T10 probleema
T10 probleema
Onko T10 laatikoita muilla nelosen välityksillä kuin 1:1?
5000rpm ja 135km/h 3.09 perällä???
http://public.fotki.com/capri302/perana/pc120004.html
5000rpm ja 135km/h 3.09 perällä???
http://public.fotki.com/capri302/perana/pc120004.html
- 65HT
- Mega-addikti
- Viestit: 766
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Re: T10 probleema
Mitenkäs tuon olet laskenut? Kyllä 3.09 perällä pitäisi 5000 rpm kulkea luokkaa 190-200 km/h, riippuen tietysti takarenkaiden korkeudesta. (Esim 3,0 välitys 235/60-14, 2400 rpm/60 mph.)poikelin kirjoitti: Onko T10 laatikoita muilla nelosen välityksillä kuin 1:1?
5000rpm ja 135km/h 3.09 perällä???
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Re: T10 probleema
Kaikki ei ole nyt kohallaan. Nuo luvut ei nyt mätsää, kuten edellä todettu.poikelin kirjoitti:Onko T10 laatikoita muilla nelosen välityksillä kuin 1:1?
5000rpm ja 135km/h 3.09 perällä???
http://public.fotki.com/capri302/perana/pc120004.html
Nelivaihteiset lootat ovat pääsääntöiset suoralla nelosella, niin myös T10.
3.09 välitys kuulostaa toisaalta ei-perinteiseltä. Eli kerropa lisää kokoonpanosta.
Kuvassahan kyllä on T10, tosin erikoisella pakkivipusydeemillä.
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Perä on 3.0 Caprin orkkisvälitys ja sen edellä tuo laatikko. 185/70-13 fillarit. Käytännössä nelonen päällä pitäis koneesta taaksepäin välitykset olla täsmälleen samat kuin Caprissa alunperinkin koska myös siinä on nelonen suora.
EDIT: Laatikko irrallaan. Nelonen on suora kuin pitää ollakin. Ei liene muuta vaihtoehtoa kuin kytkin...
EDIT: Laatikko irrallaan. Nelonen on suora kuin pitää ollakin. Ei liene muuta vaihtoehtoa kuin kytkin...
Kytkin jotensakin samannäköinen kuin ostettaessa.
Eli kun linja oli nipussa autossa ja pyöritin kampuran päästä. En millään vaihteella saanut kardaanille 1:1 välitystä.
Nyt irtolaatikolla nelonen päällä pyörii 1:1.
Levy oli oikein päin. Irrotti ihan ok ja tuntui pihassa liikuteltaessa toimivan loistavasti. Varsinaista maantieajoa ei tuolla vielä voi ajaa.
Meenkö kytkinkauppaan vai mistähän kannattais ratkoa ongelmaa?
Laatikon kasaajasta tai kasauksesta ei tietoa.
Eli kun linja oli nipussa autossa ja pyöritin kampuran päästä. En millään vaihteella saanut kardaanille 1:1 välitystä.
Nyt irtolaatikolla nelonen päällä pyörii 1:1.
Levy oli oikein päin. Irrotti ihan ok ja tuntui pihassa liikuteltaessa toimivan loistavasti. Varsinaista maantieajoa ei tuolla vielä voi ajaa.
Meenkö kytkinkauppaan vai mistähän kannattais ratkoa ongelmaa?
Laatikon kasaajasta tai kasauksesta ei tietoa.
Ach si, ei puhutakkaan 8- tai 9-tuumaisesta, vaan Atlaksesta?poikelin kirjoitti:Perä on 3.0 Caprin orkkisvälitys ja sen edellä tuo laatikko. 185/70-13 fillarit. Käytännössä nelonen päällä pitäis koneesta taaksepäin välitykset olla täsmälleen samat kuin Caprissa alunperinkin koska myös siinä on nelonen suora.
Luulisi, että tuollaisen luiston huomaisi jo liikkeellelähdössä.poikelin kirjoitti:EDIT: Laatikko irrallaan. Nelonen on suora kuin pitää ollakin. Ei liene muuta vaihtoehtoa kuin kytkin...
Muita vaihtoehtoja, jotka on kokeiltu
- laatikon vipu väärinpäin, eli kolmonen nelosen paikalla ja toistepäin (kuvassa näytti olevan kuitenkin oikeinpäin)
- kiekkamittari näyttää liikaa, eli oli 4-6-8 sylinteriä vaihtoehtoina ja vipu oli 6:sen kohdalla.
- täytyypä laskea noille kumeille nopeus/rpm
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
- 65HT
- Mega-addikti
- Viestit: 766
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Tuossapa laskettuna seuraavalle combolle:
- 3.0 välitys
- 185/70-13 renkaat
- suora nelonen
1000 rpm = 23 mph
2500 rpm = 58 mph
5000 rpm = 116 mph
6000 rpm = 139 mph
OHO! Tuli näköjään laskettua 3.0 vällärillä vaikka autossa on 3.09, no suuntaa tulee tuostakin. Pikkasen enemmän tuolla 3.09:llä kiertää kuitenkin.
- 3.0 välitys
- 185/70-13 renkaat
- suora nelonen
1000 rpm = 23 mph
2500 rpm = 58 mph
5000 rpm = 116 mph
6000 rpm = 139 mph
OHO! Tuli näköjään laskettua 3.0 vällärillä vaikka autossa on 3.09, no suuntaa tulee tuostakin. Pikkasen enemmän tuolla 3.09:llä kiertää kuitenkin.
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
- 65HT
- Mega-addikti
- Viestit: 766
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Close ratio T10 jossa 3. vaihteen välitys on 1,31 sillä kierroksia/nopeutta olisi 137 km/h / 5000 rpm. Olisiko tässä ratkaisu ongelmaan? 
Tuossa linkki noihin laatikon välläreihin: http://www.dandltransmission.com/borgratio.html

Tuossa linkki noihin laatikon välläreihin: http://www.dandltransmission.com/borgratio.html
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."