289 kansien ja lohkon tunnistaminen

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Jäin vielä funtsimaan että kuinka paljon vaikuttaa männän laen muoto palotapahtumaan? Eli onko flat parempi kuin dome?
Siis ylipäätään...onko väliä tehdäänkö puristus männillä vai kansilla??? Siis jos voi valita..useinhan on kannet jo olemassa ja mäntä valitaan sitten..tai sitten toisinpäin :D
Luulin että dome mäntä olisi painavempi mutta näin ei ilmeisesti ole. Eli siinäkään ei "voiteta". :roll:
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Ahti kirjoitti:Jäin vielä funtsimaan että kuinka paljon vaikuttaa männän laen muoto palotapahtumaan? Eli onko flat parempi kuin dome?
Siis ylipäätään...onko väliä tehdäänkö puristus männillä vai kansilla??? Siis jos voi valita..useinhan on kannet jo olemassa ja mäntä valitaan sitten..tai sitten toisinpäin :D
Luulin että dome mäntä olisi painavempi mutta näin ei ilmeisesti ole. Eli siinäkään ei "voiteta". :roll:
Ainakin silvolite männissä näkyi pop up mäntä oleva köykäisempi kuin muut clevelandin männät. Virhe sivuilla, vaiko silvolitella näin? Takomännillä tilanne voi olla toinen. Jos puhutaan esim. Boss 429 "hemi" pattipää männistä, niin ne ovat melko painavia moukuloita verrattuna vastaavaan wedge kannen kisamäntään.

Jos kansien palotila on 58-61cc niin ei niihin kovin julmaa domemäntää laiteta tai ruttu karkaa. Haetko maksimi ruttua koneelta vai minkälainen ruttu on kiikarissa?

185cc Ford head is designed for 302-351 cid engines operating from 1500 rpm to 6500 rpm. Em. alueelle soveltuu mm. Comp Camsin XR294RF-HR hydraulinen rolleri tai sitten jos homma on hanskassa niin comp camsin mekaaninen rolleri FW XR280 R-10:
http://www.compcams.com/Technical/Searc ... r=35-771-8
"MECHANICAL ROLLER-Best in street machines with 2800 stall, 10:1 or more compression with 3.73-3.90 rear gears."

Jos haluat sen yli 11 rutun, niin nokka kannattaa hakea sellaiselle valmistajan suositusten mukaan. Tässä olisi tosi porno nokka, jolle 185:t voivat jäädä jo pieniksi riippuen koneen kuutiotuumista; FW XR292 R-10
http://www.compcams.com/Technical/Searc ... r=35-773-8
"MECHANICAL ROLLER-Best for Pro Street. Needs aftermarket intake and exhaust, 11:1 compression or more and 3500 stall." Kuten näkyy ovat muutkin vaatimukset jo korkealla. 3500 stalli... höm höm, kyllä sillä kadulla ajaa, mutta vaatii sitten 4,11 peräruuvia jne.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Haa..Flatlanderin sivuilta löysin etsimäni:
http://www.flatlanderracing.com/trwfordsb.html

"Kovin" TRW:n mäntä antaa 58 kansilla 10.96 ruttua, joka on just namu 8)

Tämän ja "moottorigurujen" kanssa eilen käytyjen keskustelun perusteella uskalsin laittaa tilauksen liikkeelle, 58cc kansista.

Sain myös infoa että periaatteessa ns. pattipäämäntä on huonompi palotapahtuman kannalta, palorintama etenee hitaasti ja mutkikkaasti.

Sitten katsoin hieman sitä tulevaa (?) 351W projektia:
+030 Flat top Probe tako
3,500 isku
6,00 veiville (tai jos haluaa niin vakio 5,778)
Uivalla tapilla ja tupla spiralockeilla,
esim. 58cc kansilla tulee rutuksi 10,89.

Nyt sitten valitsemaan keinuja ja tönäreitä mutta se ei enää ole tämän topicin alla. :wink:

Ai niin 4.11 välitys on mulla jo, nokka voisi tosin olla perempi kuin tuo RPM. No sitten joskus se mekaaninen rulla..
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Ahti kirjoitti:Haa..Flatlanderin sivuilta löysin etsimäni:
http://www.flatlanderracing.com/trwfordsb.html

"Kovin" TRW:n mäntä antaa 58 kansilla 10.96 ruttua, joka on just namu 8)

Tämän ja "moottorigurujen" kanssa eilen käytyjen keskustelun perusteella uskalsin laittaa tilauksen liikkeelle, 58cc kansista.

