Mustang-95 5.0,kokemuksia?
Valvoja: Ville K
Mustang-95 5.0,kokemuksia?
Olen aikeissa hankkia ko. mustangin. Onko mitään kokemuksia kenelläkään?
- stangrider
- Aina äänessä
- Viestit: 1341
- Liittynyt: 31 Touko 2004, 08:31
- Paikkakunta: sAVO
Ei ole omistus kokemusta. Muutama ajokokemus kylläkin.
Ei kai ponya kummempi ole sekään. Ainahan hevoset tahtoo oikutella, toiset enemmän toiset vähemmän. Kyseessä on viimeinen 5-litranen versio. On kahta versiota GT ja GTS, toisin kuin ooppelissa enemmän kirjaimia merkitsee vähemmän varusteita, mutta myös painoa! Muoviahan tuota on sisustaan kertynyt jo näissä 90 luvun vehkeissä. Natinaa saattaa kuulua sieltä täältä.. kannattaa tutkia
ovien kiinnitykset, ovipeltien taitekohdat, paljonko ajettu yms.. montako omistajaa. Haluatko alkuperäisen vai rakennellun? Mutta ennenkaikkea osta auto itsellesi, älä muita miellyttääksesi ! . Muuten tavalliset renkaanpotkimiset kai riittää..
Reliability report ei mitään hälyttävää kertonut 5 litraisesta..
Engine; A Common problem on this vehicle is failure of one or both Head Gaskets. Failure of theHead Gaskets applies to 3.8 Liter EFI Engine Only. and an occasional problem on this vehicle is failure of the Mass Air Flow (MAF) Sensor.The cost to repair the Head Gaskets is estimated from $1500.00 - $2000.00 for parts and labor.The cost to clean the MAF Sensor is estimated at $32.50 for labor. All prices are estimates based on $65 per flat rate hour and do not include diagnostic time or any applicable sales tax.
Kertokoot omistajat jos uskaltavat...
Ei kai ponya kummempi ole sekään. Ainahan hevoset tahtoo oikutella, toiset enemmän toiset vähemmän. Kyseessä on viimeinen 5-litranen versio. On kahta versiota GT ja GTS, toisin kuin ooppelissa enemmän kirjaimia merkitsee vähemmän varusteita, mutta myös painoa! Muoviahan tuota on sisustaan kertynyt jo näissä 90 luvun vehkeissä. Natinaa saattaa kuulua sieltä täältä.. kannattaa tutkia
ovien kiinnitykset, ovipeltien taitekohdat, paljonko ajettu yms.. montako omistajaa. Haluatko alkuperäisen vai rakennellun? Mutta ennenkaikkea osta auto itsellesi, älä muita miellyttääksesi ! . Muuten tavalliset renkaanpotkimiset kai riittää..
Reliability report ei mitään hälyttävää kertonut 5 litraisesta..
Engine; A Common problem on this vehicle is failure of one or both Head Gaskets. Failure of theHead Gaskets applies to 3.8 Liter EFI Engine Only. and an occasional problem on this vehicle is failure of the Mass Air Flow (MAF) Sensor.The cost to repair the Head Gaskets is estimated from $1500.00 - $2000.00 for parts and labor.The cost to clean the MAF Sensor is estimated at $32.50 for labor. All prices are estimates based on $65 per flat rate hour and do not include diagnostic time or any applicable sales tax.
Kertokoot omistajat jos uskaltavat...

- Vee8
- Aina äänessä
- Viestit: 1138
- Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
- Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT - Paikkakunta: Kangasala
Toi muovisuus on kyllä tosi, kitisee mitä ihmeellisemmistä paikoista, mm. kojelaudan päällinen saumastaan tuulilasin lähellä ja ovet ynnä keskikonsoli. Kaikki nää saa kyllä pienellä yrittämisellä loppumaan. Ihmetyttää vaan, kun Ford on todistettavasti osannut tehdä vähemmän narisevia autojakin..
Kori on kyllä reilusti jämäkämpi kuin foxissa, mutta omassa ainakin pelkääjän oven saumakanttaus on osunu tyhjän päälle, eli 60-luvun meksikolaisten mustanginkasaajien lapset näitä nyt sitten jaloin tekee.
Varsinaisella tekniikkapuolella ei ole ollu muita kuin itseaiheutettuja murheita, pelaa kuin 45-vuotiaalta moottorikonstruktiolta voi odottaakin. Jopa sähkökäivärät on toimivia, jos ei airbagin vilkuttelua lasketa, siihenkin on helppo korjaus, löytyy mm. tältä palstalta. Jarruja saa olla enemmän, alusta on aika kamala tehtaan jäljilta, eikä näiden kuntoon saattamisen jälkeen tehot piisaa enää mihinkään, mutta hyvä lähtökohta SN-95 on, tai vähempään tyytyvälle käypä käyttöpeli, tilat toki on surkeat. Ja aivan liian kalliita tässä autoilun luvatussa maassa.
