-89 Foxi ei starttaa (Nyt starttaa!)
-89 Foxi ei starttaa (Nyt starttaa!)
Ihan kuin joku rele pärisisi kojelaudan sisällä, mittariston takana. Startti ei lähde pyörimään. Onko kojelaudan sisällä joku startin rele tai joku muu mikä voisi liittyä tuohon? Jotkut VIS-tarratkin on ikkunoissa, millanen ajonesto tuo mahtaa olla?
Auto on seissyt pari kuukautta käyttämättä, akku irrotettuna. Jännite oli liki 12 volttia, akkulaturin kanssa yli 13V. Akunkengät oli kunnolla kiinni. Edellisen käytön jälkeen ei ole muuta tehty kun akku irroitettu, eli ei ole unohtunut mitään piuhojakaan irti. Relevika mulle tuli ekana mieleen, tai huono kontakti kannoille.
Auto on seissyt pari kuukautta käyttämättä, akku irrotettuna. Jännite oli liki 12 volttia, akkulaturin kanssa yli 13V. Akunkengät oli kunnolla kiinni. Edellisen käytön jälkeen ei ole muuta tehty kun akku irroitettu, eli ei ole unohtunut mitään piuhojakaan irti. Relevika mulle tuli ekana mieleen, tai huono kontakti kannoille.
Viimeksi muokannut Lauri, 15 Maalis 2007, 21:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Oireiliko samalla lailla? Kun tuo pärinä kuuluu selkeästi ohjaamon puolelta. Voisiko olla että kun solenoidi on jumissa niin relekään ei vetäisi, joku suoja tms? Mistäköhän välistä sitä starttia pääsisi kolistelemaan jos vaikka heräisi. Madallettu alusta ei ainakaan auta... Eikä sekään että auto ei ole tallissa, vaan parkkihallissa missä tilaa ei liiemmin ole.Aku_81 kirjoitti:Eikös näissäkin ole erillinen startin solenoidi? Meni munkin autosta yllättäen, edellisenä päivänä vielä hyvin starttas mutta seuraavana iltana ei
Se tuli vielä mieleen että kierroslukumittari hyppii, eli sähkö kyllä etenee ainakin sytkäpuolelle, todennäköisesti muuallekin.
No, täytyy ensi kerralaa varata kunnolla aikaa ja työkaluja että saa ladattua kunnolla.
Mulla on kuitenkin hiukan yksinkertaisempi versio foxista, ei mitään ylimääräsiä releitä ainakaan mikä olis ääntä pitäny. Niin, startin solenoidihan pitäisi kai olla tuossakin vielä erillisversio, ainakin haynesin kirjan mukaan, kattele pelkääjän puolelta moottoritilasta luultavasti akun jälkeen ennen iskaritornia, ainakin mikäli kirjaan on luottamista.Lauri kirjoitti:Oireiliko samalla lailla? Kun tuo pärinä kuuluu selkeästi ohjaamon puolelta. Voisiko olla että kun solenoidi on jumissa niin relekään ei vetäisi, joku suoja tms? Mistäköhän välistä sitä starttia pääsisi kolistelemaan jos vaikka heräisi. Madallettu alusta ei ainakaan auta... Eikä sekään että auto ei ole tallissa, vaan parkkihallissa missä tilaa ei liiemmin ole.Aku_81 kirjoitti:Eikös näissäkin ole erillinen startin solenoidi? Meni munkin autosta yllättäen, edellisenä päivänä vielä hyvin starttas mutta seuraavana iltana ei
Se tuli vielä mieleen että kierroslukumittari hyppii, eli sähkö kyllä etenee ainakin sytkäpuolelle, todennäköisesti muuallekin.
No, täytyy ensi kerralaa varata kunnolla aikaa ja työkaluja että saa ladattua kunnolla.
Go tell Alice....
No niin, nyt kun kävi kokeilemassa uudemman kerran niin ikkuna auki kuunnellessa varmistui että se ääni tulee kuitenkin konehuoneesta. Eipä herännyt solenoidi koputtelemalla, joten täytyy aloittaa sen vaihtamisella. Mistäs noita osaisi kysyä pääkaupunkiseudulla?
Johtojen paksuudesta päättelin että tämän pyöreän on oltava se solenoidi. Ei ole noita erillisiä versioita aiemmin tullut vastaan.
Johtojen paksuudesta päättelin että tämän pyöreän on oltava se solenoidi. Ei ole noita erillisiä versioita aiemmin tullut vastaan.
