Jarruremontista kyselyjä (-65HT)

Kaikkien alustaspektaakkelien äiti
Avatar
Kesämies!
Addikti
Viestit: 161
Liittynyt: 03 Kesä 2006, 21:35
Auto: Ford Mustang 1965 conv.
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Jarruremontista kyselyjä (-65HT)

Viesti Kirjoittaja Kesämies! »

Eka kertaa jarruremppaa tekemässä eli pari kysymystä:

1. Kannattaako jarrusylinterit vaihtaa uusiin rempan yhteydessä? Ilmeisesti ovat kuitenkin toimineet mutta vanhoiltahan nuo näyttää.
2. jarrunestettä ei valunut juurikaan vaikka tapit irroitin ja neste oli paksuhkoa vihreänkeltaista mönjää...normaalia?
3. paljonko koko satsi (kengät+sylinterit+jouset) suurinpiirtein maksaa koko autoon?
4. minkä niminen tiiviste kuuluu olla kuvassa? (jarrukenkien välissä)

http://s144.photobucket.com/albums/r170 ... G_3522.jpg

Kiitoksia vaivannäöstä!! :D :D
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Sylinterien hinta ei päätä huimaa, eli jotain 20-30 euroa kappale.

Jos ei vuoda, eikä sisäpinnassa näy korroosiota niin pitäisn samat.

Itse vaihtaisin pelkät kengät tuohon, jos muuten on toiminut.
Nesteethän sulla jo olikin vaihdossa... Älä hukkaa automaatti säätökilkkeitä :roll:
Avatar
JXA-26
Superpölöttäjä
Viestit: 2550
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel.
Paikkakunta: Hirsilä City
Viesti:

Re: Jarruremontista kyselyjä (-65HT)

Viesti Kirjoittaja JXA-26 »

Kesämies! kirjoitti:...neste oli paksuhkoa vihreänkeltaista mönjää...normaalia?
3. paljonko koko satsi (kengät+sylinterit+jouset) suurinpiirtein maksaa koko autoon?
On normaalia, jos jarrunesteet täyttää kymmenen vuotta !! Kannattaa katsoa tosi tarkkaan ettei jää yhtään vanhaa nestettä mihinkään jarrupiirissä, ennenkuin pistät uudet liemet sisään. Puhalla vaikka paineilmalla putket läpi.
Tuohon kolmoseen: Mitä sen on väliä ???
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
Avatar
Avomusse
Aktiivi
Viestit: 136
Liittynyt: 31 Touko 2004, 10:18
Paikkakunta: Tervakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Avomusse »

Kolmisen vuotta sitten korjasin oman 64½ mussen jarrut ympäriinsä.
Osat tuli Us-Partsin kautta. Kaikki muut tuli uutta paisi rummut.
Muistaakseni n.85 euroo per pyörä jäi kulut.
Avatar
Kesämies!
Addikti
Viestit: 161
Liittynyt: 03 Kesä 2006, 21:35
Auto: Ford Mustang 1965 conv.
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kesämies! »

Kiitoksia vastauksista. Pikkasen rahallisesti ääss wide open tällähetkellä niin osaa valmistautua mamman nalkutukseen.. sen takia hintoja kyselen :lol:
88gt
Aktiivi
Viestit: 54
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Herwood

Viesti Kirjoittaja 88gt »

Jos rummut menee uusiksi kuluneisuuden takia, ni niitten hinta abaut 80-90e / kpl.

Hinta on mutu perustuen muutaman vuoden takaisiin hankintoihin.
väri väriin ja loput maihin
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Ei tuon kuvan mukaan nuo jarrut niin huonossa kunnossa näytä olevan.
Halvin tie on puhdistaa, herkistää ja säätää nykyiset käytössä olevat jarrut. Vaihdat vain rikkoutuneet tai loppuun kuluneet osat. Ehdottomasti on vaihdettava uudet nesteet, suosittelen jopa vaihtamaan alussa muutaman kerran, niin puhdistuu linjat ja sylinterit. Käytä aivan tavallista jarrunestettä DOT 4.
Tärkeää olisi myös tarkastaa jarruputkien ja letkujen kunto. Niiden osalta ei ole muuta vaihtoehtoa kuin uusia huonokuntoiset osat.

