-72 Mustin arvo?

Tribute to Mustang. Keskustelua VIN-koodeista, valmistusajankohdista tai muuten vaan Mustangista

Valvoja: Ville K

Avatar
paltant.ponitalli
Addikti
Viestit: 300
Liittynyt: 07 Loka 2004, 20:23
Auto: mach1 1971 460+C6 manual+9"
GT 1994 Convert.
Paikkakunta: Karjakoski bank of a river

-72

Viesti Kirjoittaja paltant.ponitalli »

huh huh pojat,vaikka painaaki rapiat 1600kg ja tehoa ei kuulema oo koskaan liikaa niin ainaki mulle riittää toi vähempiki 3.70 välityksellä ja ala väännöllä (ainaki Toistasex F/B)näillä ajo ominaiksuuksilla vaikka kaikki on uutta noku isolohko palikkaa alla.joo ainaki turussa pitää olla todistus -72/73 sopivuudesta isolohkolle vaikka onkin sama auto ku -71 mut ku ei oo tullu enää tehtaalta.ja teho/paino suhde lasketaan eli 375 sae hp ni ne kerto se 0.70 ja se kw;teina 190 et semmost otteessa.
Avatar
paltant.ponitalli
Addikti
Viestit: 300
Liittynyt: 07 Loka 2004, 20:23
Auto: mach1 1971 460+C6 manual+9"
GT 1994 Convert.
Paikkakunta: Karjakoski bank of a river

-72

Viesti Kirjoittaja paltant.ponitalli »

huh huh pojat,vaikka painaaki rapiat 1600kg ja tehoa ei kuulema oo koskaan liikaa niin ainaki mulle riittää toi vähempiki 3.70 välityksellä ja ala väännöllä (ainaki Toistasex F/B)näillä ajo ominaiksuuksilla vaikka kaikki on uutta noku isolohko palikkaa alla.joo ainaki turussa pitää olla todistus -72/73 sopivuudesta isolohkolle vaikka onkin sama auto ku -71 mut ku ei oo tullu enää tehtaalta.ja teho/paino suhde lasketaan eli 375 sae hp ni ne kerto se 0.70 ja se kw;teina 190 et semmost otteessa.
Avatar
paltant.ponitalli
Addikti
Viestit: 300
Liittynyt: 07 Loka 2004, 20:23
Auto: mach1 1971 460+C6 manual+9"
GT 1994 Convert.
Paikkakunta: Karjakoski bank of a river

-72

Viesti Kirjoittaja paltant.ponitalli »

huh huh pojat,vaikka painaaki rapiat 1600kg ja tehoa ei kuulema oo koskaan liikaa niin ainaki mulle riittää toi vähempiki 3.70 välityksellä ja ala väännöllä (ainaki Toistasex F/B)näillä ajo ominaiksuuksilla vaikka kaikki on uutta noku isolohko palikkaa alla.joo ainaki turussa pitää olla todistus -72/73 sopivuudesta isolohkolle vaikka onkin sama auto ku -71 mut ku ei oo tullu enää tehtaalta.ja teho/paino suhde lasketaan eli 375 sae hp ni ne kerto se 0.70 ja se kw;teina 190 et semmost otteessa.
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Fastback kirjoitti:Voitaisiin suunnitella millaisen motin haluaisit noin kuutiotuumiltaan ja paljonko hv/Nm pitäisi irrota, mihin autoa käytät ja yms ominaisuuksia. Mä konsultoin mun jenkkikaverin kanssa ja kerron mitä isäntä tuumi. Jos tai kun haluat moottorin häneltä ostaa niin mä poistun välistä ja saat hoitaa motin isännän kanssa sellaiseksi kun haluat. Jos lontoo ei taivu niin voin toimia välissä loppuun asti.
No, tämä nyt on vielä aivan ajatuksen asteella. Lähinnä ryhdyin kartoittelemaan että mitä siitä -72 Mustista voisi tehdä ja millä hintaa.
Tällä hetkellä on vaan se tilanne että toi mun 11.9 kulkeva Falconi ei tunnu enää miltään ja vaihtoehtoja on sen jatkojalostaminen tai sitten sellasen aihion hankkiminen jossa ei tule rajat kovin äkkiä vastaan.
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Avatar
paltant.ponitalli
Addikti
Viestit: 300
Liittynyt: 07 Loka 2004, 20:23
Auto: mach1 1971 460+C6 manual+9"
GT 1994 Convert.
Paikkakunta: Karjakoski bank of a river

