Moottori"tyynyt"/-korvakkeet?

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Moottori"tyynyt"/-korvakkeet?

Viesti Kirjoittaja Make67 »

Tarttis hankkia uudet, mutta onko olemassa säädettävää mallia jolla konetta sais esim. nostettua 5cm ylöspäin? Olis pellissä tilaa ja maavara ahistaa Hookereitten alla!
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Eikös nosto onnistu niinkin helposti että laittaa korvakkeen kiinnitykseen lohkoon pidemmät pultit ja jotain sopivaa väliin? Ne pultithan menevät alhaalta ylöspäin ja vaikkapa parin sentin holkit välissä voisivat jo auttaa? Tai vaikka alumiinista/profiiliraudasta sellainen parilla reiällä varustettu palikka sinne väliin? Pultit kun pitenee niin ehkä kannattaa harkita kovien käyttöä. Kierre on 7/16 UNC.

Jos nostat niin tarkkaile myös miten kiinnityskohta laatikon alla käyttäytyy, ja voiko siellä nostaa myös. Sekä sitten miten muuttuu kardaanin kulmat etc.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja Make67 »

GT-350 kirjoitti:Eikös nosto onnistu niinkin helposti että laittaa korvakkeen kiinnitykseen lohkoon pidemmät pultit ja jotain sopivaa väliin? Ne pultithan menevät alhaalta ylöspäin ja vaikkapa parin sentin holkit välissä voisivat jo auttaa? Tai vaikka alumiinista/profiiliraudasta sellainen parilla reiällä varustettu palikka sinne väliin? Pultit kun pitenee niin ehkä kannattaa harkita kovien käyttöä. Kierre on 7/16 UNC.

Jos nostat niin tarkkaile myös miten kiinnityskohta laatikon alla käyttäytyy, ja voiko siellä nostaa myös. Sekä sitten miten muuttuu kardaanin kulmat etc.
Auts, totta mooses, sehän on tosiaan näin helppoa. Uudet tyynyt kuiteskin tarvitaan.

Joo, laatikkoo on jo nostettu kahella sentillä noitten pinion-kulmien takia ja tuntuis että varaa on vielä.

Minkäslaiset mootorityynyt kannatais hankkia slaalomia/rataa silmälläpitäen?
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Make67 kirjoitti:Minkäslaiset moottorityynyt kannattais hankkia slaalomia/rataa silmälläpitäen?
Itse olen käyttänyt normaaleja 65 moottorityynyjä joiden läpi on vedetty 8 mm pultit estämään kumityynyn repeytymisen. Lisäksi voi ja olen aiemmin käyttää tukea joka estää koneen turhan kallistelun estäen kumityynyjen vetorasituksen.

Tuossa kuvassa näkyy yksi esimerkki tuesta.
Kuva
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja Make67 »

Mexico65 kirjoitti:
Make67 kirjoitti:Minkäslaiset moottorityynyt kannattais hankkia slaalomia/rataa silmälläpitäen?
Itse olen käyttänyt normaaleja 65 moottorityynyjä joiden läpi on vedetty 8 mm pultit estämään kumityynyn repeytymisen. Lisäksi voi ja olen aiemmin käyttää tukea joka estää koneen turhan kallistelun estäen kumityynyjen vetorasituksen.

Tuossa kuvassa näkyy yksi esimerkki tuesta.
Kuva
Onkos noi tuet molemminpuolin konetta? Onko ne Custom-made vai saako niitä jostain hommattua?
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Make67 kirjoitti:Onkos noi tuet molemminpuolin konetta? Onko ne Custom-made vai saako niitä jostain hommattua?
Ei tarvitse kuin vasemmalle puolelle koneen pyörimissuunnasta johtuen.

Varmaan saa vaikka Boyd Coddingtonin nimmarilla mutta helpoin taitaa olla Biiliteemasta ostettu vanttiruuvi ja joku kulmaraudan pala, johon tekee kaksi reikää korikiinnitystä varten. Kuvassa näkyy myös pientä hifistelyn makua, kun korikiinnitys on puslitettu.
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja Make67 »

Arto65FB kirjoitti:
Make67 kirjoitti:Onkos noi tuet molemminpuolin konetta? Onko ne Custom-made vai saako niitä jostain hommattua?
Ei tarvitse kuin vasemmalle puolelle koneen pyörimissuunnasta johtuen.

Varmaan saa vaikka Boyd Coddingtonin nimmarilla mutta helpoin taitaa olla Biiliteemasta ostettu vanttiruuvi ja joku kulmaraudan pala, johon tekee kaksi reikää korikiinnitystä varten. Kuvassa näkyy myös pientä hifistelyn makua, kun korikiinnitys on puslitettu.
Justiinsa tota hifistelyä tossa mietiskelin, että on vissiin customointia :wink: . Vanttiruuvilta se mustakin näytti, mulla niitä on jo kotonakin, oikeen rosterisena :lol: !

Täytyypi enstalven aikana askarrella...
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
Vastaa Viestiin