Sain myös infoa että periaatteessa ns. pattipäämäntä on huonompi palotapahtuman kannalta, palorintama etenee hitaasti ja mutkikkaasti.

Sitten katsoin hieman sitä tulevaa (?) 351W projektia:
+030 Flat top Probe tako
3,500 isku
6,00 veiville (tai jos haluaa niin vakio 5,778)
Uivalla tapilla ja tupla spiralockeilla,
esim. 58cc kansilla tulee rutuksi 10,89.

Nyt sitten valitsemaan keinuja ja tönäreitä mutta se ei enää ole tämän topicin alla. :wink:

Ai niin 4.11 välitys on mulla jo, nokka voisi tosin olla perempi kuin tuo RPM. No sitten joskus se mekaaninen rulla..
Jumantsuikka, tuo kuulostaa hyvältä. 11 ruttu alukansilla ja flattopeilla ei varmasti ole liikaa. Mielenkiintoinen falconi joskus.

Dome mäntä on vaikeampi kuin flat top, mutta kun halutaan kisapuristuksia, niin flattopilla ei tehdä 14,00 ruttuja, silloin astuu kuvaan domemännät. Fordin palotilat ovat verrattain pieniä verrattuna esim. letukoihin. Moniko on nähnyt letukan isolohkon esim. 454 dome mäntiä :shock: :shock: Äkkiä katsottuna männän laella näyttäisi olevan vähintäänkin Kilimanjaron kokoinen patti.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
fairlane
Aktiivi
Viestit: 106
Liittynyt: 10 Heinä 2004, 10:36
Paikkakunta: valkeakoski

Viesti Kirjoittaja fairlane »

Ahti kirjoitti:Haa..Flatlanderin sivuilta löysin etsimäni:
http://www.flatlanderracing.com/trwfordsb.html

"Kovin" TRW:n mäntä antaa 58 kansilla 10.96 ruttua, joka on just namu 8)

Tämän ja "moottorigurujen" kanssa eilen käytyjen keskustelun perusteella uskalsin laittaa tilauksen liikkeelle, 58cc kansista.

Sain myös infoa että periaatteessa ns. pattipäämäntä on huonompi palotapahtuman kannalta, palorintama etenee hitaasti ja mutkikkaasti.

Sitten katsoin hieman sitä tulevaa (?) 351W projektia:
+030 Flat top Probe tako
3,500 isku
6,00 veiville (tai jos haluaa niin vakio 5,778)
Uivalla tapilla ja tupla spiralockeilla,
esim. 58cc kansilla tulee rutuksi 10,89.

Nyt sitten valitsemaan keinuja ja tönäreitä mutta se ei enää ole tämän topicin alla. :wink:

Ai niin 4.11 välitys on mulla jo, nokka voisi tosin olla perempi kuin tuo RPM. No sitten joskus se mekaaninen rulla..
totanoin 351w vakio kangen mita on 5.956" ja toi 5.780" tuumaa on muistaakseni clevelandin kangen mitta .mulla on itellä 351w :ssä noi kb151 joitten kanssa 61cc palotiloilla tulee aika tasan 10 ruttua noi kb männät on sitten hinta/laatu aika kohdallaan ja ne näissä katumoottoreissa riittää aikas pitkälle.
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Nonnii kannet irti. Kansissa merkintä C8OE, lohko on C6AE-6015-C.
Mitäs teidän kirjat kertoo?
Männissä ei ollutkaan merkintöjä mutta aika muhkeella patilla on 8)
Hoonijäljet näkyy pytyissä eikä yhtään pykälää, joten paljoa ei tosiaan tolla ole ajettu.
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Kannet jää vielä mysteeriksi:

C8OE-D, -L, -M: 289 vm68, 63cc palotilat
C8OE-F: 302 vm68-70, 4V engines, 53,5cc palotilat
C8OE-J, -M, -K, -L: vm68-70, 63cc palotilat

Yleensä tuo 289 tai 302 lukee siellä keinuvipujen puolella, sillä pääset jo rajaamaan hiukan. Palotilan koon voit mitata.

Lohko on 289 vm65-68. Tosin onko se jo tehty 302:ksi vaihtamalla sisään 302:n kampi/kanget/männät....
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Kansissa ja lohkossa on 289 merkinnät eli on ilmeisesti 63cc.
Täytyy vielä mittailla dekkikorkeus ja iskunpituus mutta ensin taidan nostaa koko kattilan pois reiästä.
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Vastaa Viestiin