Automaatin hinaus
Automaatin hinaus
Pitäisi hinata C4-laatikkoista autoa noin 3 km. Ei varmaankaan pilalle mene jos hinaa hiljaisella nopeudella noin lyhyen matkan? Vai kuinka?
Re: Automaatin hinaus
Hiljasta nopeutta kärsii hinata, kun matkakaan ei ton pitempi.Anonymous kirjoitti:Pitäisi hinata C4-laatikkoista autoa noin 3 km. Ei varmaankaan pilalle mene jos hinaa hiljaisella nopeudella noin lyhyen matkan? Vai kuinka?
Mustang '67 Fastback 6.?/TKO-600
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
-
- Addikti
- Viestit: 400
- Liittynyt: 26 Touko 2004, 22:22
- Auto: 71 Shelby Europa cv (2x), 64 & 95 Mustang cv, 79 Cobra, 84 & 87 VW Jetta,
- Paikkakunta: Kuopio
Juttelin oman huoltomieheni kanssa aiheesta, ja sen pohjalta käsittääkseni voisi kyllä hinata useita kymmeniä kilometrejä ihan huoletta, jos laittaa N:lle ja moottori tyhjäkäynnille, jolloin vaihteistossa liikkuu öljyt ainakin kohtuullisesti. Tietääkö kukaan, etteikö todella voisi tehdä näin ??? Kokemuksia jollakulla ??
- veekoo
- Aina äänessä
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod - Paikkakunta: Saratoga, CA
- Viesti:
Tyhmä kysymys tähän väliin: Jos vaihteen saa N:lle ja moottorin käymään, niin miksei sillä ajaisi saman tien? Vai onko siellä jotain särki laatikon / kytkimen / kardaanin puolella? Jos joo, niin onko varma, ettei mene lisää rikki, jos hinaa N silmässä? Kardaanivikaistahan voisi hinata huolettomammin, koska silloin ei laatikon puolella liiku tavara -> ei voi mennä rikkikään..?
Käsittääksenihän tuo hinauskielto johtuu automaattilaatikon lämpiämisestä, jos moottori ei käy jne. Lännen ihmemaassa sai muuttofirmoilta lainattua vaihteistonjäähdytyshimmeleitä, jolloin automaagiakin pystyi hinaamaan puomilla tai puolitrailerilla perässä. Ainakin mainoksen mukaan - ei ole henk.koht. kokemuksia aiheesta.
Käsittääksenihän tuo hinauskielto johtuu automaattilaatikon lämpiämisestä, jos moottori ei käy jne. Lännen ihmemaassa sai muuttofirmoilta lainattua vaihteistonjäähdytyshimmeleitä, jolloin automaagiakin pystyi hinaamaan puomilla tai puolitrailerilla perässä. Ainakin mainoksen mukaan - ei ole henk.koht. kokemuksia aiheesta.
-
- Addikti
- Viestit: 400
- Liittynyt: 26 Touko 2004, 22:22
- Auto: 71 Shelby Europa cv (2x), 64 & 95 Mustang cv, 79 Cobra, 84 & 87 VW Jetta,
- Paikkakunta: Kuopio
Jos hinataan esim. Dolly:llä pitempi matka yksinään tai koska hinattava auto ei ole rekisteröity, niin on helpompi kuskata auto esim. näyttelyyn. Luonnollisesti olisi helpompi ajaa kuin hinata, mutta itsellenikin on tuo asia ajankohtainen, kun avo 1971 Shelby Europa-B ei ole (ainakaan vielä) Suomen kilvissä. Trailerikuljetus toki on vaihtoehto, edellyttäen, että tarpeeksi leveän saa käyttöön; esim. Kuopion alueella kuulemma on vain yksi, johon mahtuu juuri ja juuri ilman renkaiden vaihtoa. Kuorma-auton lavalla kuljetukseen taasen tarvitaan sitten C-kortillinen kuski (ja tietysti auto).
Toki voidaan, ellei U-pulttien lukkomutterit ole liian jumissa, irrottaa kardaani ja laittaa roikkumaan sivuun sopivasti, ei ole tuokaan mikään iso juttu (paitsi pitää kömpiä auton alle työhaalareissa tms) ja taitaa olla taloudellisempi kuin pitää moottoria tyhjäkäynnillä.