Nimim. 'viittä vaille 100 000 mailia mittarissa'
Kori on kyllä reilusti jämäkämpi kuin foxissa, mutta omassa ainakin pelkääjän oven saumakanttaus on osunu tyhjän päälle, eli 60-luvun meksikolaisten mustanginkasaajien lapset näitä nyt sitten jaloin tekee.
Varsinaisella tekniikkapuolella ei ole ollu muita kuin itseaiheutettuja murheita, pelaa kuin 45-vuotiaalta moottorikonstruktiolta voi odottaakin. Jopa sähkökäivärät on toimivia, jos ei airbagin vilkuttelua lasketa, siihenkin on helppo korjaus, löytyy mm. tältä palstalta. Jarruja saa olla enemmän, alusta on aika kamala tehtaan jäljilta, eikä näiden kuntoon saattamisen jälkeen tehot piisaa enää mihinkään, mutta hyvä lähtökohta SN-95 on, tai vähempään tyytyvälle käypä käyttöpeli, tilat toki on surkeat. Ja aivan liian kalliita tässä autoilun luvatussa maassa.
Nimim. 'viittä vaille 100 000 mailia mittarissa'
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
Pienimmillään 7.7 l/100km (80km/h)Aku_81 kirjoitti:Hiukan ot. mutta paljos tommonen kuluttaa 3.8L kutosella? Pitäs ens syksynä ostaa hiukan uudempi käyttöauto ja matkaa tulis taitettua, jonkin verranEhkä alle 20tkm per vuosi.
Suurimmilaan 15.22 l/100 talvipakkasella kaupunkiajossa.
Ja normaalipyörittelyssä vähän yli 10 litraaa. Eli ei paljon

-
- Mega-addikti
- Viestit: 733
- Liittynyt: 31 Elo 2004, 23:55
- Auto: Ford Mustang 81' Ghia 351C 4V
Ford F-150 Harley Davidson SuperCrew 02'
330cid Supercharged - Paikkakunta: Vantaa
Itselleni ostin hetki sitten 95' GT:n ja oon kyllä ollut tyytyväinen. Onhan noissa se 225hp ja 0-60mph menee 6.5s. Narinaa mulla löytyy ainakin oven kahvoista kun vetää oven kiinni...eipä tuo hirveästi haittaa. Musiikin kuuntelun kannalta hyvät vakiokaiuttimet. Kaikin puolin hyvä ajettava. Ei mikään mopo. Bensaakin menee vain 12L/100km yhdistetty. 

- veekoo
- Aina äänessä
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod - Paikkakunta: Saratoga, CA
- Viesti:
Mun loki kertoo 11-13l/100km normiajo, 9l/100km maantie matka-ajoa, 11-12l/100km moottoritie n. 2500rpm ja talvella n. 1-2l/100km enempi. Ennätys on n 11mpg eli 22l/100km. Enempää ei oikein saa kulumaan (hirveästi) liikennesääntöjä rikkomatta. Tuokin oli puoli tankkia on/off kaasulla. Radalla tietty kuluu Paljon (30-40l/100km?), mutta se ei ylittäne uutiskynnystä.Aku_81 kirjoitti:Hiukan ot. mutta paljos tommonen kuluttaa 3.8L kutosella? Pitäs ens syksynä ostaa hiukan uudempi käyttöauto ja matkaa tulis taitettua, jonkin verranEhkä alle 20tkm per vuosi.
- veekoo
- Aina äänessä
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod - Paikkakunta: Saratoga, CA
- Viesti:
Taitaa olla noiden tiivisteiden laittaminen meksikolaisille ylivoimaista. Sama vikaa '01:ssäkin eli pelkääjän puolen tiivisteet tekee aaltoja. Samoin ikkunan (etu)reunan tiivisteet menee miten sattuu, joten kannattaa laittaa sitä silikonia niihin, ettei mene koppuraksi ja kieroon. Hyvä testi noille on käydä kiesin kanssa harjattomassa pesussa ja seurailla, mistä ruiskii sisään. Tuulilasin ympäristö ja ikkunoiden etu-/yläreunat. Jos vehkeellä on ajettu talvella, niin vilkaise oven alaetunurkka. Siellä voi olla kanssa jotain jännää, jos autossa on ollut sisätilalämmitin puhaltamassa tuulilasiin..Vee8 kirjoitti:Toi muovisuus on kyllä tosi, kitisee mitä ihmeellisemmistä paikoista, mm. kojelaudan päällinen saumastaan tuulilasin lähellä ja ovet ynnä keskikonsoli. Kaikki nää saa kyllä pienellä yrittämisellä loppumaan. Ihmetyttää vaan, kun Ford on todistettavasti osannut tehdä vähemmän narisevia autojakin..
