Rengaskoko taas...!!!
Löytyis Suomesta hyllystä 16"x7" 0 ET vanteet. Koska 7" vanteet ovat ulkoreunaltaan 8" ( mittasin 203mm ) niin 0 ET tarkoittaisi 4" BS.
Tulee siis ulos 101,5 mm. Vanhat tuli 104 mm ja otti kevyesti kiinni 235/60-14 kumeilla ( halkaisija 25,10" ). Luulisin että 225/45-16 pyörii, on vähän kapeampi ja halkaisjaltaan tuumaa pienempi.
5 mm renkaasta ja 3,5 mm vanteesta antaisi ruhtinaalliset 8,5 mm lisää tilaa lokarin väliin. Eli siis kauppaan ja kättä vaan taskuun. Toivotaan parasta.
Löytyi muuten 225/45-16 Bridgestone Potenza S03 renkaita sopivasti. Pitäis olla kunnon kamaa.
Olisi myös 225/45-16 Bridgestone Potenza RE540S renkaita ( asfaltti rallipyöriä ), ovat vaan "not for highway use". Sopiskohan tohon slaalomiin vai pitääkö olla DOT / E hyväksytyt?
Tulee siis ulos 101,5 mm. Vanhat tuli 104 mm ja otti kevyesti kiinni 235/60-14 kumeilla ( halkaisija 25,10" ). Luulisin että 225/45-16 pyörii, on vähän kapeampi ja halkaisjaltaan tuumaa pienempi.
5 mm renkaasta ja 3,5 mm vanteesta antaisi ruhtinaalliset 8,5 mm lisää tilaa lokarin väliin. Eli siis kauppaan ja kättä vaan taskuun. Toivotaan parasta.
Löytyi muuten 225/45-16 Bridgestone Potenza S03 renkaita sopivasti. Pitäis olla kunnon kamaa.
Olisi myös 225/45-16 Bridgestone Potenza RE540S renkaita ( asfaltti rallipyöriä ), ovat vaan "not for highway use". Sopiskohan tohon slaalomiin vai pitääkö olla DOT / E hyväksytyt?
1966 HT 347 Stroker
Näin alkajaisiksi saat varmaan laitta slalomiin ihan mitä kumia tahansa Mustangin alle. Katsotaan sitten aikanaan miten ruvetaan suhtautumaan kuvio slikseihin.MONTTU kirjoitti:Löytyis Suomesta hyllystä 16"x7" 0 ET vanteet. Koska 7" vanteet ovat ulkoreunaltaan 8" ( mittasin 203mm ) niin 0 ET tarkoittaisi 4" BS.
Tulee siis ulos 101,5 mm. Vanhat tuli 104 mm ja otti kevyesti kiinni 235/60-14 kumeilla ( halkaisija 25,10" ). Luulisin että 225/45-16 pyörii, on vähän kapeampi ja halkaisjaltaan tuumaa pienempi.
5 mm renkaasta ja 3,5 mm vanteesta antaisi ruhtinaalliset 8,5 mm lisää tilaa lokarin väliin. Eli siis kauppaan ja kättä vaan taskuun. Toivotaan parasta.
Löytyi muuten 225/45-16 Bridgestone Potenza S03 renkaita sopivasti. Pitäis olla kunnon kamaa.
Olisi myös 225/45-16 Bridgestone Potenza RE540S renkaita ( asfaltti rallipyöriä ), ovat vaan "not for highway use". Sopiskohan tohon slaalomiin vai pitääkö olla DOT / E hyväksytyt?
http://www.sportreifen.com/sport_typ.htm
Noiden sliksien ja semi slksien ongelma meidän slalomeissa saattaa olla, ettei rengasta juurikaan ajamalla saa riittävän lämpimäksi. Mikä tarkoittaa sitä, ettei rengas pidä. En usko, että meidän slalom kisoissa tultaisiin näkemään renkaanlämmittäjiä.

Noita Bridgestone Potenza S03 ja S02 kumeja on tullut kulutettua useita sarjoja menneinä vuosina. Mielestäni hyvä rengas mutta kuluu jostain syystä ärsyttävän nopeasti, kesä ja kierros alle 3000km. lisäksi olen joutunut kääntämään renkaat vanteella aina kerran kesässä niin, että saan tasaisesti kulutettua renkaat loppuun.
Niin ja koot mitä olen käyttänyt, ovat 225/45x16 ja 225/50x16 vanteina 7x16 ja 8x16 eikä raavi kaariin.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Entäs 17", kun on muutoskatsastus tehtävä kuitenkin. 17" vanne mahtuu paremmin, kun jättää enemmän tilaa ylätukivarren kohdalle. Rengasvalikoimat alkaa olemaan myös yhä vaan isommissa luokissa. Mahtuu lisäksi isommat jarrut ym. Kunhan nyt sekoitin selvää asiaa.
