351W -79 kestääkö?

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
mururua
Hiljaisempi
Auto: Mustang II -76 Luiskaperä
IKuisuusrojekti
4.6L 4V Modular+maxxecu+4R70W manuaL+lincoln mk8 IRS

351W -79 kestääkö?

Viesti Kirjoittaja mururua »

Paljonkohan tollanen -79 351W lohko kestää tehoja . Valuhan on ohumpaa kuin vanhemmissa vai mitä? Alakertaan on asennettu maincap girdle.
Ja mitähän kansia suosittelisitte kun potkua pitää saada, konehan on 393 stroker ja kierroksia kuvittelisin olevan max 6000rpm.
Antti66HT
Superpölöttäjä
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Eiköhän se ton 6000 rpm kestä. Useimmiten samalla kun valu on ohentunut, on materiaalikin parantunut...

Marine lohkojen kanssa kannattaa tietysti olla syöpymien kanssa varovainen.
Ahti
Mega-addikti

Viesti Kirjoittaja Ahti »

AFR205 tai vastaavat.
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
mururua
Hiljaisempi
Auto: Mustang II -76 Luiskaperä
IKuisuusrojekti
4.6L 4V Modular+maxxecu+4R70W manuaL+lincoln mk8 IRS

Viesti Kirjoittaja mururua »

kiitos tiedoista, mutta pystyisittekö yhtään täsmentämään millaista hepo määrää uskaltaisi tuonne työntää. Koneeseen on tulossa ahdin ja pienellä ahtopaineella olisi tarkoitus selvitä ,mutta varmuuden vuoksi ettei menisi romuraudaksi.
Noita AFR kansia olen miettinytkin ja kaikki niitä tuppaavat näköjään kehumaan. Oliskos vielä tietoa mitä kautta kansia kannattaa kysellä, jotta ei tolkuttomia katteita joudu maksamaan.
simo 89 gt
Hiljaisempi

Viesti Kirjoittaja simo 89 gt »

afr kansia kysellessä kaksi edullisinta AULIZ.FI tai RACERSPLACE,itse hankin jälkimmäiseltä,tulivat muuten erittäin nopeasti ja juuri sitä mitä pitikin.
65HT
Mega-addikti
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Auliksella on kesäisin osatoimitukset aina seis. Syksyllä taas jatkuu, jos jatkuu. Keväällä kun tilailin osia sanoi ettei ole mikään selviö että toiminta jatkuu enää syksyllä. Aika näyttää. Itse olen useampaan kertaan tilannut aulikselta tavaraa ja tyytyväinen olen ollut, niin hintoihin kuin palveluunkin.
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
simo 89 gt
Hiljaisempi

tuon auliksen epävarman toimitus/toiminta jatkuvuuden vuoksi itse juuri valitsin racerin mikä on muutenkin itseni hyväksi ja toimivaksi toimittajaksi todettu jo pitkällä kokemuksella.
Fastback
Over The Top
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

simo 89 gt kirjoitti:tuon auliksen epävarman toimitus/toiminta jatkuvuuden vuoksi itse juuri valitsin racerin mikä on muutenkin itseni hyväksi ja toimivaksi toimittajaksi todettu jo pitkällä kokemuksella.
alkaa haisemaan racerplacen mainokselta. Minulla ei ole Aukin kanssa mitään toimitus ongelmia. Auliksen saa tavaran lentona jos niin haluaa ja painottaa sitä tilatessaan. Minä jätän mielipiteeni reiserspleisistä sanomatta.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
simo 89 gt
Hiljaisempi

olen itsekin käynyt molempien kanssa kauppaa ilman moitteen sanaa,hinnoiltaan hyvin lähellä toisiaan,onneksi on tälläisiä toimittajia.
ja jos vielä kansiin palataan niin toimittajan valitsin juuri hinnan,huom,sisältäen myös rahdin mukaan!
ainakin minä joudun tarkkaan harrastehankintani taloudellisesti puntaroimaan kun olen vain tavallinen tuntityöläinen.että se siitä mainonnasta.
Ahti
Mega-addikti

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Näin Aulista tossa EM:ssä Alastarolla ja kertoili että AFR:llä on nykyään melkoisia toimitusvaikeuksia. Ei kuitenkaan tarkentanut hommaa.
Itse ostin v. 2005 AFR:t Aulikselta ja homma pelasi niinkuin pitikin.