-72

Viesti Kirjoittaja paltant.ponitalli »

uus tuotanto osaa pikkasen vähemmän tehty ku earlympeihin,mut katekoria paranee koko ajan ja näyttää tämä isokoppa määräkin olevan myös reippaassa kasvussa sekin auttaa osaltansa.vauhtiputkissa osia helpommin hyllyllä.motin osiin voi siottaa melko isolla eri haarukalla.käytetteyä osaaakin liikkeellä ja apuja löytyy kyllä,palstalta ketkä ollaan jo kerran jouduttu selvittämään miten hoituu mikäkin.osta pois vaan jos kunto vastaa hintaa.
Avatar
paltant.ponitalli
Addikti
Viestit: 300
Liittynyt: 07 Loka 2004, 20:23
Auto: mach1 1971 460+C6 manual+9"
GT 1994 Convert.
Paikkakunta: Karjakoski bank of a river

-72

Viesti Kirjoittaja paltant.ponitalli »

näissä tarkoitin lähinnä korin osia sun muita vermehiä.f/b eeltä näyttää tulevan tota woimailu faktaa,mut mulla sama käsitys noista C6 ja 9" sest kestävät kyllä melkoset selkäsaunat.onhan ne kuitenkin suuniteltu lähemmäs 1000kg vielä painavampiin autoihin.eikä osatkaan pahan hintasia.
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Ahti kirjoitti:No, tämä nyt on vielä aivan ajatuksen asteella. Lähinnä ryhdyin kartoittelemaan että mitä siitä -72 Mustista voisi tehdä ja millä hintaa.
Tällä hetkellä on vaan se tilanne että toi mun 11.9 kulkeva Falconi ei tunnu enää miltään ja vaihtoehtoja on sen jatkojalostaminen tai sitten sellasen aihion hankkiminen jossa ei tule rajat kovin äkkiä vastaan.
Isokopasta saa tehtyä melkein mitä vaan, toiseksi ne ovat vielä edullisempia mitä pikkusiskonsa '67-'70 Mustangit. '67 saa katsastettua jo 385 sarjalaiselle eikä tarvitse niin paljoa punnertaa. Mustangien kuoleman synti on vaan niin turkasen pieni auto sisältä & takaluukulta. Enempi minua houkuttelee Futuragen auton kaltaiset '70-'71 Torino GT Sportrooffit sokkomaskilla. On tilaa sisällä 6 ihmisen möykätä ja takaloosteri johon sopii 3 ihmisen matkakassit, grilli, pöytäryhmä, kylmälaukkuja pari, mehua (jope ääni KALJAA) useampi keissi jne. Valtava takaluukku.

Ahti mieti ihan rauhassa mitä haluat, mä annoin vaan jotain ajateltavaa. Tommoiset 600 hv on oikeati paljon kaakkia jota kokematon säikähtää ihan kunnolla kun polettaa. Iso alakerta esim. em. XR292-R10 kepillä on vielä aika ajettava:

Duration At 0.05 254 260
Lobe Lift 0.388 0.392
Lobe Separation 110
Gross Valve Lift 0.671 0.678

Juu, 385-sarjalainen on siitä kiva motti että siinä on iso alakerta, korkeahko dekki vakiona 10,300-10,320 ja vahva lohko. Aftermarket lohkolla std. dekillä on otettavissa 660 cid. +1000 hv vaparimottissa olisi kyllä meisseliä.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Ahti kirjoitti: Tällä hetkellä on vaan se tilanne että toi mun 11.9 kulkeva Falconi ei tunnu enää miltään
Tommosta ei ihan joka päivä kuule. :D
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Avatar
paltant.ponitalli
Addikti
Viestit: 300
Liittynyt: 07 Loka 2004, 20:23
Auto: mach1 1971 460+C6 manual+9"
GT 1994 Convert.
Paikkakunta: Karjakoski bank of a river

-72

Viesti Kirjoittaja paltant.ponitalli »

ei kai siin mitään jos on valmis laittamaan pelimerkkiä jonoon.käyttö kulut esim nousee melkosesti eli jos ny meinaa kesäs 5000 kilsaaki ajaa ni tekee kyllä jo viivan alle melkosest.sreet race/race käyttö tiätenki eri.jäähdytykset sun muut,eli kaikki kertaantuu kyllä raskaammassa ja jos ton ajan meinaa alittaa ei pelkkä teho riitä.Korpelan Timpan koko ajan kasvavissa rojekteis m.m näkee et aina ei oo helpoo se lopputulos.mikä sitten tuntuu kyl noi viimiset sekunnit on tosi arvokkaita.pelkät kilpurit sit taas erikseen tosi vauhdin hurmioon.eli jos toi ei riitä pitkäänkö rittää se vajaan parin sekunnin alitus,mikä on mahdollista.noilla eväillä siirtyisin kyllä sinuna race puolelle.
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: -72

