ROKI kirjoitti:Järkevin ratkaisu olis vakuutusyhtiöiden ja valtion asennuttaa laskurit museo autoihin,
Sehän olisikin sitten enää museoauto? Kuuluiko minkään valtakunnan ajoneuvoihin ylimääräinen laskuri käyttöönotettaessa muihin kuin takseihin...
ROKI kirjoitti:niin ei tulis sitä kyräilyä , ja ylimeneviltä päiviltä tupla maksu. Se olis kohtuullista meitä kohtaan jotka emme halua kiertää vakuutusmaksuja ja autonkäyttö veroa.
Eihän se laskuri muuten ratkaise millään tavalla tuota ongelmaa josta tuolla alussa puhuttiin. Mun käsittääkseni isoimman ongelman aiheuttaa alunperin epäselvästi kirjoitetun lakitekstin tulkinta siitä mikä on "
päivä"?
Onko
päivä 24h vuorokausi, vai kalenterivuorokusi vai mikä #%¤#" se on? Sekö aika kun aurinko paistaa, ja yöllä ei saa ajaa, häh? Siinähän se asia alunperin pieleen kun on jätetty tulkinnoille varaa, ihan niin kuin play-off aikaan lätkätuomareille.
ROKI kirjoitti:Tästä pitäis tehdä esitys vakuutysyhtiöille ja verottajalle, tästähän saan taas julmetut sättimiset niskaani mutta totuus on tämä.
Kai täällä harrasterintamalla olis parempaakin asiaa ajettavana kuin lisäkuluja aikaiseksi ja byrokratiaa lisää (kuka ne laskurit maksais?).
Se Peten jo viitttaama päästöpohjainen käyttömaksu on ollut jo hyvän aikaa tiedossa ja siinä olis paikka mitä vastaan harrasteautoilijoiden pitäisi tapella ja koittaa vaikuttaa päättäjien mielipiteisiin.
Pussihousuporukka on jossain vaiheessa osannut vetää oikeista naruista ja hyvä niin. Nyt pitäis vaan saada oikeudenmukaisuutta lisää muillekkin eikä toisilta pois.
En muuten tunne olevani kovinkaan suoraselkäinen veronmaksajamallikansalainen maksaessani harrastevehkeisiin liittyviä veroja ja vakuutuksia, mukavampaakin käyttöä rahalle löytyis. Mutta eihän kukaan pakota harrastamaan...ja museointi ei vaan ajatuksena nappaa, vaikka pienellä vaivalla mahdollista olisikin.