
Täytyy mennä välillä töihin että hermo alkais lepäämään


Jumankuikka, on se vaan tää harrastaminen välillä omituista???!!! Ihmettelin Kalajoelle mennessä jotenkin tukkoista menoa. Tutkinta perillepäästyä käyntiin...diagnoosiksi, että yks tulppa pimee eikä tietenkään tulpanavainta matkassa. Onnex tuttu auto Lokkilinnan parkissa perjantaina, eikun kysymään josko tulppaa ja -avainta. No kyllä löyty! Vaan ei oikeen oireet vähentyny. Ja sitte Slaalomi-aamuna alko lentokentältä löytyyn tuttuja osia...??!!! P...rkle, jää keilat taas kiertämättä!Make67 kirjoitti:No nyt näyttäis ettei ihan koko ajokausi jää väliin, sain tänään hopan käyntiin vanhoilla rautakansilla, XE256H käytetyllä nokalla. Lotkottaa tasasen tappavasti, venttiilit vielä "tahtoo" hieman uusintasäätöö, mutta muuten saattais ehkä ajella!
Täytyy mennä välillä töihin että hermo alkais lepäämään, ehkä sittenkin Lahteen, oletuksena että 17.6.2007!!!
Tuskin lähen mutkitteleen keiloja mutta kattelemaan...?
No ny on AFR:ät käyny tarkistuksessa/korjauksessa, tästä erityinen kiitos Jyrille65HT kirjoitti:Onneksi olkoon! Ehkä se vähän lohduttaa kun pääsee edes ajelemaan. Oli tietysti odottamaton ja paha takaisku kun männät ja venttiilit tekivät lähempää tuttavuutta. Kerrotko sitten kun saat selville millaista tuhoa ja missäpäin koneessa ko. tapahtumasarja sai aikaan.
Ride on!
No nyt täytyy sanoa että vaihda venttiilit ainakin ennen ajoa. En kyseenalaista Jyrin taitoja millään muotoa, mutta tässä osui pari viikkoa sitten aika konkreettisesti mitä voi tapahtua kun venttiililautanen putoaa. Tapahtui erittäin epämukava konerikko joka johtui AFR:n venttiilin hajoamisesta - jälki oli kamalaa kun se tapahtuu +5000 rpm kierroksilla. Ehjäksi jäi nokka, veivit ja akseli - muu meni sitten paskaksi lohko mukaanlukien. Jos uudet venttiilit tuntuvat kalliilta sijoitukselta, niin se on murto-osa sen rinnalla että rakennat uuden moottorin. AFR:n ensiasennusventtiilien laadusta on ollut hälyä kai aiemminkin. Asianomainen voi kertoa lisää tapahtumasta jos tämän näkee???Make67 kirjoitti:No ny on AFR:ät käyny tarkistuksessa/korjauksessa, tästä erityinen kiitos Jyrille! Kyllä on AFR:ien venttiilit kovaa tekoa! Yksikään imuventtiili, jotka "hakkasivat" mäntiä vasten, ei ollut vääntynyt tai mitenkään vaurioitunut
![]()
!!??!! Ainoa korjaustoimenpide oli yhden pakoventtiilin vaihto!
Voi vain todeta että kyllä halvalla selvis tästäkin kokeilusta kansien osalta, muusta ei sitte paljoo viitti huudella....?
Nää kannet kävi Jyrin toimesta tässä http://www.hicar.fi/cms/FC liikkeessä korjauksessa. Luotan kyllä heidän ammattitaitoon/laitteisiinsa. Todennäköisesti vaihtoon joutunut pakoventtiili oli jo tehtaaltalähtiessään "vuotava"!Fastback kirjoitti:No nyt täytyy sanoa että vaihda venttiilit ainakin ennen ajoa. En kyseenalaista Jyrin taitoja millään muotoa, mutta tässä osui pari viikkoa sitten aika konkreettisesti mitä voi tapahtua kun venttiililautanen putoaa. Tapahtui erittäin epämukava konerikko joka johtui AFR:n venttiilin hajoamisesta - jälki oli kamalaa kun se tapahtuu +5000 rpm kierroksilla. Ehjäksi jäi nokka, veivit ja akseli - muu meni sitten paskaksi lohko mukaanlukien. Jos uudet venttiilit tuntuvat kalliilta sijoitukselta, niin se on murto-osa sen rinnalla että rakennat uuden moottorin. AFR:n ensiasennusventtiilien laadusta on ollut hälyä kai aiemminkin. Asianomainen voi kertoa lisää tapahtumasta jos tämän näkee???Make67 kirjoitti:No ny on AFR:ät käyny tarkistuksessa/korjauksessa, tästä erityinen kiitos Jyrille! Kyllä on AFR:ien venttiilit kovaa tekoa! Yksikään imuventtiili, jotka "hakkasivat" mäntiä vasten, ei ollut vääntynyt tai mitenkään vaurioitunut
![]()
!!??!! Ainoa korjaustoimenpide oli yhden pakoventtiilin vaihto!
Voi vain todeta että kyllä halvalla selvis tästäkin kokeilusta kansien osalta, muusta ei sitte paljoo viitti huudella....?
Sinun tapauksessa minä make uusisin ne venttiilit vaikka näyttäisivätkin ehjiltä, se ei tarvi kuin pieni väsymä joka aiheutunut osumista niin venttiilin lautanen putoaa tms, tuho on väistämätön ja tuhon laajuus verrannollinen kierroksiin. Tuskin se lautanen ihan joutokäynnillä putoaa vanhuuttaan. Hyvällä tuurilla venttiilit kestävät minkä pitääkin, mutta ainakin minun tuurilla ei ole tuohon luottamista.
