Perävälityksen hammaskosketus?

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
voxagent
Addikti
Viestit: 206
Liittynyt: 25 Elo 2004, 18:58
Auto: Ford Mustang 3.7 2011
MGB Roadster 1971
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Perävälityksen hammaskosketus?

Viesti Kirjoittaja voxagent »

Peränkorjauskurssi jatkuu:
Laitonin vanhan pinionishimmin paikalleen ja säätelin mittakellolla hammaskosketuksen välyksen 0,2mm:iin. Sitten väriä rattaisiin ja tällainen tuli:

http://i19.photobucket.com/albums/b171/ ... ATTERN.jpg

Yritin vertailla manuaalin kuviin ja mielestäni kuvio olis ihan OK, en ainakaan meinannut säädellä sitä enempää.............?
Avatar
SamiM
Aina äänessä
Viestit: 1519
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Leppävesi

Viesti Kirjoittaja SamiM »

Aika hyvin on kuvio keskellä hammasta radiaalisuunnassa. Minusta se vois olla vähän paremmin keskellä vielä hampaan toisessa suunnassa. Eli hieman liikaa menee hampaan juureen tuo kosketus. Nyt kosketuskuvio kapenee päitä kohti epäkeskeisesti, vois olla tasaisesti hieman kapeneva molemmilta puolilta.
Avatar
voxagent
Addikti
Viestit: 206
Liittynyt: 25 Elo 2004, 18:58
Auto: Ford Mustang 3.7 2011
MGB Roadster 1971
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voxagent »

Saishan tuon hieman tasaisemmaksi mutta sitten hammaskosketuksen välystä pitäisi kai kasvattaa. Voi olla että kokeilen sitä.....
Avatar
MONTTU
Addikti
Viestit: 275
Liittynyt: 04 Kesä 2004, 23:52
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja MONTTU »

Ootte te kovia jätkiä, itte vein ammattimiehelle. Näköjään sitä vois opetella pari juttua lisää..
1966 HT 347 Stroker
Avatar
voxagent
Addikti
Viestit: 206
Liittynyt: 25 Elo 2004, 18:58
Auto: Ford Mustang 3.7 2011
MGB Roadster 1971
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voxagent »

Tää on paras osa harrastustusta että saa opetella uusia juttuja. Tätäkin laittaessa tuli mieleen ettei kokemus olis pahasta, kun töhrii väriä ja säätää back lashia ja vaihtelee shimmejä. Voi olla että oli turhaa kaikki ja perä vonkuu niinkuin ennenkin. Lopullinen kosketuskuvio jäi lopulta tuollaiseksi:

http://i19.photobucket.com/albums/b171/ ... ttern2.jpg

Edelliseen lisäsin shimmiä 0,004" ja säädin välyksen 0,010"
Avatar
SamiM
Aina äänessä
Viestit: 1519
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Leppävesi

Viesti Kirjoittaja SamiM »

voxagent kirjoitti:Tää on paras osa harrastustusta että saa opetella uusia juttuja. Tätäkin laittaessa tuli mieleen ettei kokemus olis pahasta, kun töhrii väriä ja säätää back lashia ja vaihtelee shimmejä. Voi olla että oli turhaa kaikki ja perä vonkuu niinkuin ennenkin. Lopullinen kosketuskuvio jäi lopulta tuollaiseksi:

http://i19.photobucket.com/albums/b171/ ... ttern2.jpg

Edelliseen lisäsin shimmiä 0,004" ja säädin välyksen 0,010"
Hyvännäköinenhän tuo. Siihen hiljaisuuteen taitaa vaikuttaa vanhan välityksen tapauksessa se tietääkö miten rataspari pitää asetella, että se on hiljainen. Eli pitääkö saada aikaiseksi rattailla aikaisemmin, ennen remonttia ollut kosketus, vai millainen.
Vastaa Viestiin