FMOC Tuumacid Slalom Cupissa renkaiden pitää olla DOT, STRO tai tiesmitä E hyväksytyt. On hiinä ja hiinä, mutta epäilen, että "not for highway use" ei menisi slalomin katsastuksessa läpi. Saas nähdä kuka tuo ekana noita R-mallin DOT-kummeja lähtöviivalle.
http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp ... Ecsta+V710
Lukeehan siinäkin tosin, että not appropriate for highway use. Olisihan se toisaalta hienoa ajella kummeilla, joissa on vähemmän uria kuin F1 - renkaissa.
FMOC Tuumacid Slalom Cupissa renkaiden pitää olla DOT, STRO tai tiesmitä E hyväksytyt. On hiinä ja hiinä, mutta epäilen, että "not for highway use" ei menisi slalomin katsastuksessa läpi. Saas nähdä kuka tuo ekana noita R-mallin DOT-kummeja lähtöviivalle.
http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp ... Ecsta+V710
Lukeehan siinäkin tosin, että not appropriate for highway use. Olisihan se toisaalta hienoa ajella kummeilla, joissa on vähemmän uria kuin F1 - renkaissa.
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Radalla tommotteista renkaista olis ehkä enemmän hyötyä. Näytti ainakin viimeksi siltä, että ei se renkaista ole kiinni. Lähtöalueella kattellessa ei oikeestaan kellään, mielestäni, ollut hirveesti pito-ongelmia. Ite en saa g-forseja sutimaan juuri nimeksikään. Ei mulla tosin hirveitä tehoja olekaan.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Nyt se sitten nähtiin.
Ensimmäiset sliksit on nähty Mustangien alla ratatouhuissa, Nitto ja Yokohama.
Ensi kertaa kokeilin BF Goodrich g-Force Sport 225/50x15 V rengasta radalla. Yleisesti rengas toimi kohtuullisesti, MUTTA renkaan lämpötilojen muutokset vaikuttivat suuresti pitoon, kylmänä pito epämääräinen, ehkä hieman yllättävä. Normaali lämpöisenä rengas toimi neutraalisti mutta pito ei ollut kovin hyvä. Ylilämpöisenä rengas toimi kuin kylmä rengas epämääräisesti. Yleisvaikutelma oli löysä ja epämääräinen, ohjausvaste hieman ohut. Myöskään renkaan kuluminen ei ollut tasaista vaan pinnasta tahtoi irrota paloja.
Muutoin pidin rengasta kohtuullisena yleiskumina jonka parhaat puolet ovat suuntavakavuus, hiljaisuus ja kohtuullinen pito. Sopi hyvin normaali käyttöön sport renkaaksi niin slalomiin, radalle kuin maantiellekin. Kunhan huomioi ainakin radalla tuon lämpötila muutoksen pitoon.
Ensimmäiset sliksit on nähty Mustangien alla ratatouhuissa, Nitto ja Yokohama.
Ensi kertaa kokeilin BF Goodrich g-Force Sport 225/50x15 V rengasta radalla. Yleisesti rengas toimi kohtuullisesti, MUTTA renkaan lämpötilojen muutokset vaikuttivat suuresti pitoon, kylmänä pito epämääräinen, ehkä hieman yllättävä. Normaali lämpöisenä rengas toimi neutraalisti mutta pito ei ollut kovin hyvä. Ylilämpöisenä rengas toimi kuin kylmä rengas epämääräisesti. Yleisvaikutelma oli löysä ja epämääräinen, ohjausvaste hieman ohut. Myöskään renkaan kuluminen ei ollut tasaista vaan pinnasta tahtoi irrota paloja.
Muutoin pidin rengasta kohtuullisena yleiskumina jonka parhaat puolet ovat suuntavakavuus, hiljaisuus ja kohtuullinen pito. Sopi hyvin normaali käyttöön sport renkaaksi niin slalomiin, radalle kuin maantiellekin. Kunhan huomioi ainakin radalla tuon lämpötila muutoksen pitoon.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Bridgestone S02 toimivat erinomaisen hyvin lämpimässä kelissä. Kokohan oli 225/50/16 seitsemän tuuman vanteella. Kasin vanne olisi parempi, kuten JXAn kanssa puhuttiin, mutta noilla mennään mitä on. Aiheeseen noita ei voi sen enempää kommentoida, kun kaikki on sovitettu erikoistapauksena.
S02 alkaa pidon rajoilla ilmoittelemaan kivasti. Se ei nopeassa kurvissa luista vaan irtoaa kokonaan ja siirtyy millin loikilla sivulle.
S02 alkaa pidon rajoilla ilmoittelemaan kivasti. Se ei nopeassa kurvissa luista vaan irtoaa kokonaan ja siirtyy millin loikilla sivulle.
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS