Takalokari rappaa kumia

Kaikkien alustaspektaakkelien äiti
Avatar
Kesämies!
Addikti
Viestit: 161
Liittynyt: 03 Kesä 2006, 21:35
Auto: Ford Mustang 1965 conv.
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Takalokari rappaa kumia

Viesti Kirjoittaja Kesämies! »

Onhan näitä keskusteluja ollut mutta lähinnä kyselen, että auttaako uudet säädettävät iskarit tai ylipäätänsä uudet iskarit ongelmaan? Tällä hetkellä ottaa lokasuojaan kiinni jo pelkästä töyssystä ja rengasta kuluu! :evil: Pitäisi pari kaiffaria saa kyytiin mutta ei onnistu ainakaan tällä hetkellä.

Uudet kumit ja vanteet tuli laitettua. Takana 15*7" 225/55

HELP WANTED!! :cry:
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Pistä hauksi: "persreikämirkeli", siellä yksi ongelmanratkaisu. Itselläni on 15x7 bs 4,00" ja 225/60-15 ei raavi, eikä tarvinnut pokkauksiin kajota. Lienee vanteesi bs eri luokkaa.
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Avatar
Kesämies!
Addikti
Viestit: 161
Liittynyt: 03 Kesä 2006, 21:35
Auto: Ford Mustang 1965 conv.
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kesämies! »

Eli gummi ja muovivasaraa käyttäen! Syytän sitten teitä.. :lol:
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Kerro ihmeessä lopputulokset. Millaiset kiekot muuten pistit alle? Mikä on bs?
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Avatar
Kesämies!
Addikti
Viestit: 161
Liittynyt: 03 Kesä 2006, 21:35
Auto: Ford Mustang 1965 conv.
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kesämies! »

Noh...annoin surutta vasaraa ja maalikin nätisti sieltä tipahteli eli pikku paikkamaalausta tiedossa. Nyt kokeilin ajella montuista joissa aina raapaisi renkaaseen niin sitäpä ei tapahtunutkaan. Tietysti kun porukkaa on takana istumassa niin saattaapi rouhaista. :x Vanteet on torque thrust II ja renkaat hankook 102. Mikä bs? Olen silleen aika urpo näissä hommissa mutta en häpeä sitä kertoa ääneen. :lol:
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

BS=backspacing. Eli mitta vanteen kiinnitystasosta vanteen sisimpään reunaan. Jos bs on 4.00 tuumaa 7 tuuman vanteessa (joka on oikeasit 8 tuumaa, 7 on siis nimellisleveys ja 8 tuumaa on vanteen todellinen leveys) on silloin kiinnityskohta keskellä vannetta ja kiinnityskohdasta on 4 tuumaa vanteen sisäreunaan.

Liekkö selkiytynyt, ellei googleta backspacing sanalla niin eiköhän sieltä kuvakin löydy.
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Avatar
Aku_81
Aina äänessä
Viestit: 1660
Liittynyt: 15 Elo 2004, 20:01
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aku_81 »

Missäs kunnossa takajouset ja iskarit, ettei vaan olis jouset jo elämänsä ehtoopuolella ja joitain jopa poikki...
Go tell Alice....
Avatar
Kesämies!
Addikti
Viestit: 161
Liittynyt: 03 Kesä 2006, 21:35
Auto: Ford Mustang 1965 conv.
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kesämies! »

Tuota jousi/iskari ongelmaa epäilin hiukan itsekin mutta katellaas vielä hiukan ennen niiden tarkempaa tutkimista. Iästä kun en osaa sanoa mutta iskarit eivät näytä ainakaan vuotaneen mitään..
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Ei välttämättä ole mitään vikaa iskareissa ja jousissa. Torq Thrustit 4" BS:llä 15x7 vaan ovat yksinkertaisesti ISOT. Matala profiilisi auttaa, mutta esim. 225/65 olisi ihan toivoton. Sulla voisi 205/55 jo mahtua. 215/55 ehkä. Kannattanee kokeilla erilaisia jos mahdollista.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
Kesämies!
Addikti
Viestit: 161
Liittynyt: 03 Kesä 2006, 21:35
Auto: Ford Mustang 1965 conv.
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kesämies! »

Mulla on siis 225/55 R15 eli muokkasin epähuomiossa kirjoittamaani alkuperäistekstiä oikeaan suuntaan. No nyt tuli lunta maahan eli katsellaan parempaa testauspäivää.. 8)
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Kävin AR:n sivuilta katsomassa ja torkuerust2 fordin jaolla BS on 3 3/4 elikkäs 1/4 tuuman ulompana kuin minulla oleva 4" bs ja se saattaa olla se ratkaiseva mitta (6.35 mm) miksi sinulla raapii lokariin ja mulla ei.
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Avatar
Kesämies!
Addikti
Viestit: 161
Liittynyt: 03 Kesä 2006, 21:35
Auto: Ford Mustang 1965 conv.
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kesämies! »

Aivan..kiitoksia vastauksista! :)
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Onko muuten edessä minkälaiset renkaat? Voitko laittaa kuvatuksen miten TT2 istuu earlyht:n alle?
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Avatar
Kesämies!
Addikti
Viestit: 161
Liittynyt: 03 Kesä 2006, 21:35
Auto: Ford Mustang 1965 conv.
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kesämies! »

Laittelen pällisteltäväksi heti kun töiltä ehdin ja kotiin pääsen.
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja Make67 »

65HT kirjoitti:Onko muuten edessä minkälaiset renkaat? Voitko laittaa kuvatuksen miten TT2 istuu earlyht:n alle?
Mullon AR:n TTD:eet ensviikolla kuusseiskan alla, 245/45-16" renkailla takana, edessä 225/50-16". Vanteet 16x8", BS 4 !
Viimeksi muokannut Make67, 21 Huhti 2007, 23:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
Vastaa Viestiin