Musse tuossa nurkalla viime talven ja siellä mellasti hiirilauma. Autossa oli jostain syystä pari tabloid-Corralia (2/2002, se GFR-spesiaali), oli hiiret lukeneet ne pienillä hampailla jokaista kirjainta myöden, pieniksi murusiksi...
Eli talvisäilyttäjän kannattaa varmistaa, ettei autoon pääse jyrsijöitä ja paras varmistus on ettei auton säilytystilaan moisia pääse lainkaan.
Olen kahteen otteeseen jahdannut käyttö-riiserin sisältä hiiren pois, meni siis ehjään käytössä olevaan autoon ja oli pirun paha saada pois. Ekalla kerralla jahtasin 3 viikkoa, mekaanista loukkua w/juusto ja rotanmyrkkyä autossa. Kännykän hands-free-puihassa on vieläkin hampaanjälkiä (hiiri nro 2:sta), eka hiiri napsasi edellisestä piuhasta kuulokeosan nätisti pois ja kai se sen jossain kojelaudan alla syödä rouskutteli, en sitä enää koskaan nähnyt. Ehkä siinä pehmusteosassa oli herkullista korvavaikkua tai jotain.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1. vapaaehtoinen ilmoittautuu!VeeKoo kirjoitti:Pieni testi aiheesta on jo käynnissä: ajoin low fuel valoon asti tankin tyhjiin, stabilaattoria kehiin ja 5l tuoretta niskaan, että sekoaa. Päälle kilsa pari on/off kaasulla ajoa ac, lämppäri ja stereot täysillä. Lopuksi miinusnapa irti ja peitto päälle. Luulis kestävän ainakin ensi syksyyn tuolla reseptillä. Tietty jossain välissä sillä voisi lenkinkin ajaa, jos joku vaivautuu sen hakemaan varastosta, vaihtamaan öljyt ja pesemään ennen palautusta varastoon...Anonymous kirjoitti:Mitenkäs kun samat bensat on seisonut kaksi vuotta tankissa? Onko teoriassakaan mahdollista lähteä käyntiin niillä?![]()
P.S. Siinä on nastarenkaat alla ja Ramonesia soittimessa.

-Jukka-