RP:stä olen ostanut lähes kaiken muun, siellä pitää vaan asioida Maken kanssa ja puhelimella on aika turha yrittää tavoitaa :evil:
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Aku_81
Aina äänessä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aku_81 »

Ahti kirjoitti:Näin Aulista tossa EM:ssä Alastarolla ja kertoili että AFR:llä on nykyään melkoisia toimitusvaikeuksia. Ei kuitenkaan tarkentanut hommaa.
Näin taitaa olla, syksyllä tilatut afr:t saa keväällä. Tuurilla hiukan nopeammin. Ja onhan noita muitakin kansia joita saa nopeammin, vaikka afr:t taitaa virtauksiltaan parhaimmat olla.
Go tell Alice....
Mexico65
Over The Top

Re: 351W -79 kestääkö?

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

mururua kirjoitti:Paljonkohan tollanen -79 351W lohko kestää tehoja . Valuhan on ohumpaa kuin vanhemmissa vai mitä? Alakertaan on asennettu maincap girdle.
Ja mitähän kansia suosittelisitte kun potkua pitää saada, konehan on 393 stroker ja kierroksia kuvit-telisin olevan max 6000rpm.
Paljonko on tavoite tai toive?
Kuinka paljon on paljon?
Ehkä kannattaisi ajatella mieluimmin kuinka paljon alusta ja kori sietää tehoa tai kuinka suurta hevos-voima määrää pystyn hallitsemaan.

Varmaan tuollaiset +600hp alkaa olla jonkinlainen katto vakio 351W lohkolle ja sisäkaluille, pidättäy-tyisin kuitenkin jossain +500hp nurkilla jos sisäkalut on vakiot.

Tuo 500hp alkaa olla jo liian paljon vakio tai hieman tehdylle alustalle ja korille.

Vaparina onnistuu osaavalta tuo +500hp:tä. Ahtimen kanssa joutuu puristuksista tinkimään, mutta paineiden säädöllä voi löytyä kohtuullinen tehomäärä.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
mussette
Addikti
Auto: Mustang 5,0 2016
Mustang FB -65 351 W
Ford Roadster 1932

Viesti Kirjoittaja mussette »

Viime kesänä vakio lohko halkesi (tai oli jo halki kukapa sen tietää) 460hp tehoilla. Tänä kesänä vakio lohko ( toistaiseksi) kestänyt yli 500hp tehoilla. Kansina AFR185 joiden potentiaali riittää ainakin 550hp tehoille asti.
Vanhoja Fordeja
Lauri
Addikti

Viesti Kirjoittaja Lauri »

mussette kirjoitti:Viime kesänä vakio lohko halkesi (tai oli jo halki kukapa sen tietää) 460hp tehoilla. Tänä kesänä vakio lohko ( toistaiseksi) kestänyt yli 500hp tehoilla. Kansina AFR185 joiden potentiaali riittää ainakin 550hp tehoille asti.
Oletko tutustunut tähän artikkeliin lohkon halkeamisesta?

http://www.theturboforums.com/stockblock.php
mussette
Addikti
Auto: Mustang 5,0 2016
Mustang FB -65 351 W
Ford Roadster 1932

Viesti Kirjoittaja mussette »

Oletko tutustunut tähän artikkeliin lohkon halkeamisesta?

http://www.theturboforums.com/stockblock.php[/quote]

Ruman näköistä jälkeä muillakin. Omassa lohkon halkeama löytyi 1bar paineella lohkon alaosassa. (ei meinannut millään löytyä). Seurauksena oli öljy vesitilassa. Multa löytyy koeponnistus kansi (lainataan rehellisille mustang harrastajille tarvittaessa)
Vanhoja Fordeja
Vastaa Viestiin