holley 750 dp oskilaattori

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
foord
Aktiivi
Viestit: 103
Liittynyt: 18 Kesä 2004, 11:42
Paikkakunta: helsinki

holley 750 dp oskilaattori

Viesti Kirjoittaja foord »

Ostin holleyn 750 dp missä on oskilaattori, elikkä laite on jonkinlainen rikastin. Kaasari on muuten samanlainen kuin tavallinen holley mutta ilmeisesti siinä kohokammiossa ylimääräset reiät mistä tulee lisä bensaa tarvittaessa .rikastin toimii sähköllä.onkohan tälläien systeemi kuinka susi :S.onko kenelläkään kokemusta kyseisestä laitteesta
kno1
Aktiivi
Viestit: 106
Liittynyt: 16 Kesä 2004, 11:52
Auto: KNO-1
Paikkakunta: Vantaa

Re: holley 750 dp oskilaattori

Viesti Kirjoittaja kno1 »

foord kirjoitti:Ostin holleyn 750 dp missä on oskilaattori, elikkä laite on jonkinlainen rikastin. Kaasari on muuten samanlainen kuin tavallinen holley mutta ilmeisesti siinä kohokammiossa ylimääräset reiät mistä tulee lisä bensaa tarvittaessa .rikastin toimii sähköllä.onkohan tälläien systeemi kuinka susi :S.onko kenelläkään kokemusta kyseisestä laitteesta

Löytyykö ryyppytornista "list number"? Esimerkiksi "list 4779". Onko tuo "vempele" kylmäkäynnistystä varten, lisäreitti neulaventtiilien lisäksi kohokammioiden täytölle vai moottorin lisärikastus kovalla kuormituksella? Jos "värkki" on irroitettavissa, niin ota se pois ja siirrä se "arkistoon" pöydän alle. Tavallinen motti ei taida moista kaivata kesäkäytössä, oli se sitten mihin tahansa tarkoitettu. Holleyltä löytyy osanumerolla 6-518-2 riittävän suuret neulaventtiilit ( 0.120") ruokkimaan hyvinkin nälkäistä mottia. Ne on edelleen vitonkumiset, joten ne soveltuu hyvin katukäyttöön.
foord
Aktiivi
Viestit: 103
Liittynyt: 18 Kesä 2004, 11:42
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja foord »

Ryyppytornissa lukee list 4779-2 ja 2288 , kaasarin pummpujen päissä on numero 10083 ja sit joitain muita numeroita p-46 ,10068,10183.laite on sähköllä toimiva.myyjä kertoin näin että rikastajan voi säätää joko rikkaalle kun antaa jenkaa taikka sitten laihalle matka ajossa,jos tuolaite on pois päältä kaasutin toimii aivankuin normaali kaasari .laite on tehty joskus 90luvulla taikka sitten 80.kyllä tämä kaasari varmaan tehtävänsä ajaa 302 ja weiandin ahtimen kanssa.henkilö joka myi laitteen lupasi tulla laittaan kaasarin säädöt kohdilleen :lol:
Avatar
1969
Aktiivi
Viestit: 106
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25

Viesti Kirjoittaja 1969 »

Muistelisin lukeneeni holleyn tehneen tuollaista sähkökaasaria juuri ennen kuin ruiskut tulivat muotiin. Ilmeisesti sellaista tehtiin myös jokunen virikäyttöön, mutta lopetettiin kun ei käynyt kaupan. Olikohan nimeltään quarter mile dial tai sinnepäin. On kuulemma näppärä kun seosta voi säätää lennossa. Itse pitäisin rakkineen sellaisenaan säädettävänä ja opettelisin ottamaan siitä ilon irti.
foord
Aktiivi
Viestit: 103
Liittynyt: 18 Kesä 2004, 11:42
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja foord »

.ei tuosta laitteesta kumminkaan taida mitään haittaa olla jotenka laitansen kiiinni ja yritän laittaa säätöihin :wink:
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Toinen vaihtoehto on pistää se myyntiin heebeihin, koskaan ei tiedä mitä joku entisöijä voisi maksaa tuollaisesta.
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Vastaa Viestiin