351C talvirojekti
351C talvirojekti
Ei tässä kauaa enää kun aletaan tempoa konetta keulalta
suunnitelmia pyörii päässä, tässä yksi esimerkki
http://www.speedomotive.com/ps-126-10-f ... k-kit.aspx vääntöäkin lissee!, siinä oiva syy laittaa pidempi välitys 
- Vee8
- Aina äänessä
- Viestit: 1138
- Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
- Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT - Paikkakunta: Kangasala
..Ja paino.. Tuossa on Akullekkin OIKEA maamoottori.. http://pulkki.org/~sami/huussi/Kuva(88).jpgAku_81 kirjoitti:Höh, hanki suoraan 400cid maamoottoriSiellä se vääntö ja voima asuu
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
Re: 351C talvirojekti
Lopeta leikkiminen ja hanki suoraan strokattu isolohko joku 500 cid kuulostaisi jo moottorilta. Tuommoinen +50 cid ei tunnu missään.PeteP kirjoitti:Ei tässä kauaa enää kun aletaan tempoa konetta keulaltasuunnitelmia pyörii päässä, tässä yksi esimerkki
http://www.speedomotive.com/ps-126-10-f ... k-kit.aspx vääntöäkin lissee!, siinä oiva syy laittaa pidempi välitys
Toisaalta kun tuolleen pikkuhiljaa näperrät niin ajot jää vähiin, esimerkkejä tästä löytyy jo liiankin paljon.
Ja aisaan hyvin tehtynä 351C antaa lähes saman vasteen kuin 408 ja tulee hieman edullisemmaksi.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Kyllä minä olen kahden vaiheilla tuon oman moottorini kanssa; joko stroukkaus tai sitten turbotus.
En välttämättä allekirjoita mehikon mielipidettä stroukkauksen pienestä hyödystä. Eikös Petelläkin ole 4v-kannet? Jos, niin ne
rakastavat kasvanutta iskutilavuutta.
Mutta totta on, että onhan tällaisten alle 400 hp koneiden rakentaminen ihan pelleilyä. Toisaalta, vaikka näissä tiiliskivissä olis 1400 hp, niin ei nämä kuitenkaan mitään Veyroneja ole...
En välttämättä allekirjoita mehikon mielipidettä stroukkauksen pienestä hyödystä. Eikös Petelläkin ole 4v-kannet? Jos, niin ne
Mutta totta on, että onhan tällaisten alle 400 hp koneiden rakentaminen ihan pelleilyä. Toisaalta, vaikka näissä tiiliskivissä olis 1400 hp, niin ei nämä kuitenkaan mitään Veyroneja ole...
-71 HT 351C 4v
Koska kone tulee ilmeisesti tohon isokoppaan niin kyllä minä lähtisin tekemään jotain yli 500 cid, esim. 545.
Tosiaan jos muut palikat pysyy samana niin toi 351>408 stroukkaus ei ihmeitä vielä tuo ja vakiona toi isokoppa on aika painava
Tosiaan jos muut palikat pysyy samana niin toi 351>408 stroukkaus ei ihmeitä vielä tuo ja vakiona toi isokoppa on aika painava
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Höh! kilpa-automiehet taas liioittelee
Jaa no emmä tiiä sitte minkä takia ne noita roukkeri satseja tekee yleensä? kait nissää pärkele joku taika on, kukaan niin tollo ole et rupeaa noita sarjoina seppimään jossei niistä ole iloa
eräs juttu jossa tehtiin vastaava pannu, ei kovin kummosia muutoksia ja miedolla nokalla, dyno antoi vaivatta yli 400 horsea
Isoisolohkoa ei tuu! ei sitä ny mahottomuuksiin mennä, 351 clevekin vie ihan kevyesti isokoppaa, ja kun mä ennoo mikään varttimailimies, vaan autolla ajetaan nautiskeluajoa, alkuperäinen kone pysyy ehdottomasti 
Stroukkereissa on se taika että ainakin niissä tapauksissa, joissa täytyy muutenkin tehdä esim. kuluneisuuden tai vaikka vääräntyyppisten mäntien takia muutoksia tai korjauksia alakertaan, niin hintaero vakiokamojen ja Stroukkikamojen välillä on olematon.
