289 ei käynnisty
289 ei käynnisty
Hep. Sitten on vuorossa seuraava ominaisuus ja luonteenpiirre vanhassa koneessa.
Luonne on ollut käytännössä aina, mutta nykyään on vain pahentunut, eli käynnistyminen. Varsinkin kylmänä on mahdottoman huono suostutella käyntiin.
Nykyinen varma kikka jolla auto lähtee käyntiin, viittaisi luonnollisestikin sähköpuolelle, sillä apuvirralla lähtee sekunnin pyörittämisellä käyntiin iloisesti.
Ilman apuvirtaa saa polkea pedaalia tai olla polkematta ja saa pitää starttia vaikka 10 sekuntia eikä hörähdäkään. Pyörittää kyllä iloisesti ja sisällä valot palaa ja kaikkea.
Sitten listaa mitkä on käyty läpi:
-akku on uusittu
-tulpan johdot 5 v vanhat, ehjät
-puola uusittu
-ei auta vaikka akun miinusnavasta maadoittaa lohkoon, taikka lohkosta runkoon
Sitten aletaan yhdessä arvailemaan mistä on kyse! =)
Luonne on ollut käytännössä aina, mutta nykyään on vain pahentunut, eli käynnistyminen. Varsinkin kylmänä on mahdottoman huono suostutella käyntiin.
Nykyinen varma kikka jolla auto lähtee käyntiin, viittaisi luonnollisestikin sähköpuolelle, sillä apuvirralla lähtee sekunnin pyörittämisellä käyntiin iloisesti.
Ilman apuvirtaa saa polkea pedaalia tai olla polkematta ja saa pitää starttia vaikka 10 sekuntia eikä hörähdäkään. Pyörittää kyllä iloisesti ja sisällä valot palaa ja kaikkea.
Sitten listaa mitkä on käyty läpi:
-akku on uusittu
-tulpan johdot 5 v vanhat, ehjät
-puola uusittu
-ei auta vaikka akun miinusnavasta maadoittaa lohkoon, taikka lohkosta runkoon
Sitten aletaan yhdessä arvailemaan mistä on kyse! =)
"If life were fair, Elvis would be alive and all the impersonators would be dead."
-Johnny Carson
-Johnny Carson
Minä lisäisin tuohon uusittavien listalle seuraavaa:
-tulpat
-tulpanjohdot
-kärjet
-virranjakajan pyöriä ja kansi
-kondensaattori
Nuo osat ovat vanhojen autojen vakio kulutusosia jotka on normaali käytössä syytä uusia noin yhden - kahdenvuoden välein.
-tulpat
-tulpanjohdot
-kärjet
-virranjakajan pyöriä ja kansi
-kondensaattori
Nuo osat ovat vanhojen autojen vakio kulutusosia jotka on normaali käytössä syytä uusia noin yhden - kahdenvuoden välein.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Olen kohdannut saman ongelman. Ja nyt päässyt siitä eroon.
Uusin akun, mutta se ei auttanut. Kun uusin myös sähköjohdot (takakontissa sijaitsevasta akusta konehuoneeseen) niin johan rupesi lyyti kirjoittamaan. Enkä siis pelkästään vaihtanut johtoja uusiin samanlaisiin vaan vaihdoin tilalle huomattavasti järeämpää tavaraa. Nyt virta kulkee eikä apuvirtaa enää tarvita.
Uusin akun, mutta se ei auttanut. Kun uusin myös sähköjohdot (takakontissa sijaitsevasta akusta konehuoneeseen) niin johan rupesi lyyti kirjoittamaan. Enkä siis pelkästään vaihtanut johtoja uusiin samanlaisiin vaan vaihdoin tilalle huomattavasti järeämpää tavaraa. Nyt virta kulkee eikä apuvirtaa enää tarvita.
Ford Mustang -65 HT
Volvo V70 2,5T -03
VW Passat 2,8 Four Motion -00
Tässä järjestyksessä... Ja kaikki myynnissä.
Volvo V70 2,5T -03
VW Passat 2,8 Four Motion -00
Tässä järjestyksessä... Ja kaikki myynnissä.
-
- Mega-addikti
- Viestit: 803
- Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
- Auto: Galaxie -61
- Paikkakunta: huitsin nevada
Re: 289 ei käynnisty
Poro kirjoitti:Hep. Sitten on vuorossa seuraava ominaisuus ja luonteenpiirre vanhassa koneessa.
Luonne on ollut käytännössä aina, mutta nykyään on vain pahentunut, eli käynnistyminen. Varsinkin kylmänä on mahdottoman huono suostutella käyntiin.
Nykyinen varma kikka jolla auto lähtee käyntiin, viittaisi luonnollisestikin sähköpuolelle, sillä apuvirralla lähtee sekunnin pyörittämisellä käyntiin iloisesti.
Ilman apuvirtaa saa polkea pedaalia tai olla polkematta ja saa pitää starttia vaikka 10 sekuntia eikä hörähdäkään. Pyörittää kyllä iloisesti ja sisällä valot palaa ja kaikkea.
