Jarrupoljintuntuma

Kaikkien alustaspektaakkelien äiti
Avatar
voxagent
Addikti
Viestit: 206
Liittynyt: 25 Elo 2004, 18:58
Auto: Ford Mustang 3.7 2011
MGB Roadster 1971
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Jarrupoljintuntuma

Viesti Kirjoittaja voxagent »

Vaihdoin kärryyn V8 Granadan jarrut, säädin ja ilmasin ne tietysti. Poljintuntuma jäi hieman pehmeäksi ja poljin painui lähelle lattiaa, mutta auto pysähtyi hyvin. Yritin vielä parantaa poljintuntumaa pääsylinterin ilmauksella ja koko systeemin ilmauksella eikä parannusta tullut. Viimeisenä keinona hankin vielä ainoat osat jotka olivat käytetyt eli takarummut. Kas kummaa se auttoi. Loppuunkuluneet rummut uusien kenkien kanssa on näköjään huono yhdistelmä vaikka kengät olisikin säädetty lähelle rumpua.
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Kai sulla on paineentasausventtiili? Rumpujen sylinterit on eri kokoset ku granaatin eli tarttee tasausta. Ei muuten, mutta mulla mosahti takalinjat, kun kunnolla tirvasi. Onko ilmausnippa ylospain? Sen tarttee olla vahan sivulle vinoon, etta ilmaa oikein. Eipa niita kylla taida vaarin alle saadakaan..?

Kuva ilmausongelmasta:
http://www.mustangsteve.com/caliperbleederposition.jpg

Lisaa juttua:
http://www.mustangsteve.com/granadadiscs.html
http://www.mustangsplus.com/tech/granada/index.html
http://www.vintage-mustang.com/topics/f ... odisk.html
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
voxagent
Addikti
Viestit: 206
Liittynyt: 25 Elo 2004, 18:58
Auto: Ford Mustang 3.7 2011
MGB Roadster 1971
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voxagent »

Paineentasausventtiili on. Mulla on myös takana Granadan 10X2" rumpujarrut
sopivilla pyöränsylintereillä eli näiltä osin homma on balanssissa.
Vastaa Viestiin