Takavakaaja, SÄÄDETTÄVÄ!
-
- Aina äänessä
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 1967
- Paikkakunta: Lieto
Takavakaaja, SÄÄDETTÄVÄ!
Täytyis tommonen hankkia ja asentaa, vaan kun en tiedä minkälainen/-merkkinen olis hjuva? Olisko ehdotuksia, kokemuksia, mielipiteitä tai linkkejä moiseen kilkkeeseen?
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
- hannu
- Aina äänessä
- Viestit: 1169
- Liittynyt: 31 Touko 2004, 17:50
- Auto: Ford Mustang 4,6GT 1996
- Paikkakunta: Ikaalinen
Re: Takavakaaja, SÄÄDETTÄVÄ!
Tuosta linkistä kolme alimmaista ruudukkoa, eri vahvuisia tankojaMake67 kirjoitti:Täytyis tommonen hankkia ja asentaa, vaan kun en tiedä minkälainen/-merkkinen olis hjuva? Olisko ehdotuksia, kokemuksia, mielipiteitä tai linkkejä moiseen kilkkeeseen?
http://www.mustangsunlimited.com/SubCat ... s=swaybars
Tässä omat suosikkini jos yleensäkkään voin takavakaajaa suositella.
http://www.mustangsplus.com/Merchant2/m ... y_Bar_Kits
65-70 Maier Racing 5/8" Three Way Adjustable Rear Sway Bar
tai
65-70 Maier Racing 1/2" Three Way Adjustable Rear Sway Bar
http://www.maierracing.com/
http://www.mustangsplus.com/Merchant2/m ... y_Bar_Kits
65-70 Maier Racing 5/8" Three Way Adjustable Rear Sway Bar
tai
65-70 Maier Racing 1/2" Three Way Adjustable Rear Sway Bar
http://www.maierracing.com/
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
-
- Aina äänessä
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 1967
- Paikkakunta: Lieto
Tossahan ne on kyllä hyvin tarjolla joita oon aatellu. Toi Maier on kyllä eksoottisen näkönen, mitenkähän helposti/vaikeesti mahtais asentua autoon?
Oliko vielä jollakulla jotain ehdotusta?
Oliko vielä jollakulla jotain ehdotusta?
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Autosta saattaa tulla yliohjaava. Tämä ei välttämättä lisää auton nopeutta kaarteessa, vaan voi jopa hankaloittaa kaarreajoa. Yliohjaava auto hitaalla ohjauksella on vaarallinen.karjal kirjoitti:? Miksi ei takavakaajasta ole hyötyä? Jos edessä yli tuuman vakaaja, minkä paksuinen takavakaaja on hyvä?Mexico65 kirjoitti:jos yleensäkkään voin takavakaajaa suositella.
(Minulla on edessä 1 1/8 ” vakaaja + uretaanipuslat + 720 lbs jouset,+ rautakantinen ja vesipumpullinen kone, + 5kg ylimääräistä öljyä keulalla eikä takavakaajaa ollenkaan ja auto on hieman yliohjaava.)
Mutta jos autossa on nopea ohjaus ja osaavat kädet niin takavakaajaa voi kokeilla, säädettävä paras vaihtoehto ja säätö paikka joku moottorirata. Aluksi voi kokeilla ilman takavakaajaa ja sitten laitta säädön löysimpään asentoon ja siirtyä sitten jäykempään päin. Se asento jolla tuli paras kierrosaika on oikea takavakaajan säätö kohta. Tieliikenteessä ei pysty ajamaan niin kovaa lakia rikkomatta, että takavakaajan olemus tulisi täysin selväksi.
Minkä paksuinen takavakaajan pitäisi olla? Ei voi sanoa, pitää kokeilla. Lähtisin liikkeelle ohuimmasta. Ehkä joku 13 – 16 mm saataisi olla lähellä oikeaa, riippuen kuitenkin vakaajan säädöistä.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Tohon takavakaajan hyödyllisyyteen tai haitallisuuteen vaikuttaa monta tekijää, koska vakaajat ovat säätötyökaluja eivätkä sinällään yksittäisenä osana tee vanhasta luuskasta uljasta oria. Riippuu siis siitä, minkälaisesta kombinaatiosta jousia, vaimentimia, painojakaumia, lukkoa, kumia, mitä muita perän tuentoja on käytössä, jarruja, ohjausta ja ajotyyliä lähdetään liikkeelle.
Huoh, täytyisi varmaan päivittää se Alustaspessu vuodelta 2000.
Huoh, täytyisi varmaan päivittää se Alustaspessu vuodelta 2000.
Noni, nysse on asennettu. Vähän meni aikaa kun pähkäiltiin mihinkä se akselin kiinnitys tulee, no, nyt se on akselin takapuolella. Sopi Panhardin kanssa itse asiassa aika hyvin ja loppujen lopuksi jollain tavalla loogisesti tyyliin ei muualle mahdu. Näet Make sitten Botniaringillä koko paketin.Toi Maier on kyllä eksoottisen näkönen, mitenkähän helposti/vaikeesti mahtais asentua autoon?
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
-
- Aina äänessä
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 1967
- Paikkakunta: Lieto
Perskeles, olin sitte unohtanu koko mahdollisuuden tiirailemiseen siellä ratapäivillä, vaan enhän mä sinne olis päässy kuiteskaan vaikka dementia ei olis iskenykkäänArto65FB kirjoitti:Tohon takavakaajan hyödyllisyyteen tai haitallisuuteen vaikuttaa monta tekijää, koska vakaajat ovat säätötyökaluja eivätkä sinällään yksittäisenä osana tee vanhasta luuskasta uljasta oria. Riippuu siis siitä, minkälaisesta kombinaatiosta jousia, vaimentimia, painojakaumia, lukkoa, kumia, mitä muita perän tuentoja on käytössä, jarruja, ohjausta ja ajotyyliä lähdetään liikkeelle.
Huoh, täytyisi varmaan päivittää se Alustaspessu vuodelta 2000.
Noni, nysse on asennettu. Vähän meni aikaa kun pähkäiltiin mihinkä se akselin kiinnitys tulee, no, nyt se on akselin takapuolella. Sopi Panhardin kanssa itse asiassa aika hyvin ja loppujen lopuksi jollain tavalla loogisesti tyyliin ei muualle mahdu. Näet Make sitten Botniaringillä koko paketin.Toi Maier on kyllä eksoottisen näkönen, mitenkähän helposti/vaikeesti mahtais asentua autoon?


BTW, olisko mitenkään saatavissa joitakin fotoja asennuksesta? Auttais vaan pähkäilyssä?!?!
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Toimihan se, eli jäykimmällä säädöllä oli suunnilleen sam kuin aiempi, keskiasento on jo paljon pehmeämpi kuten näet tuosta Fomoco-päivä kuvasta tapahtuma-osiossa.
Asennus oli tuon Maierin Panhardin kanssa helppo, ei se muuallekaan mahtunut. Mulla ei ole kuvia, otikkohan Mexico kuvia?
Asennus oli tuon Maierin Panhardin kanssa helppo, ei se muuallekaan mahtunut. Mulla ei ole kuvia, otikkohan Mexico kuvia?
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS