Rengaskoko taas...!!!

Kaikkien alustaspektaakkelien äiti
Avatar
MONTTU
Addikti
Viestit: 275
Liittynyt: 04 Kesä 2004, 23:52
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja MONTTU »

Tässä kans taulukkoa rengaskokoja miettiville. Taulukoissa näkyy myös sopivat ps arvot erilaisille vanne/rengas vaihtoehdoille, vuosimalleille 65-70.http://www.treasurecoastmustangs.com/tire_wheel.htm
Katselin taulukkoa ja en ymmärtänyt kaikkea:

16x8 4.500 in (rear only) P225/50R16

Mitä mahtanee tarkoittaa, eikö kyseinen setti mahdu eteen vai eikö edessä edes ahdista. Nyt on vanteet 4" ulos / 3" sisään ja ottaa kiinni. Ajattelin vaihtaa mitat toisin päin niin ei raapisi. 235/60-14 kehä on lähes sama kuin 225/50-16.

14" murheellisen kokeilun jälkeen olen taipumassa seuraavaan settiin:

Mattamustana:
http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku

225/50R16 92V BSW vanteelle 6.0 - 8.0 mittavanne 7.00
http://www.dunloptires.com/dunlop/displ ... erformance

Miltäs näyttää, saako tarttumaan 1966 autoon.
1966 HT 347 Stroker
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Mulla sama vanne, tosin tuumaa pienempänä (15x7 ja BS 4.00") edessä ja takana. Renkaat 215/60 edessä ja 225/60 takana.

Taakse sopii ongelmitta, edestä jouduin pyöränkaaren etuosasta vähän pokkausta muokkaamaan muuten olisi ottanut kiinni renkaat lievästi käännettynä. Omasta mielestäni tuo 4.00" BS on aivan optimaalinen. Puoli tuumaakin enemmän ulospäin ja olisi joutunut pokkauksia poistamaan.

225/50-16 on vähän matalampi joten luulisi sopivan.

Tuossa kuvatus:

Kuva
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

MONTTU kirjoitti:
Tässä kans taulukkoa rengaskokoja miettiville. Taulukoissa näkyy myös sopivat ps arvot erilaisille vanne/rengas vaihtoehdoille, vuosimalleille 65-70.http://www.treasurecoastmustangs.com/tire_wheel.htm
Katselin taulukkoa ja en ymmärtänyt kaikkea:

16x8 4.500 in (rear only) P225/50R16

Mitä mahtanee tarkoittaa, eikö kyseinen setti mahdu eteen vai eikö edessä edes ahdista.
Kyl mää tulkitsin niin, että sopii vain taakkse. Edessä varmaan raapii kiinni, eli mahtuu vain 7" leveenä 4,25" bs.llä
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
musse67
Aina äänessä
Viestit: 1066
Liittynyt: 26 Touko 2004, 18:22
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja musse67 »

Homer65 kirjoitti:
MONTTU kirjoitti:Katselin taulukkoa ja en ymmärtänyt kaikkea:

16x8 4.500 in (rear only) P225/50R16

Mitä mahtanee tarkoittaa, eikö kyseinen setti mahdu eteen vai eikö edessä edes ahdista.
Kyl mää tulkitsin niin, että sopii vain taakkse. Edessä varmaan raapii kiinni, eli mahtuu vain 7" leveenä 4,25" bs.llä
16x8 ottaa ylätukivarteen kiinni tolla backspacella. 17x8 samalla backspacella mahtuu just pyöriin. Oli muistaakseni sen verran justiin että ei ihan sormet sopinu vanteen ja tukivarren väliin.
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja Make67 »

musse67 kirjoitti:
Homer65 kirjoitti:
MONTTU kirjoitti:Katselin taulukkoa ja en ymmärtänyt kaikkea:

16x8 4.500 in (rear only) P225/50R16

Mitä mahtanee tarkoittaa, eikö kyseinen setti mahdu eteen vai eikö edessä edes ahdista.
Kyl mää tulkitsin niin, että sopii vain taakkse. Edessä varmaan raapii kiinni, eli mahtuu vain 7" leveenä 4,25" bs.llä
16x8 ottaa ylätukivarteen kiinni tolla backspacella. 17x8 samalla backspacella mahtuu just pyöriin. Oli muistaakseni sen verran justiin että ei ihan sormet sopinu vanteen ja tukivarren väliin.
Mulla on 16X8 nelosen BS:llä eikä ota tukivarsiin kiinni edessä. Ilmeisen ratkaiseva toi puoli tuumaa :roll:
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
Avatar
musse67
Aina äänessä
Viestit: 1066
Liittynyt: 26 Touko 2004, 18:22
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja musse67 »