Aikaa tuohon kuluu saman verran kuin uusien asentamiseen mutta euroja säästyy.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
Kesämies!
Addikti
Viestit: 161
Liittynyt: 03 Kesä 2006, 21:35
Auto: Ford Mustang 1965 conv.
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kesämies! »

Osaako joku vielä kertoa "oikean" nimen tiivisteelle joka kuvassa näkyy? :oops:
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Eli tarkoittaako tuota, akselin stefaa, vai hä?

Ei jummarra.
Kiitoksia vastauksista. Pikkasen rahallisesti ääss wide open tällähetkellä niin osaa valmistautua mamman nalkutukseen.. sen takia hintoja kyselen
Hys Hys... :wink:
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Kesämies! kirjoitti:Osaako joku vielä kertoa "oikean" nimen tiivisteelle joka kuvassa näkyy? :oops:
Olisiko niin että tarkoita tuossa kuvan keskellä olevaa reikää?
Sehän on vetoakselin reikä.
Tarkoitatko tiivisteellä vetoakselin stefaa?
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
Kesämies!
Addikti
Viestit: 161
Liittynyt: 03 Kesä 2006, 21:35
Auto: Ford Mustang 1965 conv.
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kesämies! »

Niinpä juuri... tänks! :roll: :wink:
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Re: Jarruremontista kyselyjä (-65HT)

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Kesämies! kirjoitti:Eka kertaa jarruremppaa tekemässä eli pari kysymystä:

1. Kannattaako jarrusylinterit vaihtaa uusiin rempan yhteydessä? Ilmeisesti ovat kuitenkin toimineet mutta vanhoiltahan nuo näyttää.
2. jarrunestettä ei valunut juurikaan vaikka tapit irroitin ja neste oli paksuhkoa vihreänkeltaista mönjää...normaalia?
3. paljonko koko satsi (kengät+sylinterit+jouset) suurinpiirtein maksaa koko autoon?
4. minkä niminen tiiviste kuuluu olla kuvassa? (jarrukenkien välissä)

http://s144.photobucket.com/albums/r170 ... G_3522.jpg

Kiitoksia vaivannäöstä!! :D :D
Tarkkasiläinen huomaa kyllä vian tuossa jarru jutskassa, jos on vähänkään hajua jarrujen kunnosta, kengissä on varaa aja viellä 2-3 kesää muta rummut ovat kuluneet yli arvojen .Sen paljastaa tuo säätö mutukan liiallinen ulos tulo, tuon saa kyllä korjattua yhdellä konstilla niin ettei tartte rumpuja vaihtaa jos ei soikeat.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
Kesämies!
Addikti
Viestit: 161
Liittynyt: 03 Kesä 2006, 21:35
Auto: Ford Mustang 1965 conv.
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kesämies! »

Rokii..kerroppas mitäs itse tekisit? :P
Avatar
Kesämies!
Addikti
Viestit: 161
Liittynyt: 03 Kesä 2006, 21:35
Auto: Ford Mustang 1965 conv.
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kesämies! »

Tässä kuva jarrukengästä kuskinpuolelta takaa. Toinen kenkä on kulunut tasaisesti ja toinen (kuvassa) epätasaisemmin. Rummuissa on hiukan uraa ja soikeudesta en tiedä..

http://s144.photobucket.com/albums/r170 ... G_3539.jpg
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Onhan tuo hiukan kaltoseks kulunut, on ilmeisesti ne kiinnipito tappien jouset olleet kuoleutuneet. Tietenkin kannattaa laittaa kiinnipitotapit ja jouset uusiksi jos kengät vaihdat, onhan se tietysti varmempaa kun kunnostaa kerralla , kerranhan se kirpasee. Mittaa rummut jos on kuluneet liikaa niin uudet tilalle, sit ei ole huolia vähään aikaan.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Vastaa Viestiin