351W -79 kestääkö?

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
lake
Aktiivi
Viestit: 91
Liittynyt: 09 Elo 2006, 01:47
Auto: Mustang Sportroof -72
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lake »

Tuolta turbomusse foorumilta kun on tullu noita juttuja jonkin verran plarattua, niin siellä yleisesti sanotaan 351W lohkolle max. tehorajaksi n.750hv , tuhannen hevosen kokoonpanojakin on, mutta niille ei ole povattu kovin pitkää elinkaarta...

Mullakin on muuten saman ikänen 351W työnalla... :wink:
Mustang sportroof -72
Lauri
Addikti
Viestit: 490
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25

Viesti Kirjoittaja Lauri »

Aa, tuplaweessä on muutakin eroa kun vaan dekkikorkeus. Enpä tuota tiennyt
mururua
Hiljaisempi
Viestit: 28
Liittynyt: 25 Touko 2005, 08:26
Auto: Mustang II -76 Luiskaperä
IKuisuusrojekti
4.6L 4V Modular+maxxecu+4R70W manuaL+lincoln mk8 IRS
Paikkakunta: Lohja

351w kestääkö

Viesti Kirjoittaja mururua »

Kiitokset noista tiedoista. Olin ajatellut ahtopaineeksi vain n.0.5kg ja ehkäpä sitä nyt uskaltaapi kokeilla kun ei kierrätä liikoja.
On ollut tarkoitus käyttää turboa vaan nyt on aivoihin syöpynyt kuvitelma lysholm ahtimesta jota olen yrittänyt tuolta ruotsista kysellä vaan ovat melko laiskoja vastailemaan.
Kohteenahan mulla on mustang II -76 luiskaperä
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

mussette kirjoitti: Tänä kesänä vakio lohko ( toistaiseksi) kestänyt yli 500hp tehoilla. Kansina AFR185 joiden potentiaali riittää ainakin 550hp tehoille asti.
Voisitko valoittaa tarkemmin koneen sisältämää tekniikkaa?

Suorituskyky?

Ajettavuus?

65FB ja +500 hp = HUBAA :twisted:
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
mururua
Hiljaisempi
Viestit: 28
Liittynyt: 25 Touko 2005, 08:26
Auto: Mustang II -76 Luiskaperä
IKuisuusrojekti
4.6L 4V Modular+maxxecu+4R70W manuaL+lincoln mk8 IRS
Paikkakunta: Lohja

351w

Viesti Kirjoittaja mururua »

-79 351w lohko, probe 393 stroker kit (street fighter)blower männillä 0.03(monttu), probe tukisilta runkopukeille, rullanokka tilpehöörit muttei vielä nokkaa valittu, ja tulossa 205afr kannet, muistaakseni professional products dampperi ja tci vetolevy. Vaihteistoksi tulossa jonkinmoinen 4r70w. Projekti on sen verran isosti kesken ettei mistään luvuista kannata vielä puhua, kerron jos ja kun se joskus laulaa. Eiköhän se alustakin joskus tule siihen kuosiin jotta tiellä pysyy . Edelliset omistajat ovat naulanneet kulmiin konit ja jäykemmät jouset. Jarrut , navat ja perä ovat vielä neloskoneen peruja ja vaihtuvat jahka löydän sopivat hinkkeet ja kerkiän vaihtamaan. Härvelihän oli osteettaessa 302 ja c-4 alusta tuntui varsin jämäkältä, mutta eiköhän alustaankin tule vielä muutoksia .
Avatar
Futurage
Addikti
Viestit: 496
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 23:35
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Futurage »

351 W lohkot ovat kestävyydeltään samanlaiset vuosimallista riippumatta.
Ok, pieniä eroja voi olla vuosimallien 1969-1995 välillä muttei mitään sellaista millä olisi merkitystä, erot ovat pikemminkin yksilökohtaisia kuin vuosimallikohtaisia.
Lohko kestänee normaali high performance - käytössä noin 730 hv/7000 rpm kohtuullisen ajan. En ole vielä nähnyt 351 W lohkoa joka olisi revennyt vain tehon vuoksi. Haljenneita lohkoja on näkynyt vaikka kuinka( 4 roskalavalle noin vuoden sisään) mutta näissä on aina ollut joku muu syy.
Korpelan Timon keltaista race Pintoa ajettiin dynossa viime kesänä vakio 351 W lohkolla- takapyöristä löytyi ennen pidon katoamista 780 hv ja yli 1000 Nm vääntöä...kesti ainakin ne dynovedot.Nyt autossa on Dartin racelohko.
Lohko on siis kestävä mutta älä missään nimessä käytä vakio kiertokankia( ne tunnistaa neliskulmaisesta pultista) .Kanki repeää todennäköisesti viikon sisällä jos moottoria kierrättää yli 7000 rpm. Nimimerkki kokemusta on. Käytä vähintään HD/truck kankea, ei ongelmaa 7500 rpm.
Vastaa Viestiin