Tarvitsen vähän vinkkejä... olen vuosia sitten kasannut saman myllyn, mutta en oikein muista enää miten se meni...!!!
1. Jos vent.nostajat mene vaihtoon, pitääkö sylinterikannet irrottaa?
2. Eiks siinä ole hydr.nostajat?
3. Entäs nokka, saako sen pois ilman että joutuu nostamaan myllyn pois
autosta?
Janne
Vent. nostajat 289/2v 1966
-
- Hiljaisempi
Re: Vent. nostajat 289/2v 1966
1. Sylinterinkansia ei tarvitse irrottaa nostajien vaihtoa varten, riittää kun imusarjan ja työntötangot ottaa pois.vikingline kirjoitti:Tarvitsen vähän vinkkejä... olen vuosia sitten kasannut saman myllyn, mutta en oikein muista enää miten se meni...!!!
1. Jos vent.nostajat mene vaihtoon, pitääkö sylinterikannet irrottaa?
2. Eiks siinä ole hydr.nostajat?
3. Entäs nokka, saako sen pois ilman että joutuu nostamaan myllyn pois
autosta?
Janne
2. Vakiona ovat hydrauli venttiilinostajat.
3. Nokan saa pois ilman koneen pois nostamista. Joudut purkamaan koneesta vesipumpun, jakopään ja virranjakajan. Lisäksi auton etupäästä jäähdyttäjän ja maskin on poistettava. Muutaman tuollaisen nokka-akselin vaihdon olen tehnyt konetta poistamatta 65 Mustangiin.
On hieman kyseenalaista vaihtaa pelkät nostajat ilman, että vaihtaisi nokan samalla. Mutta tapauksesi kuulostaa siltä, että sekä nokka, että nostajat menossa vaihtoon.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
-
- Hiljaisempi