Mustangien OIKEAT painot
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Mustangien OIKEAT painot
Oletko punninnut Mustangisi ja jos olet niin mitä muutoksia tai kevennyksiä autoon on tehty? Onko alukannet, aluimusarja jne. Kerro kaikki. En toivo mitään mututuntumia vaan oikeaa vaakatietoa. Tästä voisi olla hyötyä ihan oikeasti. Vaakoja on mm. FHRA:n kisoissa, jätteenkäsittelylaitoksilla jne.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
- paltant.ponitalli
- Addikti
- Viestit: 300
- Liittynyt: 07 Loka 2004, 20:23
- Auto: mach1 1971 460+C6 manual+9"
GT 1994 Convert. - Paikkakunta: Karjakoski bank of a river
paino
-71 mach isolohko c6 9" raktion partsit plussaa.(real car is steel)katsastus varustus ja puntari näytti konttorilla 1650kg.
Joskus kirjoitettiin näin:
http://www.mustangclub.fi/board/viewtop ... a&start=15
Nykyinen auto: punnittu muistaakseni 2005 painoi noin 1270 kg.
Rautainen kone vain imusarja ja jakopäänkoppa alumiinia, rautainen Toploade, vahvistettu 9" taka-akseli, korikehikko (=turvakaaret), kuitu peitot edessä ja takana, alamaski kuitua, puskurit poistettu, koko alkuperäinen sisusta poistettu, ovet tyhjennetty (ikkunannostin mekanismi), kaikki asiaan kuulumaton poistettu kuskia lukuun ottamatta.
http://www.mustangclub.fi/board/viewtop ... a&start=15
Nykyinen auto: punnittu muistaakseni 2005 painoi noin 1270 kg.
Rautainen kone vain imusarja ja jakopäänkoppa alumiinia, rautainen Toploade, vahvistettu 9" taka-akseli, korikehikko (=turvakaaret), kuitu peitot edessä ja takana, alamaski kuitua, puskurit poistettu, koko alkuperäinen sisusta poistettu, ovet tyhjennetty (ikkunannostin mekanismi), kaikki asiaan kuulumaton poistettu kuskia lukuun ottamatta.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- 65HT
- Mega-addikti
- Viestit: 766
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
1965 HT mustang, 289 jossa aluimusarja, C4 , 8 perä, peltivanteet. Puoli tankkia bensaa ja n.100 kg katsastusmies kyydissä:
Etuakselisto: 745 kg
Taka-akselisto: 645 kg
Yhteensä n.1390 kg (n.1260 kg ilman kuskia ja bensaa)
Pitää seuraavalla leimalla kysyä paljonko inssi painaa ja mennä täydellä tankilla niin saa aivan tarkan tuloksen.
Etuakselisto: 745 kg
Taka-akselisto: 645 kg
Yhteensä n.1390 kg (n.1260 kg ilman kuskia ja bensaa)
Pitää seuraavalla leimalla kysyä paljonko inssi painaa ja mennä täydellä tankilla niin saa aivan tarkan tuloksen.

(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
- Tahavo
- Mega-addikti
- Viestit: 773
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 64½
- Paikkakunta: Tuusula
Etuakseli 715kg
Takaakseli 550kg yht:1265kg. Alukannet/imusarja, akku takana ja tankki tyhjänä.
etu vasen 355kg taka vasen 265kg
etu oikea 360kg taka oikea 285kg (akku)
Takaakseli 550kg yht:1265kg. Alukannet/imusarja, akku takana ja tankki tyhjänä.
etu vasen 355kg taka vasen 265kg
etu oikea 360kg taka oikea 285kg (akku)
Viimeksi muokannut Tahavo, 03 Elo 2009, 17:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Vee8
- Aina äänessä
- Viestit: 1138
- Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
- Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT - Paikkakunta: Kangasala
On teillä poijaat keposia autoja, perjantaina Mercuryllä vaakassa:
Etuakseli 1280kg
taka-akseli 1120
yht 2400kg
Ja tämä siis omamassa ilman mitään kuormaa liki tyhjällä tankilla

Etuakseli 1280kg
taka-akseli 1120
yht 2400kg
Ja tämä siis omamassa ilman mitään kuormaa liki tyhjällä tankilla

"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
Allekirjoittaneen -67 Mustikka painaa FE motilla, manuaalilla ja 9" perällä FHRA:n puntarin mukaan 1380 kiloa ilman kuljettajaa. Motti on 427 ja laatikko Tremec600. Alumiinin käyttö on ollut kohtalaista lohko mukaan lukien
Ainoa kuttaperka löytyy konepeitosta ja kaikki sisustan osat on autossa kiinni.

- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Mustangien OIKEAT painot
'72 Mach 1, 460 cid rautalohko, alukannet, imusarja, Tremec TKO600, McLeod teräsräjähdyskoppa. All steel.
Vaaka näytti 1680 kg. Vanha kombinaatio 351c+autom oli rekisteriotteessa 1620kg. 60 kg lisääntyi paino. Siitä kun vähentää punnitushetkellä kyydissä olleet työkalut 20kg ja 5kg dokumentteja&kirjallisuutta. Todellinen erotus 35 kg eli 1655 kg painoa. Tankissa oli bensaa +40 litraa, tätä en noteerannut mitenkään, jos laskisi 1/2:lla tankilla (60l säiliö) niin voisi tiputtaa vielä 10 kg painosta pois.
Kertynyt 35 kg tulee mm. näistä osatekijöistä:
- cal-tracseista ~ 20 kg
- 4 1/2" grab-a-track lehtijouset (vakiot 4 lehtiset ja ohuemmat)
- apurunkojen yhdistäjistä ja poikittaistuista
- 3 1/2" pakoputkisto alusta loppuun 2mm seinämävahvuudella
ihme kyllä kun ei keventynyt sillä sitä betonimaista amerikan kivipakkelia oli käytetty lapiokuormittain.
Vaaka näytti 1680 kg. Vanha kombinaatio 351c+autom oli rekisteriotteessa 1620kg. 60 kg lisääntyi paino. Siitä kun vähentää punnitushetkellä kyydissä olleet työkalut 20kg ja 5kg dokumentteja&kirjallisuutta. Todellinen erotus 35 kg eli 1655 kg painoa. Tankissa oli bensaa +40 litraa, tätä en noteerannut mitenkään, jos laskisi 1/2:lla tankilla (60l säiliö) niin voisi tiputtaa vielä 10 kg painosta pois.
Kertynyt 35 kg tulee mm. näistä osatekijöistä:
- cal-tracseista ~ 20 kg
- 4 1/2" grab-a-track lehtijouset (vakiot 4 lehtiset ja ohuemmat)
- apurunkojen yhdistäjistä ja poikittaistuista
- 3 1/2" pakoputkisto alusta loppuun 2mm seinämävahvuudella
ihme kyllä kun ei keventynyt sillä sitä betonimaista amerikan kivipakkelia oli käytetty lapiokuormittain.
Viimeksi muokannut Fastback, 03 Elo 2009, 18:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
- munmummu69
- Addikti
- Viestit: 362
- Liittynyt: 17 Tammi 2007, 12:03
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: Mustangien OIKEAT painot
Onko heittää näkemyksiä miten massa muuttuu rautacleve vs. alsakuorrutettu 385?Fastback kirjoitti:'72 Mach 1, 460 cid rautalohko, alukannet, imusarja, ... Vanha kombinaatio 351c...
Mustang -69 SR
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Mustangien OIKEAT painot
On.munmummu69 kirjoitti:Onko heittää näkemyksiä miten massa muuttuu rautacleve vs. alsakuorrutettu 385?Fastback kirjoitti:'72 Mach 1, 460 cid rautalohko, alukannet, imusarja, ... Vanha kombinaatio 351c...

Taulukko on koostettu Fordin Factory Weight Reportien pohjalta. Alumiiniosa moottoreihin on "vaihdettu" ainoastaan alumiinikannet, imusarja ja vesipumppu. Kaikki muu on tehtaan orggis painojen mukaan, kuten öljypohjat (terästä), vippakoneisto (terästä) venttiilikopat (terästä) jne... Eroja syntyisi taulukkoon lisää, jos esim. kaikki osat laskettaisiin todellisuudessa käytetyillä osilla. Ei kukaan laita rautavippoja alsakansiin jne. Vertailuun otetut alumiinikannet, imusarjat ja vesipumput on punnittu, jotta ei tulisi olettamuksia.
Nippelitietona 351w on 4,14 kg kevyempi mitä 351c 2V. 429/460 kohdalla on vielä hyvä pitää mielessä, se että taulukko on std. poraus lohkon painolla. 429/460 lohkosta riippuen kestää 0,080-0,140" ylikokoporauksia ja siinä painoa lähteä jopa 20 kg. Esimerkiksi minun moottori on std. porauksella ja noita D9TE lohkoja on vedetty +0,100" ylikokoon... siinä mielessä sitä antaa ison tasoituksen ja ihan turhaan. Koneessa kyllä riittää sylinterivahvuutta isältä pojalle ja tämän lastenlastenlapsille asti... Jaa saivartelua?!?!
Karrikoidusti sanottuna alsakuorrutteinen 385-sarjalainen painii samassa painossa missä orggis rautaiset 351w/c moottorit tai piirun alle käytetyistä osista riippuen. Siihen syssyyn kun satsaisi 3000-3500 usd lisää, niin alsalohkon tuoma painonsäästö vie FE/385:n alle rauta 289:n painon. Harva tarvitsee alumiinilohkoa, mutta ne harvat kyllä osaavat sitten arvostaa sen tuomaa "makeutta" auton käytökseen. Hardcore.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3