
Normaalia poksuttelua?
- veekoo
- Aina äänessä
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod - Paikkakunta: Saratoga, CA
- Viesti:
Normaalia poksuttelua?
Tuossa (taas) vakuumiennakkoa saadellessa paasin jo vahan etiappain. Nyt poksauttelee enaan, kun tirvasee jalan suoraksi vitosella 800 rpm. Olisiko tuo jo normaaliksi luokiteltavaa eli voisi lopettaa tunaamisen? Muuten pata vetaa aika kivasti jakajan jousien vaihdon jalkeen 2500-4000 rpm. Pitaa viela tehda parit vedot g-techilla uudestaan, kun se edellisella kerralla ei oikein saanut kierroksista kiinni. Vaantoa oli mukavasti 450 lbs/ft, mutta tehoa vain vajaat 150hp
Vaihdot tuli kylla tehtya tosi neitimaisesti, yli 1 sek per vaihto eli varttimailista ei ole puhettakaan...

- 65HT
- Mega-addikti
- Viestit: 766
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Re: Normaalia poksuttelua?
Poksauttelee? Kaasarista/putkissa? Siitähän sitä voisi päätellä onko liikaa/liian vähän ennakkoa.veekoo kirjoitti:Nyt poksauttelee enaan, kun tirvasee jalan suoraksi vitosella 800 rpm.
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
- veekoo
- Aina äänessä
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod - Paikkakunta: Saratoga, CA
- Viesti:
Re: Normaalia poksuttelua?
Kylmana enempi, joten veikkaus olisi kaasarissa? Kuitenkin ruuvaamalla vakuumia kiinnipain (lisaa?) ongelma on vahentynyt... Liikkeella ei oikein nae konepellin allekaan.. Tuntuisi silta, etta se tulee kuskin puolelta, mutta ei tuosta oikein osaa sanoa. Joka tapauksessa bensa haisee.65HT kirjoitti: Poksauttelee? Kaasarista/putkissa? Siitähän sitä voisi päätellä onko liikaa/liian vähän ennakkoa.

- veekoo
- Aina äänessä
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod - Paikkakunta: Saratoga, CA
- Viesti:
600 Hollikka. Nyppasin alipaineet pois ja kaytin paremmin asiaa tuntevalla hepulla saadoissa. Hyvin veti pari viikkoa ilman ongelmia, mutta nyt taas ryytyy ja tyhjakaynti on kurja. Tarttis varmaan vahan laitaa lisaa tyhjakayntia niin korjaantuis. Jotenkin tuntuu, etta toi ei oikein pysy saadoissaan. Onko siella joku lukitussydeemi mahdollisesti tolle tyhjakayntiruuville, joka jaa valilla kiristamatta? Manuaalista ei loytyny mitaan vihjetta siihen suuntaan. Mehumaija on melki tulitera, joten joten..karjal kirjoitti:Mikäs kaasutin sinulla siinä onkaan?
Jeps, kylmänä tuo poksuttelu on ihan normaalia jos ryyppy on pois päältä. Olet oikeassa siinä että viittaisi kaasuttimeen.
Jos alipaine-ennakkoa on liikaa, kone joko tasaiseen ajettaessa nyhtää tai sitten kilistelee eli nakuttaa kuormitettaessa.

- veekoo
- Aina äänessä
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod - Paikkakunta: Saratoga, CA
- Viesti:
Bensan paineet on ihan normaalit 6.5psi jampti. Tulpat.. On..
Karkivali on muistaakseni 40-45, mutta kerran on toi flamethroweri + pertronixi, niin silla ei liene niin valia? Saisi ehka olla enempikin..?
Toiden jalkeen tunkkasin tyhjakayntia vahan ylemmas, ettei sammuilisi niin herkasti (jotain 200 rpm lisaa) ja siina valilla kaasutellessa kuulu suhahdus. Siis kun antaa jenkaa, niin suhahtaa pelkaajan puolelta, oletettavasti toision alipaineohjauksesta. Tarkistin, etta ruuvit oli kirealla, joten onko toi vaan normaali "kayntiaani"? Mulla on siina toisiojousien pikavaihtosysteemi kiinni, jos vaikuttaa yhtaan? En vilkassu viritelman sisalle, meinaan jos toi aani on vaan ihan normaali, niin ei ehjaa alkais korjaamaan..
Tyhjakaynnin nostaminen 600 -> 800 rpm autto, mutta alhaalla vetaa ennen saatoa tilannetta huonommin. Olisiko toi alipaine ennakon puute syyna. Tai joku muu puute, mika sitten onkaan.. Ideoita?

Toiden jalkeen tunkkasin tyhjakayntia vahan ylemmas, ettei sammuilisi niin herkasti (jotain 200 rpm lisaa) ja siina valilla kaasutellessa kuulu suhahdus. Siis kun antaa jenkaa, niin suhahtaa pelkaajan puolelta, oletettavasti toision alipaineohjauksesta. Tarkistin, etta ruuvit oli kirealla, joten onko toi vaan normaali "kayntiaani"? Mulla on siina toisiojousien pikavaihtosysteemi kiinni, jos vaikuttaa yhtaan? En vilkassu viritelman sisalle, meinaan jos toi aani on vaan ihan normaali, niin ei ehjaa alkais korjaamaan..

Tyhjakaynnin nostaminen 600 -> 800 rpm autto, mutta alhaalla vetaa ennen saatoa tilannetta huonommin. Olisiko toi alipaine ennakon puute syyna. Tai joku muu puute, mika sitten onkaan.. Ideoita?
- veekoo
- Aina äänessä
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod - Paikkakunta: Saratoga, CA
- Viesti:
karjal kirjoitti:Empä ole tuollaista suhinaa kuullut. Ethän tarkoita kaasuttimen imuääntä?![]()


