Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
Ahti kirjoitti:Tää nykyinen taitaa olla vielä vähän sellanen harjoittelumoottori , ei vielä mitään superhiperformancea. Olisihan siellä samalla myyjällä kunnon konekin, se 408.
Täytyy nyt yrittää pitää jotenkin mopon pyörä maassa...koitetaan ensin tuota pikkukonetta alsakansilla ja muutamilla pikku muutoksilla..en ajatellut edes imusarjaa vaihtaa.
Jos sitten valmistuttuaan tuntuu vielä mopolta, niin 289 saanee uuden kodin ja aloitan puhtaalta pöydältä 351 -johdannaisen kanssa. Mutta se onkin sitten taas kokonaan toinen tarina
Ovathan nuo tukisillat lekalla hyttystä katukoneessa, mutta reis reis. 230 USD uudet comp camsilta, lähempänä 300 Euroa Suomessa. Jos mulla olisi pikkulohko työn alla, niin stud girdlet olisivat jo mun tallissa.
Sillä 408:lla menisi Falconi mutkalle Paalupaikalla, lähes std. 2V Clevelandi 1500e + varaosia päälle rutkasti, fmoc myyntipalstalla 302:n rullamotti jne. Nyt Ahti olet erehtynyt. Eturengas on sitä varten, jotta se keulii! Mopo on sitä varten, että se lähtee käsistä!
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Aihetta hieman sivuten: olin la yhden Fairlanen kyydissä, jossa oli 351W ja AFR185. Aika hienosti vääntää ja pito irtoo herkästi kaasulla vaikka on pidempi perä kuin omassa...on siinä 351:ssä näköjään vääntöä eri malliin...
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Ahti kirjoitti:Aihetta hieman sivuten: olin la yhden Fairlanen kyydissä, jossa oli 351W ja AFR185. Aika hienosti vääntää ja pito irtoo herkästi kaasulla vaikka on pidempi perä kuin omassa...on siinä 351:ssä näköjään vääntöä eri malliin...
Oliko kyseessä vihreä 4d Faikku? Jos sama vehje, niin 13.00 s 1/4 maili aikoja paukuttelee, vai olikohan siinä 165:t?
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Nostin tuossa la koneen ylös. Onpas v-mäine toi voortin systeemi kun ei ole kunnon irrotettavaa turbiinikoppaa niinkuin gm:ssä. Saattaa olla aika hankalaa asentaa takasin kun pitää tähtäillä vetolevyn pultinreikiä turbiinin pinnapultteihin
Toinen mikä kiinnitti huomiota oli että heti kun nappas vetolevyn pultin irti kampuran päästä, niin alko moottoriöljyt lirisee pultin reiästä
Pitäs alkaa purkamaan konetta enempi tossa ens viikonloppuna, mitähän jännää sieltä vielä löytyykään
Minkälaisia rullakeinuja muuten suosittelette? Onko joku Comp Cams Pro Magnum mitään? Entä halvemmat esim. Crane Energizer?
Mustang GT -96
Chevy Business Coupe -41
Saattaa olla aika hankalaa asentaa takasin kun pitää tähtäillä vetolevyn pultinreikiä turbiinin pinnapultteihin
Ei siinä mitään tarvi tähtäillä. Lyö vaan koneen ja laatikon yhteen ja sitten käy auton alla vetämässä turbiinin vetolevyyn kiinni. Turbiini kyllä mahtuu sinne vaikka reiät ei olisi heti kohdallaan. Onnistunut ainakin mulla kahdella erikokoisella turbiinikotelolla.
Ei siinä mitään tarvi tähtäillä. Lyö vaan koneen ja laatikon yhteen ja sitten käy auton alla vetämässä turbiinin vetolevyyn kiinni. Turbiini kyllä mahtuu sinne vaikka reiät ei olisi heti kohdallaan. Onnistunut ainakin mulla kahdella erikokoisella turbiinikotelolla.[/quote] täähän on sitten ihan selvä ,mun tarvii varmaan myydä toi fordin paska pois kun en siinä kyllä noin helposti ole saanu lootaa paikalleen ,chevyssä kyllä onnistuin tollai.mulla ei kyllä turbiini mahtunu tollai väliin vaan jouduin laittaan laatikon vähän huulille että koneen ja laaatikon väliin jäi reilu rako ja sitten sitten tuuppaan turbiinin vetolevyn reikiin sekään ei meinannu oikeen onnistua kun on aikas pieni se rako sielä vetolevyn ja turbiinikopan alareunan välissä ( siitä luukusta kuikuilla) joten porasin turbiinikopan alapuolelle pienen reijän josta pääsin turbiinia pyöritteleen ja nostaan neuvokaa nyt joku mulle parempi konsti jos kone on autossa kiinni ,minkäs sille voin jos olen tumpula ja harrastan paskoja
fairlane kirjoitti:Ei siinä mitään tarvi tähtäillä. Lyö vaan koneen ja laatikon yhteen ja sitten käy auton alla vetämässä turbiinin vetolevyyn kiinni. Turbiini kyllä mahtuu sinne vaikka reiät ei olisi heti kohdallaan. Onnistunut ainakin mulla kahdella erikokoisella turbiinikotelolla.
täähän on sitten ihan selvä ,mun tarvii varmaan myydä toi fordin paska pois kun en siinä kyllä noin helposti ole saanu lootaa paikalleen ,chevyssä kyllä onnistuin tollai.mulla ei kyllä turbiini mahtunu tollai väliin vaan jouduin laittaan laatikon vähän huulille että koneen ja laaatikon väliin jäi reilu rako ja sitten sitten tuuppaan turbiinin vetolevyn reikiin sekään ei meinannu oikeen onnistua kun on aikas pieni se rako sielä vetolevyn ja turbiinikopan alareunan välissä ( siitä luukusta kuikuilla) joten porasin turbiinikopan alapuolelle pienen reijän josta pääsin turbiinia pyöritteleen ja nostaan neuvokaa nyt joku mulle parempi konsti jos kone on autossa kiinni ,minkäs sille voin jos olen tumpula ja harrastan paskoja[/quote]
Joo ehkä mulla on sitten erikokoinen turbiini, tai sitten et ole työntänyt turbiiniasi perille asti. Eikö startin reiästäkään pääse käsiksi.
mulla on tommonen vetolevy ja turbiini missä on se isompi jako eikä pyöri kun ne täpit painuu vetolevyyn jos ei ole reijät kohdallaan ja vetää vyötäröpultit kiinni väkisin.tästä tulikin mieleeni että ostin joskus 9"murikan 8"tuumasena ja reipaana poikana yritin auton alla tunkee sitä 8" banjoon,eipä mennyt kun huulille taas teki mieli vetää monoo autonkylkeen,noo viikonpäästä multa ostettiin väkisin se ysituumanen murikka 500mk anto suosiolla enemmän mitä ite maksoin oikeen ehdotti hintaa kun oli hyvä 3.7:1 välitys siinä, eipä ottanu pattiin enää
Joopajoo...oli kakkosen veivinlaakerit vähän pahan näköset, tainu jäädä ed. omistajlla vähä asennushiekkaa väliin Pitäs periaatteessa akseli hioa .010 alikokoon. Muuten on hyvännäkönen, männätkin kuin uudet.
Pitäsköhän ostaa 347 sarja? Samalla hinnalla tosin ostais 351W koneen ja tekis siihen pintaremontin. Mutta sitten menis just hankittu kallis MSD jakaja hukkaan, eikä imusarjakaan enää kävis ja taitaa mennä konehuonekin ahtaaksi?
Kommentteja?
Mustang GT -96
Chevy Business Coupe -41