No joo, oli offtopiccia
351C talvirojekti
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Joo pete, en mä sua voi käskeä ostamaan isolohkoa. Mä vaan yritän sanoa että tekisi kerrasta sen overkill vehkeen - se on loppupeleissä vaan pelkkää säästöä. Vois tosta sun rassista tehdä tehdas tyylisen '73 CJ 429 Mustangin. Pete, mitä sen on väliä mitä muut sun moottorista sanovat, sä voit sanoa että painu sinä ###"¤" ajatuksinesi...
Kaverillani on osat viiteentoista 429 SCJ moottoriin, siitä saisitehtyä vakiolohkosta 429-572 cid moottorin ja näyttäisi TÄYSIN orggikselta päälle päin. Shakerin tai ilmanputsarin alle voisi piilottaa tyyliin 750-1100 cfm 4150 sarjan kaasarin tai dominaattorinkin. Tehoa voidaan hakea 400-900 hv ja näyttää stockilta. Tuosta saisi täysin ajettavat&luotettavat&katuystävälliset 600-700hv - kyllä muuten ärisisi. Factory experimental 1973 429 SCJ 475 hp Mach Mustang...
Kalkattavan clevelandin voisi ostaa useampikin alan mies jos lohko on vaan alle 0,030 ylikoossa tai parhaiten std. mitassa.
Voishan siitä sun clevelandista tehdä Ahtin ehdottoman kaltaisen voimapannun - sitä vaan tarvii jenguttaa vähän enempi. Sen voi sitten maskata täysin orggis tyyliseksi F.A.S.T. sarjan tyyliin eli päälle päin pitää olla täysin vakio mutta sisältä saa olla MITÄ vaan. Tommoinen olisi hieno ja varmasti yllättäisi monet suoristuskyvyllään. Teet mitä teet, niin teet mikä susta tuntuu oikealta. Niin minäkin teen. Jos olisin kuunnellut kaikenmaailman törttöilijöitä
niin mulla olisi justiinsa Mustangin stereotypia, nyt se on jotain muuta.
Voishan siitä sun clevelandista tehdä Ahtin ehdottoman kaltaisen voimapannun - sitä vaan tarvii jenguttaa vähän enempi. Sen voi sitten maskata täysin orggis tyyliseksi F.A.S.T. sarjan tyyliin eli päälle päin pitää olla täysin vakio mutta sisältä saa olla MITÄ vaan. Tommoinen olisi hieno ja varmasti yllättäisi monet suoristuskyvyllään. Teet mitä teet, niin teet mikä susta tuntuu oikealta. Niin minäkin teen. Jos olisin kuunnellut kaikenmaailman törttöilijöitä
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Luin jostain hottentottilehdestä jutun jossa tehtiin 4V Cleve 427 strokeriksi. Paukkua tuli todella paljosti ja laite kiersi vieläkin jotain 6-7 tonnia kohtuullisellakin nokalla. Valittelivat että vaikka alarekisteri voimistui paljon niin alhaalta oli vieläkin vähän hengetön ( 427:kaksi ), keski- ja yläkierriksilla kyllä juoksi niin että riitti.
On ne Voortin ukot pistäneet aika takalaittoman niiden kansien kanssa aikoinaan. Toisaalta 4V Clevehän huutaa strokausta, kannet ja muu moottori löytävät "romanttisesti" toisensa kun kuutioita lisätään.
On ne Voortin ukot pistäneet aika takalaittoman niiden kansien kanssa aikoinaan. Toisaalta 4V Clevehän huutaa strokausta, kannet ja muu moottori löytävät "romanttisesti" toisensa kun kuutioita lisätään.
1966 HT 347 Stroker
Vähän OT ja pieni provo, mut pakko ravisuttaa taas vähän pakkaa.
Eli kiikalan mustangi luokan kiihdytyksissä oli loppareiden=voiman puolesta aika pikkulohkojen voittoista, vaikka mukana oli esim. nimimerkki "paltant.ponitallin"duunattua isolohkoa(hieno auto).
Tarkoitus ei siis ole elvistellä millään omilla loppareilla, vaan vertailuttaa tuota ikuista isolohko on aina parempi kuin pikkulohko läppää. Ainakin Suomessa on ollut vähän hiljaisempaa noiden nopeiden mustangien isolohko katuautojen kanssa. Vai olenko väärässä?
