429:n puristussuhde alas

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

1969 kirjoitti:Jostain tuolta 280 asteen hujakoilta jos löytyisi sopiva kepakko, esmes 110-108 asteen nokkakulmalla, niin voisi olla hehtaarilla. Nenäfirmaan soittamalla ja simulointisoftilla voisi saada paremmankin arvauksen, kuin harrastajaveljen hihavakiolla.

Ongelma on hotrodmiehelle positiivinen, koska terkakkaalla nenäkepillä koneesi alkaa laulaa ihan uudella tavalla. Tyhjäkäynti voi hiukan rötköttää, mutta se on vain hyvä asia. Sukkahousumoottorit erikseen.
1969:n kanssa samoilla linjoilla. Car Craft (chevy crap) rakensi Fordin 460 cid moottorin comp camsin XE274H-10 laahavalla kepillä. Kone oli aika peruskone, kansina edelbrockit, jotka vastaavat käytännössä D0VE-C kansia mutta ovat alumiinia. Tulokseksi saatiin perfomer rpm/750cfm demonilla 528 hv / 5800 rpm 567 ft-bs / 4000 rpm. Vääntöä yli 500 lb-ft 3400-5200 rpm. XE274H tai XE284H voisivat toimia jos näillä dcr saadaan alle 8,5 - muuten rajumpaa nokkaa, motorsportin C460 alkaa olemaan ääripäätä hydraulisten keppien saralla ja tuo ylärekisteriin WOIMAA isolla voolla. Jos tahtoo tosissaan kunnon keppiä, niin comp camsin exterme energy perheen mekaaniset rullakepit ovat kovia poikia.

Sitten jos tarvitaan uusia hyviä kansia niin kaasen johnilta tuli miehekkäät P-51 kannet.

http://www.popularhotrodding.com/tech/0 ... index.html
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
1969
Aktiivi
Viestit: 106
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25

Viesti Kirjoittaja 1969 »

Speksien selailun pohjalta itse kokeilisin tuota Voodoon ehdottamaa XE284H keppiä. Jos jää pieneksi ja kilistää, niin tuon varmasti saa helposti myytyä eteenpäin, kun se on vielä siedettävä katunokka isoon moottoriin.

Kertomasi perusteella alkuperäinen nokka vaikuttaa aivan liian köykäiseltä ja on todennäköinen syy ongelmiin. En muista oliko aiemmissa posteissa mainintaa, mutta vakuumivuotoja kannattaa myös penkoa. Imusajan pulttien kireys kannattaa tarkistaa, koska laipan vuodot voivat aiheuttaa myös kilinöitä.
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

minulla on nokkana lunatin bracket master 2 , lupaavat toiminta alueeksi 2000-7000 , mutta vetää 4 vaihteella alta 1000 kierroksen :shock: .
tuo 7000 on kokeiltu , toimii sielläkin .
ajossa ei ole suurempia ongelmia mutta kone herää kunnolla vasta +3500 rpm jälkeen .
automaattivaihteiston kanssa nokka toimisi varmaan mukavammin :roll:
Vastaa Viestiin