Kori on kyllä reilusti jämäkämpi kuin foxissa, mutta omassa ainakin pelkääjän oven saumakanttaus on osunu tyhjän päälle, eli 60-luvun meksikolaisten mustanginkasaajien lapset näitä nyt sitten jaloin tekee.
Re: Mustang-95 5.0,kokemuksia?
Sattumankaupan johdosta on. Reilu 70tkm on mittarissa ja mitään suurempaa ongelmaa ei ole esiintynyt. Riittää kun on muistanut tankata, vaihtaa tulpat ja liukuvoiteet. Ainoa toimimattomaksi mennyt juttu on vakionopeudensäädin, sekin vasta nyt. Lienee kuitenkin helppo fiksi kun vaan jaksaisi paneutua.Anonymous kirjoitti:Olen aikeissa hankkia ko. mustangin. Onko mitään kokemuksia kenelläkään?
Nitinöitä löytyy omasta lähinnä kuskinovesta ilmeisesti sähköpeilien operointinupista. Toinen paikka on käsijarrun palautusnuppi, joka lopettaa ilkeän sirinänsä kun käsijarrua nostaa muutaman millin ylöspäin ala-asennostaan. Kojelautanitinöistä en ole itse kärsinyt kuten jotkut kollegat.
Noissa pitäisi kyllä olla 215 nettohevosta ja 0-60mph ei kyllä mene ikimaailmassa 6.5 sekunnissa varsinkin jos on kyse normaalista GT:n 16-tuumasista kaposista fillareista ja kakkosella alkavasta perävälityskertoimesta. Vakiokuosissa nuo on Mopoja isolla M:llä, ja 0-100km/h taitaa painua jopa 7 sekunnin huonommalle puolelle jos varustus on edellämainittu.djcombo kirjoitti:Itselleni ostin hetki sitten 95' GT:n ja oon kyllä ollut tyytyväinen. Onhan noissa se 225hp ja 0-60mph menee 6.5s. Narinaa mulla löytyy ainakin oven kahvoista kun vetää oven kiinni...eipä tuo hirveästi haittaa. Musiikin kuuntelun kannalta hyvät vakiokaiuttimet. Kaikin puolin hyvä ajettava. Ei mikään mopo. Bensaakin menee vain 12L/100km yhdistetty.
Tuntuupas muuten noi kutoskoneiset vievän paljon kakkua. Itsellä menee 140km/h keskinopeuskonetieajossa 10l/100km, kaupungissa 12.5-13l/100km ja pienimmillään on mennyt 90-100km/h maantieajossa 8l/100km. Enimmillään ikinä olen saanut menemään 14-alkuisia. Mitä tulee rata-ajokulutukseen niin Espoo-Ahvenisto-Espoo 140km/h siirtymineen + 10 kohtuukovaa ratakierrosta antoi keskikulutuksen 12.3l/100km
Mikä laulaen tulee, se viheltäen menee - 17 tuuman vanteella.
Eikös noissa ole noin 60litran tankki eli 1/4 olisi silloin noin 15litraa??
Mr Vee8:n ´94GT:llä on pariin otteeseen tullut ajettua jalka suorana Helsingistä kotiinpäin motaria.
Sattuvasti pariin otteeseen on Helsingistä lähtiessä ollut tuo varttitankki jäljellä.
Bensa on riittänyt huonoimillakiin Hämeenlinnaan asti nopeuden ollessa parhaimmillaan "hiukan" yli 120.
Tuntuu menevän pyhällä hengellä??
Mopoissa siis myös mopon kulutus?
Mr Vee8:n ´94GT:llä on pariin otteeseen tullut ajettua jalka suorana Helsingistä kotiinpäin motaria.
Sattuvasti pariin otteeseen on Helsingistä lähtiessä ollut tuo varttitankki jäljellä.
Bensa on riittänyt huonoimillakiin Hämeenlinnaan asti nopeuden ollessa parhaimmillaan "hiukan" yli 120.
Tuntuu menevän pyhällä hengellä??

Mopoissa siis myös mopon kulutus?

-Jukka-
- veekoo
- Aina äänessä
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod - Paikkakunta: Saratoga, CA
- Viesti:
Re: Mustang-95 5.0,kokemuksia?