P.S. Eihän niitä kuutioita voi olla ikinä kuitenkaan liikaa ja loppujen lopuksi ahdin määrä kuitenkin tahdin.
Eli kiikalan mustangi luokan kiihdytyksissä oli loppareiden=voiman puolesta aika pikkulohkojen voittoista, vaikka mukana oli esim. nimimerkki "paltant.ponitallin"duunattua isolohkoa(hieno auto).
Tarkoitus ei siis ole elvistellä millään omilla loppareilla, vaan vertailuttaa tuota ikuista isolohko on aina parempi kuin pikkulohko läppää. Ainakin Suomessa on ollut vähän hiljaisempaa noiden nopeiden mustangien isolohko katuautojen kanssa. Vai olenko väärässä?
P.S. Eihän niitä kuutioita voi olla ikinä kuitenkaan liikaa ja loppujen lopuksi ahdin määrä kuitenkin tahdin.
Nothing beats the cubic inches..except blown cubic inchesEve kirjoitti: P.S. Eihän niitä kuutioita voi olla ikinä kuitenkaan liikaa ja loppujen lopuksi ahdin määrä kuitenkin tahdin.
-88gtT ROJEKTI, liikkuu sitten joskus..
-89gt whiteout ruosteenpoistossa
-77 M2 puolikas, eurokoneella
-68ht 351marine, pahvilaatikoissa...
-76 välikuori 2.0i rojektihan siitäkin tuli..
kun itte tekee niin tulee semmosta millaiseks sen jättää;)
-89gt whiteout ruosteenpoistossa
-77 M2 puolikas, eurokoneella
-68ht 351marine, pahvilaatikoissa...
-76 välikuori 2.0i rojektihan siitäkin tuli..
kun itte tekee niin tulee semmosta millaiseks sen jättää;)
Niinpä, hyvin tuntui turbovehjes liikkuvankoppa kirjoitti:Nothing beats the cubic inches..except blown cubic inchesEve kirjoitti: P.S. Eihän niitä kuutioita voi olla ikinä kuitenkaan liikaa ja loppujen lopuksi ahdin määrä kuitenkin tahdin.
Go tell Alice....
[quote="PeteP"]Isokoppa näyttää raskammalta kuin oikeesti on. 351->408 siinä se isolohko on
Huonomminkin voisi olla, esim 302 isonpellin alla
[/quote
No jaa, ylöjärvellä on asennettu 4.6 modular-pannu isoonkoppaan ja luultavasti tulee vielä joku lisäilmapumppukin
Tuota ratkaisua en pitäisi mitenkään pöljänä, dare to be different ja jotain sinnepäin, samassa kopassahan on majaillut isolohkokin 
No jaa, ylöjärvellä on asennettu 4.6 modular-pannu isoonkoppaan ja luultavasti tulee vielä joku lisäilmapumppukin
Go tell Alice....
- paltant.ponitalli
- Addikti
- Viestit: 300
- Liittynyt: 07 Loka 2004, 20:23
- Auto: mach1 1971 460+C6 manual+9"
GT 1994 Convert. - Paikkakunta: Karjakoski bank of a river
eve
kiikalassa auto oli täysin raakile säädöissä kun tämä eka kesä vaan feelisteltiin.autohan purettiin viimeistä pulttia myöden täysin ja koottiin uusiks mieltymys palikoilla . myös eka kerta stripillä haistelemassa.potentiaalia on jätetty reserviin.näillä palikoilla on tarkotus ajaa matala 13.s. aika ja jättää toi alavääntö.lähdössä 295 sliksit alkaa pyörittää tyhjää noin 1000-1100rpm.jarrua samanaikasesti painettaessa.mut liikenteessä se on mun makuuni.eli ei viäl kiinosta esim. turbiinin vaihto kevyempään ja ylempänä kiinni ottavaan.no selitykset sikseen tottakai kiikalan ajat olivat silti pettymys .tällä koneella.
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Mustangiluokissa tuo pitää paikkansa. Katsotaas D-ryhmää jossa Laineen Pasin 429 Ranchero on ajoi '07 11,778s/191,39km/h vs. nopein pikkulohko Mustangi eli Maaniityn '68 12,296s/178,31km/h. Toiseksi toi Laineen auto ei ole edes mikään extreme esimerkki kuten ei Maaniitynkään. 11,8s 1800 kg Rancherossa, joten '71-'73 Mustangissa se olisi 200 kg vähempi painoa. Jokainen kai tietää ymmärtää painon vaikutuksen esim. 1/4 mailin aikaan. Pete isokoppa on n. 1600 kg sbf yhdistelmällä ja isomöhköllä n. 40-50 kg enempi.Eve kirjoitti:Vähän OT ja pieni provo, mut pakko ravisuttaa taas vähän pakkaa.