Make67 kirjoitti:
musse67 kirjoitti:
Homer65 kirjoitti:
Kyl mää tulkitsin niin, että sopii vain taakkse. Edessä varmaan raapii kiinni, eli mahtuu vain 7" leveenä 4,25" bs.llä
16x8 ottaa ylätukivarteen kiinni tolla backspacella. 17x8 samalla backspacella mahtuu just pyöriin. Oli muistaakseni sen verran justiin että ei ihan sormet sopinu vanteen ja tukivarren väliin.
Mulla on 16X8 nelosen BS:llä eikä ota tukivarsiin kiinni edessä. Ilmeisen ratkaiseva toi puoli tuumaa :roll:
Käyppä huvikseen kurkkaamassa että millanen rako on ylätukivarren ja vanteen välissä. :)
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja Make67 »

Kävinpä äsken mittaamassa uudestaan...Tutkin asian heti kun vanteet sain, oli pikku epäilys....No, väliä on justiinsa mun etusormen ensimmäisen nivelen paksuus joka on noin 1,5-2.0 cm, eli hienosti pyörii eikä oo lähelläkään 8) . Renkaina eessä 225 ja takana 245.

BTW, muuten ei oo ongelmaa mut kun taka-akseli on kaks senttiä sivussa keskilinjastaan :evil: , raapii hieman apparin takafillari lokariin reunaan :shock: !
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
Avatar
MONTTU
Addikti
Viestit: 275
Liittynyt: 04 Kesä 2004, 23:52
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja MONTTU »

Onkos tää nyt niin että jos hommaan 16" / 7" vanteet 4" back spacella niin homma pyörii.
1966 HT 347 Stroker
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

MONTTU kirjoitti:Onkos tää nyt niin että jos hommaan 16" / 7" vanteet 4" back spacella niin homma pyörii.
Jos renkaasi ovat maksimissaan edessä 215/55-16 ja takana 225/55-16 en näe mitään syytä miksi ei pyörisi. Silloinhan renkaiden ulkomitat ovat samat kuin minulla, vaikka vannekoko onkin tuuman isompi, ja koska autotkin ovat koriltaan samat - pitäisi toimia.
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Jees! Uudet vanteet vihdoin kotona. Koko on 16"x7" ja renkaat 225/50. laitan pari kuvaa:http://s17.photobucket.com/albums/b79/H ... CF0480.jpg , http://s17.photobucket.com/albums/b79/H ... CF0485.jpg
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Ei pahan näköiset, bonuksena on, ettei jokaisella ole ihan samanlaisia. Vaan enempi huolestuneena kattelin noita tarroja, oletko sä laittanut niitä lisää? Kyllä täältäkin pesee, löysin onneksi HHP:n tarran tallista, niin taas vauhti nousee.
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Toi BONUS oli yksi lisäarvo ko. vanteiden hankinnalle, onhan ne muutenkin aika maukkaat. Tarroja laitoi kaikki mitä löyty, jos oli kaksi kappaletta, halusin meinaan molemmille puolille. HH.n tarroja oli vaan yksi kappale, sen joutui laittaan takalasiin. Vauhtia en ole päässyt vielä kokeilemaan, mutta kulkeehan se v..un paljon kovempaa :lol: :lol: :lol: tarrojen kanssa.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Lauri
Addikti
Viestit: 490
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25

Viesti Kirjoittaja Lauri »

Homer65 kirjoitti:Jees! Uudet vanteet vihdoin kotona. Koko on 16"x7" ja renkaat 225/50. laitan pari kuvaa:http://s17.photobucket.com/albums/b79/H ... CF0480.jpg , http://s17.photobucket.com/albums/b79/H ... CF0485.jpg
Komiat on! 8) Olenkin joskus kattellut että tuollaiset varmaan sopisi earlyyn hyvin.
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Joo, edessä 15 x 7 vanteella, 3,5 BS, 225-50. Ottaa kiinni ensimmäisenä eturunkoon.

Peri aatteessahan tuo on sama kuin 15 x 8 4 BS:llä.

8 tuuman vanne 4,5" BS:llä lienee ekakoppaseen optimi, tai 7" 4" BS:llä.
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Tossa justiin kattelin, että voi olla tiukka toi 8"vanne. Omassa siis 16"x7" ja bs. 4.25". Kohtuullisen liki menee siellä ja täällä. Kasin vanteen bs. saisi varmaan olla 4.25"-4.5" ja tarkkana saa olla ettei osu mihinkään.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Vastaa Viestiin