LAMBRA-ANTURIN MITTAUS
LAMBRA-ANTURIN MITTAUS
miten ja pystyykö lambran mittaamaan onko se ehjä. uusi maksaa kumminkin 95eur kpl usapartsissa.
Eli kyseessä perus lambda-anturi, ei laajakaista? Voit mitata yleismittarilla mitä jännitettä antaa ulos ihan anturin piuhoista anturi putkessa paikallaan, kone käynnissä ja anturin liitin irti johtosarjasta.
Jos mahdollisuus mitata skoopilla liitintä irroittamatta (neuloilla liittimen selkäpuolelta), niin jännitteen tulisi "hyppiä" jollain välillä alle sekunnin syklillä, olettaen että on closed loop säätö.
Mitatessa lambda = 1 on kuta kuinkin 0,45V, alle sen laihalla ja yli rikkaalla (0,2-0,8V). Tämä kaikki pitkälti kirjatietoa, en tiedä, kuinka käyttäytyy juuri Mustangissa eli mitä moottorin ohjaus tekee, kun anturi on irti ja onko tyhjäkäynti closed loop.
Joku viisaampi täydentäköön.
Tomi
Jos mahdollisuus mitata skoopilla liitintä irroittamatta (neuloilla liittimen selkäpuolelta), niin jännitteen tulisi "hyppiä" jollain välillä alle sekunnin syklillä, olettaen että on closed loop säätö.
Mitatessa lambda = 1 on kuta kuinkin 0,45V, alle sen laihalla ja yli rikkaalla (0,2-0,8V). Tämä kaikki pitkälti kirjatietoa, en tiedä, kuinka käyttäytyy juuri Mustangissa eli mitä moottorin ohjaus tekee, kun anturi on irti ja onko tyhjäkäynti closed loop.
Joku viisaampi täydentäköön.
Tomi
Suzuki DR 650 RSE -93