Alkaisi kohta olla peltiremppa tuossa -66 HT:ssa suunnilleen kuosissaan ja pitäisi suunnitella vähän alustaa + mahdollisia korin vahvistuksia. Alustasta pitäisi saada sellainen, että sillä on mukava kesällä cruisailla mutta myös Ahvenistolla tullaan varmasti käymään joten ihan vakiokama ei kelpaa. Koneeksi tullee n. 300-heppainen pikkulohko manuaalilootalla.
Miltäs tällainen suunnitelma kuulostaa, onko jotain liikaa/liian vähän:
- Etupäähän 620 jouset 1" madaltavana, 1" kallistuksenvakaaja, shelby-mod ylätukivarsiin
- Taakse 4 1/2 lehtiset jouset ja madalletaan niin että on etupään kanssa linjassa + shelby-mallin traction barsit
- Koriin apurungon yhdistäjät koko matkalta pohjaan kiinni hitsattuna + torque-boxit eteen runkopalkeista helmaan
- Ohjaus vielä kahden vaiheilla, ostaako uuden nopean simpukan vai vaihtaako jonkun puljun hammastangon tilalle
Onkos näihin kommentoitavaa, suuresti kiinnostaisi korin vahvistukset + tarvitseeko taakse vakaajaa + panhard-tankoa?
Alusta + kori kuntoon
-
- Aktiivi
- Viestit: 96
- Liittynyt: 25 Kesä 2006, 20:48
- Paikkakunta: Loppi-Lontoo-Läyliäinen
- Viesti:
Alusta + kori kuntoon
Ride Sally Ride!
Re: Alusta + kori kuntoon
Tähän kaikki ovat asti samaa mieltä.Vehje kirjoitti:Miltäs tällainen suunnitelma kuulostaa, onko jotain liikaa/liian vähän:
- Etupäähän 620 jouset 1" madaltavana, 1" kallistuksenvakaaja, shelby-mod ylätukivarsiin
- Taakse 4 1/2 lehtiset jouset ja madalletaan niin että on etupään kanssa linjassa + shelby-mallin traction barsit
- Koriin apurungon yhdistäjät koko matkalta pohjaan kiinni hitsattuna +
torque-boxit eteen runkopalkeista helmaan
Tästä alkaa sitten jos ei nyt erimielisyydet sentään, niin eri mielipiteet. Jos pääset sunnuntaina 9.9. Ahvenistolle FoMoCo-Dayhin, niin näet kaksi just noilta osin erilaista earlya. Minulla on TCPn hammastanko ja Maierin säädettävä 5/8" takavakaaja. Aiemmin oli 3/4" vakaaja, mutta kun tuli Maierin Panhard, niin oli pakko vaihtaa Maierin vakaajakin, kun Panhard vei vanhan vakaajan tilan. Mexicolla taas hyvät kokemukset uudesta simpukasta edellisessä autossaan ja nykyisessä Shelby-mallin sisälle tulevat linkit, takavakaaja ei ole (eikä tule).Vehje kirjoitti:- Ohjaus vielä kahden vaiheilla, ostaako uuden nopean simpukan vai vaihtaako jonkun puljun hammastangon tilalle
Onkos näihin kommentoitavaa, suuresti kiinnostaisi korin vahvistukset + tarvitseeko taakse vakaajaa + panhard-tankoa?
Muuta kommentoitavaa: kulahtaneesta simpukasta hammastanko-ohjauksen jälkeen merkittävin ero minulla tuli alatukivarren strut rodien vaihtaminen puslatuetusta uniballiin
http://www.streetortrack.com/Street-or- ... 16135.html
etupään tuntuma PEHMENI normaaliajossa, kun jousitus pääsee toimimaan ylösalas vapaammin.
Tuota isompi oli asia radalla oli ylätukivarren ja jousen välissä olevan puslan vaihtaminen laakeroituun. Nyt jousitus asettuu tasaisesti kurviin, kun aiemmalla tapahtui kaksiosainen nytkähdys, kun kumipusla jousti vasta tietyn painonsiirron jälkeen.
http://www.streetortrack.com/Spring-Perches-c-928.html
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
-
- Aktiivi
- Viestit: 96
- Liittynyt: 25 Kesä 2006, 20:48
- Paikkakunta: Loppi-Lontoo-Läyliäinen
- Viesti:
Tuleekos muita kommentteja?
