Tulppien väri

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Tahavo
Mega-addikti
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 64½
Paikkakunta: Tuusula

Tulppien väri

Viesti Kirjoittaja Tahavo »

Taas olisi kysyttävää. Kun viimeksi jouduin nostamaan koneen paikaltaan, niin hämmästelin kun yhden pytyn(7)kannen pakokanava oli huomattavasti puhtaampi kuin muissa. Muissa kanava oli nokinen(matta musta) mutta tässä yhdessä oli vain hieman nokeentunut. Oli enemmänkin "kiiltävän musta" ohut läpikuultava kerros. Hämärässä valaistuksessa ensin näytti, että pakokanava on aivan kirkas mutta oli siinä tuo edellä mainittu nokeentuminen sentään.
Nyt katsoin, että saman pytyn tulpan kärki oli valkoinen. Valkoisen karstan sai sormella pyyhittyä pois. Muissa tulpissa väri oli normaali harmaa.
Mikä ihme tuossa yhdessä pytyssä voisi aiheuttaa liian laihan seoksen?? Imuvuoto ilmeisesti aiheuttaisi myös huonon tyhjäkäynnin? Tyhjäkäynti ja koneen pelitys muutenkin ovat aivan normaalit. Lukuun ottamatta satunnaisia nykimisiä sekä ajoittaista pätkimistä kaupunkiajossa sekä ajoittaista moottorin naksahtelua lämpimänä jne :wink:
Vai onko tuo yksi pytty kenties ainoa jossa on palotapahtuma ollut normaali??

Se täytyy kyllä mainita, että kun hämmästelin tuota kannen pakokanavan väriä, niin eipä uudella moottorilla vielä paljonkaan oltu ajettu.
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Tuossa hyviä kuvia tulppien tulkintaan:
http://www.verrill.com/moto/sellingguid ... rchart.htm
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Onko kaikki tulpat samanlaisia lämpöarvoltaan?
Kärkiväli sama kaikissa?
Tulpanjohdot kaikki kunnossa?
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Avatar
Eve
Addikti
Viestit: 202
Liittynyt: 02 Loka 2004, 11:50
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Eve »

Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Olisikohan vaan niin, että tuo yksi tulppa on pimeä ja toimii vain satunnaisesti. Vaihda tuo tulppa uuteen vastaavanlaiseen kuin muutkin. Kuvauksesi viitaa pimeään tulppaan.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
Tahavo
Mega-addikti
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 64½
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Tahavo »

Itseasiassa silloin kun nostin viimeksi motin pois, niin kaksi tulppaa napsahti poikki kun niitä aloin ruuvaamaan irti. Ne tietysti vaihdoin samanlaisiin. Pitänee tarkistaa vaan tuo tulppa että onko se pimeänä. Taidan samalla uusia virranjakajan kannen, pyörijän sekä sytytysjohdot.
IronHorse
Mega-addikti
Viestit: 537
Liittynyt: 31 Joulu 2006, 13:18

Viesti Kirjoittaja IronHorse »

Mittaileppas samalla kyseisen pytyn puristuspaine, jos et ole jo sitä tehnyt!
Avatar
Tahavo
Mega-addikti
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 64½
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Tahavo »

tese kirjoitti:Mittaileppas samalla kyseisen pytyn puristuspaine, jos et ole jo sitä tehnyt!
Tuonkin voisi tehdä. Kiitoksia neuvoista. Toivottavasti ei ole sittenkin joku venttiilivaurio :cry:
Vastaa Viestiin