Viesti Kirjoittaja Fastback »

paltant.ponitalli kirjoitti:ei kai siin mitään jos on valmis laittamaan pelimerkkiä jonoon.käyttö kulut esim nousee melkosesti eli jos ny meinaa kesäs 5000 kilsaaki ajaa ni tekee kyllä jo viivan alle melkosest.sreet race/race käyttö tiätenki eri.jäähdytykset sun muut,eli kaikki kertaantuu kyllä raskaammassa ja jos ton ajan meinaa alittaa ei pelkkä teho riitä.Korpelan Timpan koko ajan kasvavissa rojekteis m.m näkee et aina ei oo helpoo se lopputulos.mikä sitten tuntuu kyl noi viimiset sekunnit on tosi arvokkaita.pelkät kilpurit sit taas erikseen tosi vauhdin hurmioon.eli jos toi ei riitä pitkäänkö rittää se vajaan parin sekunnin alitus,mikä on mahdollista.noilla eväillä siirtyisin kyllä sinuna race puolelle.
Korpelan timpan projektit ovat asia erikseen!!! Johan futurage on näyttänyt että 11,05s auto kykenee katuajoon mainiosti. Siinä on perusasiat kunnossa, 10s puolelle päästäisiin isommalla moottorilla. Se ei ollut futuragellakaan kovin kaukana. Tarpeeksi kuutiotuumia ja sama viritysaste niin lujaa mennään jos alusta toimii samalla lailla mitä Fairmontissa. 700 hv isokoppa jossa alusta toimii on 10s auto ja sitä voi vielä sanoa katukelpoiseksi n. 500-557 cid kokoonpanossa. Sitten kun kokemus ja hiperf nälkä on kasvanut ja sydän ei ole heikentynyt niin rima nousee - eräs koneenrakentaja sanoi minulle että xxx osista 1100 hv olisi vielä jollain kriteereillä katukelpoinen vapari motista siis. Katukelpoisuus on katsojan silmässä, toi mun Mach on ihan puhdas katukone, siitä saisi helposti lisä jerkkua mutta mennään tällä mitä on - tää on ihan ajokone vaikka nuorgam ja tagasi.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
paltant.ponitalli
Addikti
Viestit: 300
Liittynyt: 07 Loka 2004, 20:23
Auto: mach1 1971 460+C6 manual+9"
GT 1994 Convert.
Paikkakunta: Karjakoski bank of a river

-72

Viesti Kirjoittaja paltant.ponitalli »

joo ja kai sitä kualis ikävään jollei olis aina jotain suunitelmii ja sydeemei tulevaan.
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Tänään kävin kurkkaamassa sen mustin. Varusteina oli ilmastointi, keskikonsolissa jotain alkuperäisen näköisiä lisämittareita, edessä jäähdytetyt levyt, joku aluimusarja, Unilte kärjetön, takaspoileri (en tiä onko orkkis) jne.
Onko em. jutut vakiona näissä?

Korissa olisi vähän mätähommaa mm konepellin etureuna ja takakaarien etupuolelta.
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Avatar
munmummu69
Addikti
Viestit: 362
Liittynyt: 17 Tammi 2007, 12:03
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja munmummu69 »

Ihan vaan uteliaisuuttani kyselen, että lepääkös auto tässä etelänaapurikylässä?
Mustang -69 SR
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Saattaapihan se ollakin :wink:
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Ahti kirjoitti:Tänään kävin kurkkaamassa sen mustin. Varusteina oli ilmastointi, keskikonsolissa jotain alkuperäisen näköisiä lisämittareita, edessä jäähdytetyt levyt, joku aluimusarja, Unilte kärjetön, takaspoileri (en tiä onko orkkis) jne.
Onko em. jutut vakiona näissä?

Korissa olisi vähän mätähommaa mm konepellin etureuna ja takakaarien etupuolelta.
Keskikonsolin mittarit? Tarkoitatko siinä ilmastointiräppänöiden vieressä? Keskikonsolissahan ei ole kuin kello joka muuten mun autossa toimii. Vakiona tulee mätähommia ja varsinkin takakaarissa :wink:
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Vastaa Viestiin