Muutama kysymys lisää: tuolla -1" pudotuksella + shelby-modilla alkaa ilmeisesti yläpallonivelen kulma mennä suureksi. Onkos jollain ihan omia kokemuksia kuinka tiukalle tuo nivelen kulma menee, pitääkö hommata aftermarket-ylätukivarret tai jotain kiilasettejä nivelen alle?
Entäs panhard-tanko, onko oikeasti tarpeellinen vai riittääkö uretaanipuslat lehtijousissa? Minkäslaisia panhardeja näihin vanha-Mustangeihin on asenneltu?
Entä muut korin vahvistukset, kannattaako esim. etupäästä hitsailla peltejä vahvemmin kiinni toisiinsa tai tehdä muita vahvikkeita? Kori alkais tosiaan olla kohta muuten muodossaan joten nyt pitäisi päättää minkälaisia jäykkäreitä tekee.
Muutama kysymys lisää: tuolla -1" pudotuksella + shelby-modilla alkaa ilmeisesti yläpallonivelen kulma mennä suureksi. Onkos jollain ihan omia kokemuksia kuinka tiukalle tuo nivelen kulma menee, pitääkö hommata aftermarket-ylätukivarret tai jotain kiilasettejä nivelen alle?
Entäs panhard-tanko, onko oikeasti tarpeellinen vai riittääkö uretaanipuslat lehtijousissa? Minkäslaisia panhardeja näihin vanha-Mustangeihin on asenneltu?
Entä muut korin vahvistukset, kannattaako esim. etupäästä hitsailla peltejä vahvemmin kiinni toisiinsa tai tehdä muita vahvikkeita? Kori alkais tosiaan olla kohta muuten muodossaan joten nyt pitäisi päättää minkälaisia jäykkäreitä tekee.
Ride Sally Ride!
Eihän tuo -1” ole vielä paljoa mutta -2” enempää ei voi ilman korimuutosta toteuttaa. Mielestäni käytännön maksimi -1,7”, yli -1” pudotukset vaati jotain muutoksia ylätukivarteen. Silti suosittelen jotain muutosta heti alussa, niin onpa sekin sitten tehty. Kiilasetti toimii hyvin.Vehje kirjoitti:Tuleekos muita kommentteja?
Muutama kysymys lisää: tuolla -1" pudotuksella + shelby-modilla alkaa ilmeisesti yläpallonivelen kulma mennä suureksi. Onkos jollain ihan omia kokemuksia kuinka tiukalle tuo nivelen kulma menee, pitääkö hommata aftermarket-ylätukivarret tai jotain kiilasettejä nivelen alle?
Entäs panhard-tanko, onko oikeasti tarpeellinen vai riittääkö uretaanipuslat lehtijousissa? Minkäslaisia panhardeja näihin vanha-Mustangeihin on asenneltu?
Entä muut korin vahvistukset, kannattaako esim. etupäästä hitsailla peltejä vahvemmin kiinni toisiinsa tai tehdä muita vahvikkeita? Kori alkais tosiaan olla kohta muuten muodossaan joten nyt pitäisi päättää minkälaisia jäykkäreitä tekee.
Panhard-tanko rauhoittaa perää selvästi. Aikaisemmin minulla oli ensin uretaanit- ja sitten alumiini / nylon puslat, mutta panhard-tanko rauhoitti perän niin, että sen toimintaan pystyy täysin luottamaan. Maijerin tanko on käytössä ja tyytyväinen olen.

Kori on alun perin erittäin vetelä. Kaikki mahdolliset jäykistys toimenpiteet on suotavia.
Aloita vaikka näistä lisä jäykisteistä.
-subframe connectors
http://www.fly-ford.com/MM0105-How_To_I ... ctors.html
-export brace
-Mote Carlo bar
http://www.fly-ford.com/MM0105-How_To_I ... o_Bar.html
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.