Ohjaustehostajan hihnapyörä

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Fastback
Over The Top
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Viesti:

Ohjaustehostajan hihnapyörä

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Voiko hihnapyörä olla prässätty pumpun akselille? Mulla on pumppu missä akselilla ei ole mitään uria tai kierteitä. Pumppu on tuoreemman 351w koneen apulaitteista. Hihnapyörä on moniurahihna minkä ajattelin vaihtaa kiilahihnaksi, mjutta tjuli mjutka mjatkaan. Mitä minä tehdä??? :shock:
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Make67
Aina äänessä
Auto: Ford Mustang HT 1967

Re: Ohjaustehostajan hihnapyörä

Viesti Kirjoittaja Make67 »

Fastback kirjoitti:Voiko hihnapyörä olla prässätty pumpun akselille? Mulla on pumppu missä akselilla ei ole mitään uria tai kierteitä. Pumppu on tuoreemman 351w koneen apulaitteista. Hihnapyörä on moniurahihna minkä ajattelin vaihtaa kiilahihnaksi, mjutta tjuli mjutka mjatkaan. Mitä minä tehdä??? :shock:
Kyllä voi! Juurikin yhden pumpun purkaneena ja huoltaneena. Kyse oli kyllä -67:n pumpusta. Siinä hihnapyörä oli tosi tiukalla sovituksella akselissa. Siitä se kuitenkin irtosi sopivia ulosvetäjiä käyttäen ja meni myös takaisin.
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
Mika M
Aktiivi

Viesti Kirjoittaja Mika M »

Joo monissahan se on kiinnitetty juurikin noin. Ulosvetäjä kiinni ja mikäli ei helpolla lähde niin nopea lämpö hihnapyörälle, kuitenkaan akselia kovin paljoa lämmittämättä ja kun napsahtaa niin nopiaan akselilta pois. Lämmöllä myös takaisin.

Mika
Fastback
Over The Top
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Uskomaton homma jätkät, mutta pitää sitä silmiään uskoa. Olisin kyllä luullut että olisi ollut pulttaa irti periaatteella. Kiitos vastanneille.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Vastaa Viestiin