Eli kiikalan mustangi luokan kiihdytyksissä oli loppareiden=voiman puolesta aika pikkulohkojen voittoista, vaikka mukana oli esim. nimimerkki "paltant.ponitallin"duunattua isolohkoa(hieno auto).
Tarkoitus ei siis ole elvistellä millään omilla loppareilla, vaan vertailuttaa tuota ikuista isolohko on aina parempi kuin pikkulohko läppää. Ainakin Suomessa on ollut vähän hiljaisempaa noiden nopeiden mustangien isolohko katuautojen kanssa. Vai olenko väärässä?
Käsittääkseni edes minä en ole sanonut "isolohko on aina parempi"?? Hyvä se on kyllä aina!!!!
Ylöjärven isokoppa on mielenkiintoinen tapaus jousituksineen, mutta siinäkin olisi se isomörkö edelleen jos niiden ahtaminen olisi lakiteknisesti helpompaa täällä kekkoslandiassa. Em. kombinaation mahdottomuus johti sb+centrifugaali linjalle.
Clevelandin kohdalla tehdas oli pitkänäköinen ja teki kunnon kannet kuten C8-D1VE 429/460 kansien kohdalla. Aivan mahtavaa! Harmi kun Clevelandien elämänkaari jäi OEM-tavara melko lyhyeksi.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Pyörittelin laskinta tuossa ja jos toi Rancheron tekniikka siirrettäisiin suoraan tommoisenaan isokoppaan ja sen alusta olisi samalla tasolla mitä rankeron niin vähentyneestä painosta johtuen mustakanki loikkaisi 11,3s aikoja vartilla. Rankero on nykykuosissa n. 500 hv väärtti eli täysin katukelpoinen yksilö.Fastback kirjoitti:Laineen Pasin 429 Ranchero on ajoi '07 11,778s/191,39km/h vs. nopein pikkulohko Mustangi eli Maaniityn '68 12,296s/178,31km/h. Toiseksi toi Laineen auto ei ole edes mikään extreme esimerkki kuten ei Maaniitynkään. 11,8s 1800 kg Rancherossa, joten '71-'73 Mustangissa se olisi 200 kg vähempi painoa. Jokainen kai tietää ymmärtää painon vaikutuksen esim. 1/4 mailin aikaan. Pete isokoppa on n. 1600 kg sbf yhdistelmällä ja isomöhköllä n. 40-50 kg enempi.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
-
Jani M
- Aktiivi
- Viestit: 79
- Liittynyt: 30 Huhti 2007, 11:12
- Auto: Mustang HT vm-71 351C2v AOD.
- Paikkakunta: Oulu
351C
Asiaa!
Joku tohtii olla erilainen ja rakentaa Cleveä eikä ainaisia Windsoreita.
Muistaakseni luin jostain et 4V koneella olis näytetty närhen värkit NASCAR kisoissa isolohkoille ja muille. Jopa lähes vakio-osista kasattulla moottorilla, tosin kansia oli leikelty ym.
Moottorin rakentaminen vaan vaatii suunnittelua aika paljon et sitten saa siitä sellaisen kuin on halunnut. On meinaan itsellänikin suunnitelmissa moottorin rakentaminen mutta ei ehkä tulevana talvena.
Muistaakseni luin jostain et 4V koneella olis näytetty närhen värkit NASCAR kisoissa isolohkoille ja muille. Jopa lähes vakio-osista kasattulla moottorilla, tosin kansia oli leikelty ym.
Moottorin rakentaminen vaan vaatii suunnittelua aika paljon et sitten saa siitä sellaisen kuin on halunnut. On meinaan itsellänikin suunnitelmissa moottorin rakentaminen mutta ei ehkä tulevana talvena.
Läpi vaikka harmaan kiven!
-71 Mustang HT 351C/AOD
-90 Chevy Fleetside K1500 6,2D =tiellä taas!
-98 Honda XRV 750 Africa Twin
-71 Mustang HT 351C/AOD
-90 Chevy Fleetside K1500 6,2D =tiellä taas!
-98 Honda XRV 750 Africa Twin