Rullanokka ja nostajat???

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Ilmeisesti kaikki on sitten kuitenkin kohdallaan.
Nuo Fordin koneen pitää luonnostaan hieman epämiellyttävää mekaanista ääntä. Siihen on vaan totuttava.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
302TT
Mega-addikti
Viestit: 553
Liittynyt: 26 Tammi 2007, 14:36
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja 302TT »

Minulla on jo pää sekaisin noista rullanostimien soveltuvuuksista 289 lohkoon :( Eli noidenhan pitäisi hämiksen kanssa sopia 289 lohko + uudempi rullanokka (esim. 91GT mussen vakionokka) kombinaatioon?

http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku

Tuossa listaa mitä antoi 289 sorttauksella:

http://store.summitracing.com/egnsearch ... =sku&RC=10

Tuntuu, että noissakin on ristiriitaisuuksia jonkin verran...
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Tuo ensimmäinen lifteri, Comp Cams:

"For engines originally equipped with a roller cam. Uses OE lifter guides and retainers."

Eli koneisiin, jossa alunperin ollut rullanokka & hämähäkki. Toimii siis 289:ssä hämähäkin JA RETROFIT -nokka-akselin kanssa, EI toimi 91GT:n vakionokan tai muun suoraan sitä korvaavan nokan kanssa.

En huomannut ristiriitaisuuksia. Tuosta jälkimmäisestä listasta huomaat että siinä on yksittäisiä, pareittaisia ja kokonaisia settejä. O.E. merkityt (16 kpl settien hinta n. 120-250 USD) käyvät 289:iin hämähäkin ja retrofit-nokan kanssa, ja retrofit -merkityt (hintaluokka 450-650USD) pelaa ilman hämähäkkiä ja normaalikehäisen (O.E.) rullanokan kanssa. Tuossa listassa oli lisäksi CRN-36532-16 Cranen nostajat, jotka pelaavat rullalohkossa sinällään ja ilman hämähäkkiä, ja non-rullalohkossa (esim. 289) ilman hämähäkkiä retrofit -nokan kanssa.

Lisätäänpä tähän listaan kolmas:

1. Non-roller -lohko + Retrofit nokka + OE rullanostajat + hämähäkki = OK

2. Non-roller -lohko + Normaali OE rullanokka + Retrofit -nostajat (w/ "luut") = OK

3. Non-roller -lohko + Retrofit nokka + OE rullanostajat w/luut (kuten Crane CRN-36532-16) = OK
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
302TT
Mega-addikti
Viestit: 553
Liittynyt: 26 Tammi 2007, 14:36
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja 302TT »

Kyllähän se alkaa viimein hahmottua, kun rautalangasta vääntää :lol: Kiitos perusteellisesta tiedosta!

Kun tuohon omaan koneeseen on tarkoitus ne ahtimetkin laittaa, niin yksi vaihtoehto olisi hiotuttaa tuosta jo hankitusta GT:n vakionokasta "oikea" pienikehäinen turbonokka rullanostimille. Ei ainakaan minulla ole sattunut silmään millään valmistajalla retro fit turbonokkaa.

Mitkä muuten on vanhan pienikehäisen ja uudemman iso/normaalikehäisen nokan peruskehän mitat?

Nokkien hiojiahan Suomesta löytyy mm. Joensuun moottorikoneistamo, Mauri Virtanen, GT-motors, R-koneistamo...
Vastaa Viestiin