Cleven virtauksista

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
harmi80
Addikti

Viesti Kirjoittaja harmi80 »

Itse heivasin sen "turkey pan:n" roskiin ja hankin tilalle Fel-Pron 1228:n. Jotenkin vaan tuntuu se peltilärpäke silikoonilla kiinnitettynä vähän arveluttavalta :? .
Kannattaa tutkia esim. summitin tarjontaa noista nokka-akseleista: itse tilasin RP:n kautta compin täydellisen kitin (nokka, nostajat, jouset, retskut, lukot sekä säädettävä double roller- jakopää) varsin kohtuulliseen hintaan. Myös Lunatin tikut vaikuttavat asiallisilta.
Mulla on mitattu 9,9:1 ruttu ja nokka on tosiaan tuo compin 284H, tuntuu olevan vähän liikaa 2,7 perälle ja kolmeloviselle toploaderille, mutta toisaalta kun kierrokset saa 2-3000 hujakoille, niin ihan huba ajettava :wink: .
-71 HT 351C 4v
PeteP
Aina äänessä

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Lisää löytöjä :o .. nokka-akseli tempastu irti, syystä koska 2 nostajaa oli pahasti kulunu pohjasta kuopalle 1 nokka aivan pyöreä,ja matala myös toinen pyöreä muttei niin pahasti :? ihmeen tasaisesti kuiten kävi .. kepakko on näemmä joskus uusittu Crane HIT 280-2 NC lukee päässä (joku Hi-intensity malli) jakopää wanhaa mallia,ja löysä. Kansista yritän löytää valunumeroa ??
harmi80
Addikti

Kuva

Näyttääkö tutulta?
-71 HT 351C 4v
PeteP
Aina äänessä

Juma! täsmälleen, ja samasta kohtaa :shock: Perhana nyt mää tässä pähkäilen että mitä lie tälle koneelle tehty, virinokka ainakin joskus laitettu, venttiilijousissa on sisäjouset, Lohko näkyy olevan 4 pulttinen ...
harmi80
Addikti

Jos sisempi jousi on litteää lankaa, on kyseessä dampperijousi, eli ei varsinaisesti ole tuplajouset. Mulla oli tuon kuvan Ersonin kanssa ko. kombinaatio ja nyt Compin kanssa tuplat + dampperi.
Nelipulttilohko taitaa olla vähän harvinaisempaa kamaa, mutta ei kaksipulttinenkaan taida paljon heikompi olla.
-71 HT 351C 4v
PeteP
Aina äänessä

Justjust! lankajousihan tuo, no hyvä että jotain on :o Huomenna täytyy soitella TradePartsin Jukalle ja kysyä sopivaa keppiä ja rullajakopiä höystöks jotta pääsee vielä ajelemaan loppukesälle.
:krooh:
pete74
Addikti

Viesti Kirjoittaja pete74 »

Noista hitsatuista kanavista tuli mieleen et miten ne on hitsattu?
Ja kuinka hyvin ne on kestäny?
Meinaan vaan ku oon kuullu ton valuraudan hitsauksen vaikeudesta eli esilämmitys, hitsausaine/tapa, jäähdytys yms.
Mexico65
Over The Top

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

pete74 kirjoitti:Noista hitsatuista kanavista tuli mieleen et miten ne on hitsattu?
Ja kuinka hyvin ne on kestäny?
Meinaan vaan ku oon kuullu ton valuraudan hitsauksen vaikeudesta eli esilämmitys, hitsausaine/tapa, jäähdytys yms.
En tiedä muuta kuin sen, että hitsaukset tehtiin Finnairin pajalla, ilmeisesti nuo pojat ovat tehneet vaativampiakin hitsauksia. Paikallaan ovat pysyneet, kansissa ei ole havaittu minkäänlaisia halkeamia, eikä kannet edes menneet kieroiksi.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Vastaa Viestiin