Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
Automaatti on kiva jos paukkua riittää. Manualilla penemmässäkin myyllyssä riittää mailaa. Nyt en puhu suorituskyvystä vaan siitä tärkeästä:
eikö tässä olla fiilispohjalla liikkellä.
Vakio 289 2V koneinen '65 musse 4 pykäläisellä toploaderilla jättää lähdössä kumia (oikealta puolelta ) läpi ykkösen ja kakkosen, kolmoselle vaihdettaessa vielä kiljaisee. Meikäläisen ääni manuaalille.
Fastback kirjoitti:Vakio 289 2V koneinen '65 musse 4 pykäläisellä toploaderilla jättää lähdössä kumia (oikealta puolelta ) läpi ykkösen ja kakkosen, kolmoselle vaihdettaessa vielä kiljaisee. Meikäläisen ääni manuaalille.
Jukka kirjoitti:
Ja tasauspyörästö kiittää kun piirretään vain yhtä viivaa.
Jep, tasaupyörästö huutaa hoosiannaa. Mulla olisi tiedossa 8" spooli ja 4,11 välläri, hmmmm. Tuohon T5 ja käytettävyyttä löytyisi, kiihtyvyyskään tuskin huonontuisi ja matkarundit saisi ylivaihteella sopivaksi.
Kaiken kukkuraksi ei tarvita automaattilaatikon öljynlauhdutinta ja painokin putoaa manuaalin myötä. Toiseksi kun se kick-down vivusto puuttuu kuitenkin tai on epäkunnossa niin ei tarvitse huolehtia siitäkään... Naapurin setäkin on ihmeissään kun ei jenkissä olekaan automaattia, pitää sitä vielä urheiluautona...
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
musemaan kirjoitti:Noh ei se f-tyyppi nyt niin kiven alla ole, kun sitä on saatavana kuitenkin nesteeltä ja shelliltä.
Juuri täytin lootan nesteen ATF-G:llä.
Hintakin oli vain 3.35e/l
Ja Mobililta kans ATF 220. Täyttää Ford M2C33G-vaatimuksen, eli käy Type F:ää vaativaan vaihteistoon. Eikä mineraaliöljynä maksa paljoa. Ei sillä että sitä kuluis paljon tai ajettais niin paljon, että pitäis olla tiheään vaihtamassa.
musemaan kirjoitti:Noh ei se f-tyyppi nyt niin kiven alla ole, kun sitä on saatavana kuitenkin nesteeltä ja shelliltä.
Juuri täytin lootan nesteen ATF-G:llä.
Hintakin oli vain 3.35e/l
Ja Mobililta kans ATF 220. Täyttää Ford M2C33G-vaatimuksen, eli käy Type F:ää vaativaan vaihteistoon. Eikä mineraaliöljynä maksa paljoa. Ei sillä että sitä kuluis paljon tai ajettais niin paljon, että pitäis olla tiheään vaihtamassa.
Kuinkas Mussemaanin loota on toiminut Nesteen öljyllä?
Mä olen ymmärtänyt ettei Mobililla olisi enää Ceenelkkuihin käypästä öljyä valikoimissaan?
Taisin olla sitten taas väärässä?
Tän koko aiheen idea oli että jos hommaa autoa jossa vaihtoehtoina on AOD tai T5 niin kumpi parempi.
Taitaa kuitenkin olla yhtä monta mieltä kun on miestäkin?
Automaattivaihteistolla ajettaessa vaihteisto huolehtii (oikealla ohjelmalla ajettaessa) vaihtamiseta.
Manuaali-, eli käsivaihteisessa autossa tämä vaihteiden vaihto on kuljettajan tehtävänä.
Auton tulisi olla mieluiten vaihteistolla varustettu.
Automaattivaihteistolla ajettaessa vaihteisto huolehtii (oikealla ohjelmalla ajettaessa) vaihtamiseta.
Manuaali-, eli käsivaihteisessa autossa tämä vaihteiden vaihto on kuljettajan tehtävänä.
Auton tulisi olla mieluiten vaihteistolla varustettu.
Tarkennetaan vielä.
Omat T5-kokemukset perustuvat hyvinkin pitkälle Samin 94GT:stä.
Ihan kiva paketti jos perä olisi hiukan tiheämpi.
AOD onkin sitten hiukan oudompi eli käyttökokemuksia kaivataan.
Tiu tau tulkku, hyvin luistaa laatikko...ei vaiskaan hyvin tuntuu toimivan ATF-G:llä.
Ja siitä mobilin 220:stä sen verran että vanha 210 oli "nappiin" C4:lle. mutta ilmeisesti 220 on ominaisuuksiltaan niin lähelle että F -luokitus täyttyy. Kyseessä ei kuitenkaan ole sama öljy uudella tyypillä.
Lähikaupassani mobil 220 olisi ollut vielä huomattavasti kalliimpaa kuin neste...tosin kerranhan se vaan ostetaan.
Ja nesteen sivulta:
"Neste ATF-G on automaattivaihteistoöljy, joka antaa automaattivaihteen kytkeytymiselimille Ford M2C-33G spesifikaation edellyttämän korkean staattisen kitkakertoimen ja hyvän hapettumiskestävyyden. Neste ATF-G on mineraaliöljyperustainen, hyvin pakkasta kestävä herkkäjuoksuinen öljy, joka sisältää kulumista, hapettumista, syöpymistä ja vaahtoamista estävät lisäaineet.
Neste ATF-G öljyä käytetään niissä Ford ja Borg-Warner automaattivaihteissa, joihin laatuvaatimus on Ford M2C-33F/G."
Huom: laatuvaatimus M2C-33 F/G.
Onkohan tämä se kuuluisa "F" mistä se nimi "f-tyyppi" tulee?
musse67 kirjoitti:Onkos muuten Jukan uus poni varustettu teevitosella?
Eipäs mennä asioiden edelle.
Kotipihassa on Chevy Van ja Cobra+naapureiden pärekoreja.
Kauppaa olen eräästä Fomoco-tuotteesta hieronut mutta sitä ei ole kotiutettu,vielä.
Vastaus kysymykseen on että kyseisessä ajoneuvossa on laatikkona T5.