Eli jos syystä tai toisesta joutuu kajoamaan alakertaan niin lähes samalla hinnalla ja vaivalla saa lisää iskua ja sitä kautta tilavuutta. Se iskun kasvatus ei sinänsä tuo niin hirveästi tehoa lisää vaan usein käy niin että samalla muutetaan muutenkin konetta esim. vaihdetaan nokkaa ja kansia.
Sen takia suosittelin isoa konetta koska siinä on teho/hintasuhde aika kohallaan eikä tarvitse laittaa niin "kireitä osia".
Mutta tosiaan jos joku 400 hp akselilta riittää niin sen saa kevyesti clevestä (uskoisin, en ole tehnyt). Ainakin 347 stroukkerista sen saa (olen tehnyt).
Eli jos syystä tai toisesta joutuu kajoamaan alakertaan niin lähes samalla hinnalla ja vaivalla saa lisää iskua ja sitä kautta tilavuutta. Se iskun kasvatus ei sinänsä tuo niin hirveästi tehoa lisää vaan usein käy niin että samalla muutetaan muutenkin konetta esim. vaihdetaan nokkaa ja kansia.
Sen takia suosittelin isoa konetta koska siinä on teho/hintasuhde aika kohallaan eikä tarvitse laittaa niin "kireitä osia".
Mutta tosiaan jos joku 400 hp akselilta riittää niin sen saa kevyesti clevestä (uskoisin, en ole tehnyt). Ainakin 347 stroukkerista sen saa (olen tehnyt).
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Ahti kirjoitti:Stroukkereissa on se taika että ainakin niissä tapauksissa, joissa täytyy muutenkin tehdä esim. kuluneisuuden tai vaikka vääräntyyppisten mäntien takia muutoksia tai korjauksia alakertaan, niin hintaero vakiokamojen ja Stroukkikamojen välillä on olematon.
Eli jos syystä tai toisesta joutuu kajoamaan alakertaan niin lähes samalla hinnalla ja vaivalla saa lisää iskua ja sitä kautta tilavuutta. Se iskun kasvatus ei sinänsä tuo niin hirveästi tehoa lisää vaan usein käy niin että samalla muutetaan muutenkin konetta esim. vaihdetaan nokkaa ja kansia.
Sen takia suosittelin isoa konetta koska siinä on teho/hintasuhde aika kohallaan eikä tarvitse laittaa niin "kireitä osia".
Mutta tosiaan jos joku 400 hp akselilta riittää niin sen saa kevyesti clevestä (uskoisin, en ole tehnyt). Ainakin 347 stroukkerista sen saa (olen tehnyt).
Niin ei tässä ollutkaan luulo siitä että pelkkä tilavuuden kasvatus tuo onnen, tuo oli vain yksi esimerkki ajatuksesta. 4V kannet on, ne riittää pitkälle, nokka on jo hommattu, rutistuksia lisää, hyvä imusarja+peltisarjat listalla esim. Ajatus lähtikin juuri tuosta että kuitenkin männät joutuu vaihtaa, ja akselin ja kiertokankien kunnostus päälle, mitä se nyt mahdollisesti maksaa ?? jos ei hirveä ero ole niin silloinhan tuo roukkeri ajatus toimii? mutta rahallisesti ehkä kuiten olla viisain pysytellä vakiotilavuudessa?