Koita yhdistää noi isot navat vaikka isolla ruuvimeisselillä ja autossa virta päällä, niin sitten pitäisi auton käynnistyä.Lauri kirjoitti:No niin, nyt kun kävi kokeilemassa uudemman kerran niin ikkuna auki kuunnellessa varmistui että se ääni tulee kuitenkin konehuoneesta. Eipä herännyt solenoidi koputtelemalla, joten täytyy aloittaa sen vaihtamisella. Mistäs noita osaisi kysyä pääkaupunkiseudulla?
Johtojen paksuudesta päättelin että tämän pyöreän on oltava se solenoidi. Ei ole noita erillisiä versioita aiemmin tullut vastaan.
Mustang '67 Fastback 6.?/TKO-600
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
kannattaa nyt vielä varmistaa että sinne startille asti tulee se 12v
kuitenkin helppo mitata, itsellä oli joskus ruostunut poikki startille menevä kaapeli....
kuitenkin helppo mitata, itsellä oli joskus ruostunut poikki startille menevä kaapeli....
Lauri kirjoitti:Eipä sanonut mitään. Eli startti lähtee vaihtoon.musse67 kirjoitti:Koita yhdistää noi isot navat vaikka isolla ruuvimeisselillä ja autossa virta päällä, niin sitten pitäisi auton käynnistyä.
Kyllä siinä tuntui jännite notkahtavan aika reilusti ja kipinää iski iloisesti että virtaa kyllä kulki. Mun mielestä vaikutti siltä että startti olisi ollut jumissa. Tosin unohtui koputella startin kylkeen, josko olisi sillä herännyt. Mutta nyt on jo vähän kerätty porukkaa jos kävisi työntämässä auton käyntiin ja ajaa se jonnekkin missä pääsee tutkimaan paremmin. Toivottavasti ei jarrut laahaa pahasti että jaksaa työntääMiikka kirjoitti:kannattaa nyt vielä varmistaa että sinne startille asti tulee se 12v
kuitenkin helppo mitata, itsellä oli joskus ruostunut poikki startille menevä kaapeli....

itsellä oli tuossa pakkasilla vähän samanlainen probleema sierran (:oops:) kanssa
avaimesta kun väänsi niin ensin ei kuulunut mittään...
sitten sohimaan ruuvvarilla starttia, aikansa kun räpsi niin alkoi sanomaan naks...
sitten kirveen varrella keliä, ja alko pyörimään (tyhjää)...
lisää keliä ja startin napoja yhteen ja whee... taas päästiin töihin...
täytyis kyllä saada foxi kilpiin pikkuhiljaa niin vois ton sierran paalata...
avaimesta kun väänsi niin ensin ei kuulunut mittään...
sitten sohimaan ruuvvarilla starttia, aikansa kun räpsi niin alkoi sanomaan naks...
sitten kirveen varrella keliä, ja alko pyörimään (tyhjää)...
lisää keliä ja startin napoja yhteen ja whee... taas päästiin töihin...
täytyis kyllä saada foxi kilpiin pikkuhiljaa niin vois ton sierran paalata...
No lähtihän se, kun avaimesta käänsi. Pienellä 700 ampeerin boosterilla sai annettua virtaa ja lähti kun vasta sammutettuna.
Yllättävän paljon virtaa kyllä haukkaa ennenkuin lähtee pyörimään. Ajelin parikymmentä kilsaa faijalle, ja siellä olin noin tunnin. Siinä ajassa akku oli jo hyytynyt, ja boosteri matkannut broidin mukana toisaalle niin yritettiin ottaa kunnon kaapeleilla virtaa toisesta autosta. Sen verran huonot kontaktit oli jossain että ei taaskaan virta riittänyt, Corollan valot kyllä himmeni mutta Mustangin startti ei inahtanutkaan.
Kiitoksia vaan kaikille neuvoja antaneille, myös privaviesteillä ja eilen miitissä tätä pähkäiltiin jonkin verran. Miten se oli, Foordin starttipuoli pitää opetella kantapään kautta...
Mä lähden tästä akkukaupoille.
Yllättävän paljon virtaa kyllä haukkaa ennenkuin lähtee pyörimään. Ajelin parikymmentä kilsaa faijalle, ja siellä olin noin tunnin. Siinä ajassa akku oli jo hyytynyt, ja boosteri matkannut broidin mukana toisaalle niin yritettiin ottaa kunnon kaapeleilla virtaa toisesta autosta. Sen verran huonot kontaktit oli jossain että ei taaskaan virta riittänyt, Corollan valot kyllä himmeni mutta Mustangin startti ei inahtanutkaan.
Kiitoksia vaan kaikille neuvoja antaneille, myös privaviesteillä ja eilen miitissä tätä pähkäiltiin jonkin verran. Miten se oli, Foordin starttipuoli pitää opetella kantapään kautta...