Sitten listaa mitkä on käyty läpi:
-akku on uusittu
-tulpan johdot 5 v vanhat, ehjät
-puola uusittu
-ei auta vaikka akun miinusnavasta maadoittaa lohkoon, taikka lohkosta runkoon
Sitten aletaan yhdessä arvailemaan mistä on kyse! =)
heitä se etuvastuspuola ja sille tuleva ns, vastusjohto pois ja tavalliset tilalle

Mulla oli kevään aikana kone pois, kun laitoin takasi kaikki niinkuin oli ollu, niin eipä halunnu lähteä käyntiin vaikka antoi huikkaa suoraan kaasariin.
Eli sähköjä tutkimaan: Virtapäälle avaimesta!
Puolalle tulevaa virtaa ei tullu kuin 3,7V. Sitten suorajohto akulta puolaan ja (lentelee kipinöitä kiinnitys vaiheessa ja öljynpaine- ja latausvalo syttyy jos ei virta päällä) bensaa kaasariin varmuuden vuoksi.
Avaimesta käyntiin.
Ylimääräinen Johto pois ja ei lähde käyntiin.
Mihin se sähkö sitte jäi?
Mietin olisko virtalukko? Mutta kokeilin heilutella sitä liitintä tulipellissä minne puolalle tuleva johto menee. Ja yleismittarilla samalla tarkkailin sähkön määrää puolasta ja kas kummaa alkoi näyttämään 12,4V ja käynnistys ongelmat katosivat.
Eli sähköjä tutkimaan: Virtapäälle avaimesta!
Puolalle tulevaa virtaa ei tullu kuin 3,7V. Sitten suorajohto akulta puolaan ja (lentelee kipinöitä kiinnitys vaiheessa ja öljynpaine- ja latausvalo syttyy jos ei virta päällä) bensaa kaasariin varmuuden vuoksi.
Avaimesta käyntiin.
Ylimääräinen Johto pois ja ei lähde käyntiin.
Mihin se sähkö sitte jäi?
Mietin olisko virtalukko? Mutta kokeilin heilutella sitä liitintä tulipellissä minne puolalle tuleva johto menee. Ja yleismittarilla samalla tarkkailin sähkön määrää puolasta ja kas kummaa alkoi näyttämään 12,4V ja käynnistys ongelmat katosivat.
Ford Mustang 260 ht aut. -64½
Mini Cooper 1.3L MPI -97
Mini Cooper 1.3L MPI -97
- veekoo
- Aina äänessä
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod - Paikkakunta: Saratoga, CA
- Viesti:
Tossa oli paikallisen kerhon miitissa juttua, etta puolan ja jakajan karkihimmelin pitaa olla yhteensopivat. Flamethroweri I ja II:n valilla on joku ero, etta ykkonen toimi paremmin karkien kanssa tjsp. Lukee kayttoohjeessa. En muista enaa tarkalleen, mika oli yhteensopivuus.
Ongelma oli lahinna ollut, etta yhtakkia alkaa kaymaan kurjasti paitsi jos ajaa jalka suorana moottoritiella. Voisiko toi olla myos toisinpain (riippuen muista palikoista ja saadoista), etta startatessa matalammalla jannitteella ei tykkaa?
Ongelma oli lahinna ollut, etta yhtakkia alkaa kaymaan kurjasti paitsi jos ajaa jalka suorana moottoritiella. Voisiko toi olla myos toisinpain (riippuen muista palikoista ja saadoista), etta startatessa matalammalla jannitteella ei tykkaa?
Vanha veikkaus osuu virtalukon ja puolan väliseen vastusjohtoon. Uusi johto ja erillinen etuvastus tilalle. Starttauksen ajaksi pitää huolehtia starttireleeltä I-navasta syöttö puolalle etuvastuksen ohi (akkujännite).Paha kirjoitti:Mulla oli kevään aikana kone pois, kun laitoin takasi kaikki niinkuin oli ollu, niin eipä halunnu lähteä käyntiin vaikka antoi huikkaa suoraan kaasariin.
Eli sähköjä tutkimaan: Virtapäälle avaimesta!
Puolalle tulevaa virtaa ei tullu kuin 3,7V. Sitten suorajohto akulta puolaan ja (lentelee kipinöitä kiinnitys vaiheessa ja öljynpaine- ja latausvalo syttyy jos ei virta päällä) bensaa kaasariin varmuuden vuoksi.
Avaimesta käyntiin.
Ylimääräinen Johto pois ja ei lähde käyntiin.
Mihin se sähkö sitte jäi?
Mietin olisko virtalukko? Mutta kokeilin heilutella sitä liitintä tulipellissä minne puolalle tuleva johto menee. Ja yleismittarilla samalla tarkkailin sähkön määrää puolasta ja kas kummaa alkoi näyttämään 12,4V ja käynnistys ongelmat katosivat.
Sama ohje vois tepsiä Poronkin ongelmaan. Tietenkin jos etuvastus on jo erillinen niin sitten siihen uusi johdotus.