Vespumppu mekkala
Vespumppu mekkala
kas kas! eipä kauaa tarviinnu ajella ku ensimmäinen remontti, velipoitsulle kävin esittelemässä uutta wanhaa, ajoin pihaan,sammutin, takaasin autolle ja käyntiin! kehuin et eikooo jytyt sävelet? no tulipa lisäsävel mukaan, terävä kälkätys.. prrkele! remmi irti ja käyntiin, ei ääntä. käsin pyörittäessä ei myöskään. remmi takasin ja sama meteli.. joku pumpun sisällä irti, veikkaan et siivet?? sinne jäi auto.
-
- Addikti
- Viestit: 400
- Liittynyt: 26 Touko 2004, 22:22
- Auto: 71 Shelby Europa cv (2x), 64 & 95 Mustang cv, 79 Cobra, 84 & 87 VW Jetta,
- Paikkakunta: Kuopio
Sellaista sattuu.
Mutta et ole ensimmäinen ja ainoa (ja tuskin viimeinenkään ? eli realistista pessimismiä ?). Itse melko tuoreena omistajana 4 vuotta sitten koin saman: omassa 79:ssa n. 1000 km jälkeen leikkasi vesipumppu ajossa kiinni n. 80 kmh vauhdissa, oli pirteä "skkrrrriiiik" ja sitten vinkunaa, ja lämpömittarin neula alkoi nousta. Pumpulla oli ajettu arviolta 20.000-25.000 km. Ilm. ed. omistajan aikaisesta pitkästä ulkona olleesta seisonta ajasta johtuen oli päässyt jotakin ruostumaan, ja sopimattomasti ajossa teki sitten lopullisen tenän.
Mutta et ole ensimmäinen ja ainoa (ja tuskin viimeinenkään ? eli realistista pessimismiä ?). Itse melko tuoreena omistajana 4 vuotta sitten koin saman: omassa 79:ssa n. 1000 km jälkeen leikkasi vesipumppu ajossa kiinni n. 80 kmh vauhdissa, oli pirteä "skkrrrriiiik" ja sitten vinkunaa, ja lämpömittarin neula alkoi nousta. Pumpulla oli ajettu arviolta 20.000-25.000 km. Ilm. ed. omistajan aikaisesta pitkästä ulkona olleesta seisonta ajasta johtuen oli päässyt jotakin ruostumaan, ja sopimattomasti ajossa teki sitten lopullisen tenän.
Luin entisestä suosikkilehdestäni Practical Classicistä, kun lehden pt oli laittanut Mk1 Capriin 5.0L ja häneltä irtosi kahdesta pumpusta siipipyörä akseliltaan. En muista, mitä merkkiä nuo vesipumput olivat, joku tarvike. Pumppu levisi Ranskassa klo 17 pe-iltana, löysivät yhden korjaamon, jossa siipipyörä hitsattiin takaisin akseliin.