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Mulla ei ole ensimmäistäkään kilpa-autoa eikä ihan heti tule. Mä allekirjoittaisin myös tuon 545-557 cid moottorin ihan NAATISKELU autoonkin. Jos ei halua virimottia niin vakiosta 429/460 motista saa vakio kuutiotuumillakin alhaalta julmasti vääntävän ja korkealla kiertävän motin tarvittaessa esim. tuon em. stroker satsin hinnalla ja myymällä nykyisen 4V clevelandin.PeteP kirjoitti:Höh! kilpa-automiehet taas liioitteleeJaa no emmä tiiä sitte minkä takia ne noita roukkeri satseja tekee yleensä? kait nissää pärkele joku taika on, kukaan niin tollo ole et rupeaa noita sarjoina seppimään jossei niistä ole iloa
eräs juttu jossa tehtiin vastaava pannu, ei kovin kummosia muutoksia ja miedolla nokalla, dyno antoi vaivatta yli 400 horsea
Isoisolohkoa ei tuu! ei sitä ny mahottomuuksiin mennä, 351 clevekin vie ihan kevyesti isokoppaa, ja kun mä ennoo mikään varttimailimies, vaan autolla ajetaan nautiskeluajoa, alkuperäinen kone pysyy ehdottomasti
Järjellä on turha perustella tässä asiassa mitään. Bang for the buck eli rahalla voimaa suhde on todella 429/460 moottorien puolella. Stanu 429/460 imusarja&kaasari&nokka vaihdoksella puskee helpot +400hv ja on todellinen käyttömoottori. Suurin vaiva ko. swapissa on sopivien kumityynyjen metsästys, pakosarjat, vaihteiston vaihtaminen 400M/429/460 kaavelille sopivaksi ja kardaanin lyhennys tarvittaessa. Rautalohkoinen 429/460 alukansilla, imusarjalla ja vesipumpulla on saman painoinen mitä rautaimusarjainen Cleveland eli ajo-ominaisuuksissa ei eroa ole paitsi julmasti kasvaneessa väännössä ja muuta huomattavaa on se valtava hymy omistajan naamalla.
Jos Cleveland sen olla pitää niin kyllä se 4.000" isku tuo lisä vääntöä ja sitä kautta sietää rajumpaa nokkaakin jos ruttua löytyy. Kyllä tuosta moottorin saa varmasti. Sitten stroukkauksen jälkeen on turha puhua mistään entisöinnistä
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
- paltant.ponitalli
- Addikti
- Viestit: 300
- Liittynyt: 07 Loka 2004, 20:23
- Auto: mach1 1971 460+C6 manual+9"
GT 1994 Convert. - Paikkakunta: Karjakoski bank of a river
stroukki
hei ja taas pelkkää asiaa ! ! !
Miks sitä isolohkoa pitää hehkuttaa, mulla on jo autossa moottori hei
ittellä on se ehdoton kanta että jos isolohko joskus mahdollista laittaa,niin sitten se on myös oltava aito sellainen, eli -71 CJ tai SCJ auto ,tai sitten ollaan ilman
Sitäpaitti ajatteleppa nyt BB Jari (ei BigBrother) roukkerin etu on myös siinä että autossa pysyy se alkuperäinen motti, kukaan ei voi tulla päällipuolisin sanomaan jotta hei tuo ei oo orkkis ku se on ströykkeri, vaikka pussihousut alkaa istua,niin tuo on vielä sallittu synti. ööö ja kuka edes maksaisi mitään kuluneesta ja lievästi kiertokanki kalkattavasta moottorista
Sitäpaitti ajatteleppa nyt BB Jari (ei BigBrother) roukkerin etu on myös siinä että autossa pysyy se alkuperäinen motti, kukaan ei voi tulla päällipuolisin sanomaan jotta hei tuo ei oo orkkis ku se on ströykkeri, vaikka pussihousut alkaa istua,niin tuo on vielä sallittu synti. ööö ja kuka edes maksaisi mitään kuluneesta ja lievästi kiertokanki kalkattavasta moottorista
Viimeksi muokannut PeteP, 15 Syys 2007, 12:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No hei, ei mitään ongelmaa. Jos joudut vaihtamaan männät niin ilman muuta sitten se stroukker. Siihen sitten kunnon mekaaninen rolleri, joku 1 taso imari, ja 750 tuplapumppu. Sitten kunnon sytkykamat, bensalinjat, hyvät headersit ja joku yli 4 perä. Lootaksi tremec pitkällä vitosella tai tiukka c4. ja eiku hanaa.. 
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.