Noihin mun lukemiin voi aika huoletta laskea 1l/100km lyijykenkälisää.Sami95GT kirjoitti:Tuntuupas muuten noi kutoskoneiset vievän paljon kakkua. Itsellä menee 140km/h keskinopeuskonetieajossa 10l/100km, kaupungissa 12.5-13l/100km ja pienimmillään on mennyt 90-100km/h maantieajossa 8l/100km. Enimmillään ikinä olen saanut menemään 14-alkuisia. Mitä tulee rata-ajokulutukseen niin Espoo-Ahvenisto-Espoo 140km/h siirtymineen + 10 kohtuukovaa ratakierrosta antoi keskikulutuksen 12.3l/100km
Mulla on varmaan sekunda yksilö kun nitinöitä ei kuulu vaikka on ajettu 77tml - jäykästä alustasta uretaanipuslineen ym. huolimatta. Kori on kumminkin aika tukeva ja subconnectoreilla paranee helposti vielä paljon.
Varmaan on ne meksikaanit ollu sairaslomalla tai lakossa mun autoa kootessa ja on työnjohtajat itte joutunu laittaan tiivisteet ym. kun ne on kaikki kohdallaan. Suhteellisen laadukas auto ja varmaan niitä vikojakin sitten joskus tulee ja joutuu vaihtamaan muitakin kuin noi rekisterivalon polttimot. ( Jos ei ote huomioon jokaisen modularkoneisen eteen tulevaa muoviseen imusarjaan kuuluvan vesiputken halkeamista mitä tehdas ei tänne suomeen vaihda takuuna alumiiniversioon ). Toki huloto-osia joutuu vaihtamaa, mutta niitäkin kovin harvoin.
Bensaa kuluu 4,6:lla 9-13. Alastarolla kun ajettiin radalla kulutus oli 41.
Normaalii ajoon alusta ym on varsin käypänen ja helposti modifioitavissa paremmaksi. Jarrutkin riittää kohtuulliseen rata-ajoon paloja vaihtamalla. Schumacherikin ajaisi nopeammin jos vaan olisi paremmat värkit Räikkösestä puhumattakaan...
Joo toi 2,73 tappa voiman tunteen tehokkaasti, mutta aika sporttinen euro tms saa silti olla joka paremmin kulkee jos on varustettu 3,27 optiolla. Jos kuitenkin vaan tuntuu mopolta, niin ei kannata murehtia, saahan siihen lisää...
Varmaan on ne meksikaanit ollu sairaslomalla tai lakossa mun autoa kootessa ja on työnjohtajat itte joutunu laittaan tiivisteet ym. kun ne on kaikki kohdallaan. Suhteellisen laadukas auto ja varmaan niitä vikojakin sitten joskus tulee ja joutuu vaihtamaan muitakin kuin noi rekisterivalon polttimot. ( Jos ei ote huomioon jokaisen modularkoneisen eteen tulevaa muoviseen imusarjaan kuuluvan vesiputken halkeamista mitä tehdas ei tänne suomeen vaihda takuuna alumiiniversioon ). Toki huloto-osia joutuu vaihtamaa, mutta niitäkin kovin harvoin.
Bensaa kuluu 4,6:lla 9-13. Alastarolla kun ajettiin radalla kulutus oli 41.
Normaalii ajoon alusta ym on varsin käypänen ja helposti modifioitavissa paremmaksi. Jarrutkin riittää kohtuulliseen rata-ajoon paloja vaihtamalla. Schumacherikin ajaisi nopeammin jos vaan olisi paremmat värkit Räikkösestä puhumattakaan...
Joo toi 2,73 tappa voiman tunteen tehokkaasti, mutta aika sporttinen euro tms saa silti olla joka paremmin kulkee jos on varustettu 3,27 optiolla. Jos kuitenkin vaan tuntuu mopolta, niin ei kannata murehtia, saahan siihen lisää...
Ei pisaralla pitkälle, vaan ämpärillisellä lujaa!
http://www.hhp.fi/
hakalaperf@gmail.com
Mustang Grande 69 302
MB 560 SEC V8
Mitsubishi Galant GTI Dynamic 4 4WD /4WS R4
http://www.hhp.fi/
hakalaperf@gmail.com
Mustang Grande 69 302
MB 560 SEC V8
Mitsubishi Galant GTI Dynamic 4 4WD /4WS R4
Re: Mustang-95 5.0,kokemuksia?
Hyviä kommentteja on tullut,kiitos.Lisääkin kiinnostaa lukea,jotenjos vielä löytyy kokemuksia niin tänne vain.Anonymous kirjoitti:Olen aikeissa hankkia ko. mustangin. Onko mitään kokemuksia kenelläkään?
Sen verran tarkennusta että kyseessä on avo malli ja rakentamaton sekä ameriikan tuonti.
Miten, onko avosta mitään sen ihmeenpää kokemusta?
Khrmm...näytettiinkönhän mulle kuvaa tästä Suomeen tulevasta autosta tänään???
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.