Toki voidaan, ellei U-pulttien lukkomutterit ole liian jumissa, irrottaa kardaani ja laittaa roikkumaan sivuun sopivasti, ei ole tuokaan mikään iso juttu (paitsi pitää kömpiä auton alle työhaalareissa tms) ja taitaa olla taloudellisempi kuin pitää moottoria tyhjäkäynnillä.
Ruuvaat Shelby Europa A:sta rekisterikilvet ja ruuvaat ne Norjan tuliaiseen. Kukaan ei tajua muutosta, tuskin edes poliisikaan vaikka pysäyttäisi ellei ala ensimmäiseksi tutkimaan runkonumeroa.raunoh kirjoitti:Jos hinataan esim. Dolly:llä pitempi matka yksinään tai koska hinattava auto ei ole rekisteröity, niin on helpompi kuskata auto esim. näyttelyyn. Luonnollisesti olisi helpompi ajaa kuin hinata, mutta itsellenikin on tuo asia ajankohtainen, kun avo 1971 Shelby Europa-B ei ole (ainakaan vielä) Suomen kilvissä. Trailerikuljetus toki on vaihtoehto, edellyttäen, että tarpeeksi leveän saa käyttöön; esim. Kuopion alueella kuulemma on vain yksi, johon mahtuu juuri ja juuri ilman renkaiden vaihtoa. Kuorma-auton lavalla kuljetukseen taasen tarvitaan sitten C-kortillinen kuski (ja tietysti auto).
Toki voidaan, ellei U-pulttien lukkomutterit ole liian jumissa, irrottaa kardaani ja laittaa roikkumaan sivuun sopivasti, ei ole tuokaan mikään iso juttu (paitsi pitää kömpiä auton alle työhaalareissa tms) ja taitaa olla taloudellisempi kuin pitää moottoria tyhjäkäynnillä.
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Tämä tuli täältä...Anonymous kirjoitti:Ruuvaat Shelby Europa A:sta rekisterikilvet ja ruuvaat ne Norjan tuliaiseen. Kukaan ei tajua muutosta, tuskin edes poliisikaan vaikka pysäyttäisi ellei ala ensimmäiseksi tutkimaan runkonumeroa.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Tuskin huomaavat elleivät tiedä. Jos käry käy, niin kateellinen naapuri on syypää. Jos sattuvat pysäyttämään, todennäköisesti eivät katso runkonumeroa, mutta jos kuitenkin virheellinen väri rek.otteessa hämää, niin sanoo auton olevan maalatun, mitä tuskin epäilee, kun pinta on uusi ja säihkyvä. Minäkin olen lainkuuliainen, mutta pienen harkitun riskin voin kyllä ottaa....raunoh kirjoitti:Onpa tuota kilpien siirtoa ehdotettu aiemminkin. Mutta enpä tee. Nolo juttu jos käy käry. Kun autot ovat muutoin kaksosia, paitsi erivärisiä, pitää kyllä "kissalan poikien" olla sokeampia kuin Reetan, etteikö huomaisi...

"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
- FaikkuFB
- Aktiivi
- Viestit: 88
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Valepukuinen Fairlane, Mustang FB 1969
- Paikkakunta: Jkl
Joskus näkemäni c4 ohjekirjan mukaan saa hinata 50km hiljakseen.
Miksei enempää, johtuu ihan yksinkertaisesti siitä, ettei automaatissa
pyörivät osat osu öljyyn ja voitelu ei toimi jos kone(öljypumppu) ei
pyöri. On laatikoita kuten ford-o-matic jossa on pumppu myös ulostulo-
akselilla, niitä voi hinata... myös käyntiin asti.
J
Miksei enempää, johtuu ihan yksinkertaisesti siitä, ettei automaatissa
pyörivät osat osu öljyyn ja voitelu ei toimi jos kone(öljypumppu) ei
pyöri. On laatikoita kuten ford-o-matic jossa on pumppu myös ulostulo-
akselilla, niitä voi hinata... myös käyntiin asti.
J
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Mr. Murphyn lain mukaan näin käy juuri silloin, kun ei ole puhtaat jauhot pussissa. Haavereiden välttämiseksi kannattaakin ottaa 100.000 Euron siirtovakuutus ja vuokrata panssaroitu ajoneuvonkuljetusajoneuvo aseistetuin miehistöinAnonymous kirjoitti:entäs sitten jos kuitenkin sattuu joku haaveri, silloin ei mikään vakuutus kata mitään vaan kaikki menee omasta pussista

"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3