Minullakaan ei ole mitään syytä kyseenalaistaa hicarin jätkien taitoa, mutta vaihtaisin venttiilit silti - nukkuisin ainakin yöni paremmin. Ehkä ne venat kestää ja jos isku on kohdistunut suoraan venttiiliin niin ei se välttämättä sitä riko tai edes vaurioita, mutta kun krenatointi kerran osuu kohdalle niin ei sitä IKINÄ haluasi kokea uudelleen.Make67 kirjoitti:Nää kannet kävi Jyrin toimesta tässä http://www.hicar.fi/cms/FC liikkeessä korjauksessa. Luotan kyllä heidän ammattitaitoon/laitteisiinsa. Todennäköisesti vaihtoon joutunut pakoventtiili oli jo tehtaaltalähtiessään "vuotava"!
Kannet tulevat moottoriin joka luonteeltaan tulee olemaan, kliseisesti sanottuna, vääntömoottori, jonka rundit tullaan rajoittamaan maks. 6000 rpm:ään!
Kunhan moottori/auto tulee toimimaan "paremmin" kuin KUSKI slaalomissa tai radalla, niin sitten on onnistuttu "virittämisessä"!!!
Olet kyllä oikeassa jos 100% varmuutta halutaan, mutta kun en voi/pysty/kykene ITSE tekemään noille kansille yhtään mitään, on vaan pakko luottaa johonkin.Fastback kirjoitti:Minullakaan ei ole mitään syytä kyseenalaistaa hicarin jätkien taitoa, mutta vaihtaisin venttiilit silti - nukkuisin ainakin yöni paremmin. Ehkä ne venat kestää ja jos isku on kohdistunut suoraan venttiiliin niin ei se välttämättä sitä riko tai edes vaurioita, mutta kun krenatointi kerran osuu kohdalle niin ei sitä IKINÄ haluasi kokea uudelleen.Make67 kirjoitti:Nää kannet kävi Jyrin toimesta tässä http://www.hicar.fi/cms/FC liikkeessä korjauksessa. Luotan kyllä heidän ammattitaitoon/laitteisiinsa. Todennäköisesti vaihtoon joutunut pakoventtiili oli jo tehtaaltalähtiessään "vuotava"!
Kannet tulevat moottoriin joka luonteeltaan tulee olemaan, kliseisesti sanottuna, vääntömoottori, jonka rundit tullaan rajoittamaan maks. 6000 rpm:ään!
Kunhan moottori/auto tulee toimimaan "paremmin" kuin KUSKI slaalomissa tai radalla, niin sitten on onnistuttu "virittämisessä"!!!
Eikös se vanha virittämissääntö mennyt niin, että jos teho ei laske yli 20 % niin se on onnistunut.
Sulla oli Slaalomissa iha 10 suoritus. Annan kaikille -67 Musseile 10p. ku ne on niin hienoja:)Make67 kirjoitti:Nää kannet kävi Jyrin toimesta tässä http://www.hicar.fi/cms/FC liikkeessä korjauksessa. Luotan kyllä heidän ammattitaitoon/laitteisiinsa. Todennäköisesti vaihtoon joutunut pakoventtiili oli jo tehtaaltalähtiessään "vuotava"!Fastback kirjoitti:No nyt täytyy sanoa että vaihda venttiilit ainakin ennen ajoa. En kyseenalaista Jyrin taitoja millään muotoa, mutta tässä osui pari viikkoa sitten aika konkreettisesti mitä voi tapahtua kun venttiililautanen putoaa. Tapahtui erittäin epämukava konerikko joka johtui AFR:n venttiilin hajoamisesta - jälki oli kamalaa kun se tapahtuu +5000 rpm kierroksilla. Ehjäksi jäi nokka, veivit ja akseli - muu meni sitten paskaksi lohko mukaanlukien. Jos uudet venttiilit tuntuvat kalliilta sijoitukselta, niin se on murto-osa sen rinnalla että rakennat uuden moottorin. AFR:n ensiasennusventtiilien laadusta on ollut hälyä kai aiemminkin. Asianomainen voi kertoa lisää tapahtumasta jos tämän näkee???Make67 kirjoitti:No ny on AFR:ät käyny tarkistuksessa/korjauksessa, tästä erityinen kiitos Jyrille! Kyllä on AFR:ien venttiilit kovaa tekoa! Yksikään imuventtiili, jotka "hakkasivat" mäntiä vasten, ei ollut vääntynyt tai mitenkään vaurioitunut
![]()
!!??!! Ainoa korjaustoimenpide oli yhden pakoventtiilin vaihto!
Voi vain todeta että kyllä halvalla selvis tästäkin kokeilusta kansien osalta, muusta ei sitte paljoo viitti huudella....?
Sinun tapauksessa minä make uusisin ne venttiilit vaikka näyttäisivätkin ehjiltä, se ei tarvi kuin pieni väsymä joka aiheutunut osumista niin venttiilin lautanen putoaa tms, tuho on väistämätön ja tuhon laajuus verrannollinen kierroksiin. Tuskin se lautanen ihan joutokäynnillä putoaa vanhuuttaan. Hyvällä tuurilla venttiilit kestävät minkä pitääkin, mutta ainakin minun tuurilla ei ole tuohon luottamista.
Kannet tulevat moottoriin joka luonteeltaan tulee olemaan, kliseisesti sanottuna, vääntömoottori, jonka rundit tullaan rajoittamaan maks. 6000 rpm:ään!
Kunhan moottori/auto tulee toimimaan "paremmin" kuin KUSKI slaalomissa tai radalla, niin sitten on onnistuttu "virittämisessä"!!!
Kiitos, kiitos!MustangGT kirjoitti: Sulla oli Slaalomissa iha 10 suoritus. Annan kaikille -67 Musseile 10p. ku ne on niin hienoja:)![]()
![]()