Normaalia poksuttelua?

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Normaalia poksuttelua?

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Tuossa (taas) vakuumiennakkoa saadellessa paasin jo vahan etiappain. Nyt poksauttelee enaan, kun tirvasee jalan suoraksi vitosella 800 rpm. Olisiko tuo jo normaaliksi luokiteltavaa eli voisi lopettaa tunaamisen? Muuten pata vetaa aika kivasti jakajan jousien vaihdon jalkeen 2500-4000 rpm. Pitaa viela tehda parit vedot g-techilla uudestaan, kun se edellisella kerralla ei oikein saanut kierroksista kiinni. Vaantoa oli mukavasti 450 lbs/ft, mutta tehoa vain vajaat 150hp :( Vaihdot tuli kylla tehtya tosi neitimaisesti, yli 1 sek per vaihto eli varttimailista ei ole puhettakaan...
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Tuntuu aika epätodelliselta olosuhteelta, 800 rpm ja vitonen. Toimii varpisti ihan kohilleen, näin mutulla.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Toi on tollanen maatalousmoottori.. :D Just hyva kruisailuun matalilla kierroksilla, kunhan ei poksuttelisi. Ei se ennen tollasta tehny...
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Normaalia poksuttelua?

Viesti Kirjoittaja 65HT »

veekoo kirjoitti:Nyt poksauttelee enaan, kun tirvasee jalan suoraksi vitosella 800 rpm.
Poksauttelee? Kaasarista/putkissa? Siitähän sitä voisi päätellä onko liikaa/liian vähän ennakkoa.
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Re: Normaalia poksuttelua?

Viesti Kirjoittaja veekoo »

65HT kirjoitti: Poksauttelee? Kaasarista/putkissa? Siitähän sitä voisi päätellä onko liikaa/liian vähän ennakkoa.
Kylmana enempi, joten veikkaus olisi kaasarissa? Kuitenkin ruuvaamalla vakuumia kiinnipain (lisaa?) ongelma on vahentynyt... Liikkeella ei oikein nae konepellin allekaan.. Tuntuisi silta, etta se tulee kuskin puolelta, mutta ei tuosta oikein osaa sanoa. Joka tapauksessa bensa haisee. :D
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
karjal
Aktiivi
Viestit: 35
Liittynyt: 21 Touko 2005, 19:02
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja karjal »

Mikäs kaasutin sinulla siinä onkaan?

Jeps, kylmänä tuo poksuttelu on ihan normaalia jos ryyppy on pois päältä. Olet oikeassa siinä että viittaisi kaasuttimeen.

Jos alipaine-ennakkoa on liikaa, kone joko tasaiseen ajettaessa nyhtää tai sitten kilistelee eli nakuttaa kuormitettaessa.
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

karjal kirjoitti:Mikäs kaasutin sinulla siinä onkaan?

Jeps, kylmänä tuo poksuttelu on ihan normaalia jos ryyppy on pois päältä. Olet oikeassa siinä että viittaisi kaasuttimeen.

Jos alipaine-ennakkoa on liikaa, kone joko tasaiseen ajettaessa nyhtää tai sitten kilistelee eli nakuttaa kuormitettaessa.
600 Hollikka. Nyppasin alipaineet pois ja kaytin paremmin asiaa tuntevalla hepulla saadoissa. Hyvin veti pari viikkoa ilman ongelmia, mutta nyt taas ryytyy ja tyhjakaynti on kurja. Tarttis varmaan vahan laitaa lisaa tyhjakayntia niin korjaantuis. Jotenkin tuntuu, etta toi ei oikein pysy saadoissaan. Onko siella joku lukitussydeemi mahdollisesti tolle tyhjakayntiruuville, joka jaa valilla kiristamatta? Manuaalista ei loytyny mitaan vihjetta siihen suuntaan. Mehumaija on melki tulitera, joten joten.. :QQ:
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Yks mikä tuli mieleen...

Onko bensan suotimet kunnossa?
ML
Hiljaisempi
Viestit: 14
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja ML »

Ja kärkiväli, jos semmoset löytyy...
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Bensan paineet on ihan normaalit 6.5psi jampti. Tulpat.. On.. :) Karkivali on muistaakseni 40-45, mutta kerran on toi flamethroweri + pertronixi, niin silla ei liene niin valia? Saisi ehka olla enempikin..?

Toiden jalkeen tunkkasin tyhjakayntia vahan ylemmas, ettei sammuilisi niin herkasti (jotain 200 rpm lisaa) ja siina valilla kaasutellessa kuulu suhahdus. Siis kun antaa jenkaa, niin suhahtaa pelkaajan puolelta, oletettavasti toision alipaineohjauksesta. Tarkistin, etta ruuvit oli kirealla, joten onko toi vaan normaali "kayntiaani"? Mulla on siina toisiojousien pikavaihtosysteemi kiinni, jos vaikuttaa yhtaan? En vilkassu viritelman sisalle, meinaan jos toi aani on vaan ihan normaali, niin ei ehjaa alkais korjaamaan.. :wink:
Tyhjakaynnin nostaminen 600 -> 800 rpm autto, mutta alhaalla vetaa ennen saatoa tilannetta huonommin. Olisiko toi alipaine ennakon puute syyna. Tai joku muu puute, mika sitten onkaan.. Ideoita?
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
karjal
Aktiivi
Viestit: 35
Liittynyt: 21 Touko 2005, 19:02
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja karjal »

Empä ole tuollaista suhinaa kuullut. Ethän tarkoita kaasuttimen imuääntä? :D

Tsekkaa ihmeessä mistä se suhisee.
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

karjal kirjoitti:Empä ole tuollaista suhinaa kuullut. Ethän tarkoita kaasuttimen imuääntä? :D
:D Juu, ei sita joka paiva tuu ilman suodatinta kuunneltua, niin ihan varma en oo.. :) Se on sellanen lyhyt suhahdus, joten en pystyny suorilta paatteleen, onko se nyt ihan normaalia vaiko ei.. Mitaan valtavaa imua ei tuntunu sivuilla, joten kaippa se vaan haukkoo happea, kun antaa jenkaa. :D
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Vastaa Viestiin