Toploader
Toploader
http://tinyurl.com/2ad3az
Tollanen olis tarjolla, menee kyllä kohta umpeen...
Mielipiteitä, onko kuudensadan arvoinen.
Mites käyköhän tuo tuon C:n perään, vai vaatiiko jotain sovittelua?
Loota pitäis kesäksi saada tuon 3-v manuskan tilalle...
Tollanen olis tarjolla, menee kyllä kohta umpeen...
Mielipiteitä, onko kuudensadan arvoinen.
Mites käyköhän tuo tuon C:n perään, vai vaatiiko jotain sovittelua?
Loota pitäis kesäksi saada tuon 3-v manuskan tilalle...
-71 HT 351C 4v
Re: Toploader
Kyseinen laatikko ei käy (suoraan) Clevelandin perään olettaen, että laatikko ja tuo koodi täsmää. Se on tarkoitettu FE-motin perään, jolloin sen sisäänmenoakseli on liian lyhyt (noin 11 milliä) pikkulohkolle. Toinen ero löytyy laatikon hännästä. Jos se on tarkoitus laittaa early Mustikkaan kiinni, niin häntä on liian pitkä (17"). Sen pitää olla earlyyn 14" pitkä. http://www.4speedtoploaders.com sivuilta löytyy paljon tietoa aiheesta.harmi80 kirjoitti:http://tinyurl.com/2ad3az
Tollanen olis tarjolla, menee kyllä kohta umpeen...
Mielipiteitä, onko kuudensadan arvoinen.
Mites käyköhän tuo tuon C:n perään, vai vaatiiko jotain sovittelua?
Loota pitäis kesäksi saada tuon 3-v manuskan tilalle...
Se, kannattaako ostaa käytetty laatikko rapakon takaa, on jokaisen itse mietittävä juttu.
Yksi hurja tuttu ajoi toploaderilla kiihdytystä kilpaa 80 luvulla, kai melko kovaakin. Muistaakseni hän uhosi että vaihtoi startin jälkeen "raakana" ilman kytkintä. Onko mahdollista???
Tiedän että monet askit sietävät sitä, prätkissä (ei HD ) kytkintä tarvitsee vain liikkeellelähtiessä ihan arkiajossakin.
Tiedän että monet askit sietävät sitä, prätkissä (ei HD ) kytkintä tarvitsee vain liikkeellelähtiessä ihan arkiajossakin.
1966 HT 347 Stroker
Re: Toploader
Kuussataa plus toimituskulut niin sillä rahalla alkaa saada t5-lootia. Investoi ennemmin sellaiseen kuin vanhaan laatikkoon mikä alkaisi vaatia kohta jo remppaa.harmi80 kirjoitti:.
Mielipiteitä, onko kuudensadan arvoinen.
Go tell Alice....
Mutta eikö T5-swappiin tarvi jo jotain vähän spesiaalimpaa?
Pitääpä kattoa Ford Musclen sivuilta, siellä oli muistaakseni juttua tuosta swapista.
Toki tuollainen uudempi kiinnostaa, mutta toisaalta viisvaihteiseen kun vaihtaa, niin ehkä siinä menettää palan nostalgiaa; onko se sitten huono vai hyvä, sitä en tiedä
.
Pitääpä kattoa Ford Musclen sivuilta, siellä oli muistaakseni juttua tuosta swapista.
Toki tuollainen uudempi kiinnostaa, mutta toisaalta viisvaihteiseen kun vaihtaa, niin ehkä siinä menettää palan nostalgiaa; onko se sitten huono vai hyvä, sitä en tiedä

-71 HT 351C 4v
Lainatu fordmuscle.com:
"Swapping into early Mustangs, Falcons, Mavericks, and Pintos is easy because the hole in the transmision tunnel for the shifter is in about the same spot on all the cars. The swap is also easy for Fox body cars such as the Granada.
If your car is currently equipped with a non-overdrive manual transmission (Ford 3spd, 4spd, or Toploader) the swap is as simple as a clutch job, you can use your existing clutch and flywheel, but you'll need a crossmember and possibly a slip yoke and driveshaft as mentioned below. For cars with automatics you'll need to first install a clutch pedal and round up the clutch activation parts (either manual clutch linkage or a cable operated clutch.) "
Eli ei tuo varmaan mikään mahdoton homma olisi; laitetaan harkintaan.
"Swapping into early Mustangs, Falcons, Mavericks, and Pintos is easy because the hole in the transmision tunnel for the shifter is in about the same spot on all the cars. The swap is also easy for Fox body cars such as the Granada.
If your car is currently equipped with a non-overdrive manual transmission (Ford 3spd, 4spd, or Toploader) the swap is as simple as a clutch job, you can use your existing clutch and flywheel, but you'll need a crossmember and possibly a slip yoke and driveshaft as mentioned below. For cars with automatics you'll need to first install a clutch pedal and round up the clutch activation parts (either manual clutch linkage or a cable operated clutch.) "
Eli ei tuo varmaan mikään mahdoton homma olisi; laitetaan harkintaan.
-71 HT 351C 4v
Tuo T5 swapi ei periaatteessa ole mikään iso operaatio. Olen yhden swapin tehnyt ja muutamassa muusa ollut mukana, siksi suosittelen valmiin swapi sarjan ostamista. Muutoksen tekee vaikka viikonloppuna jos kyseessä on manuaalivaihteinen auto.
Sen verran olen noilla T5 ja TopLoader autoilla ajanut, että T5 on kevyempi vaihtaa ja muutenkin herkempi käsitellä. TopLoder on enemmän ukko laatikko ja vaatii määrätietoisesti enemmän voimaa ja päättäväisyyttä vaihtamisessa. T5:lla voi päivän pyöritellä radalla niin, ettei käsi tule kipeäksi mutta TopLoderilla oikea käsi kipeytyy ja kämmentä pakotta päivän ajojen jälkeen.
Sen verran olen noilla T5 ja TopLoader autoilla ajanut, että T5 on kevyempi vaihtaa ja muutenkin herkempi käsitellä. TopLoder on enemmän ukko laatikko ja vaatii määrätietoisesti enemmän voimaa ja päättäväisyyttä vaihtamisessa. T5:lla voi päivän pyöritellä radalla niin, ettei käsi tule kipeäksi mutta TopLoderilla oikea käsi kipeytyy ja kämmentä pakotta päivän ajojen jälkeen.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Lainattu Antti66Ht:ltä:
"Top -Loader laatikoitahan on 25, 28 ja 31 rihlaisilla ulostulo akseleilla, sisääntulo akseleita on neljää erilaista: 1 1/16" ja 1 3/8" paksuja, close ja wide ratio akselia, eli 4 erilaista... "
Elikkäs mistä nyt tietää milloin sisäänmenoakseli on liian lyhyt?
Missään ei tunnuta kertovan muuta kuin nuo paksuudet...
Onko mitään mahkuja saada 1 3/8" inputilla varustettua askia pikkulohkon perään?
Ei sillä etteikö tuo "heikompikin" kestäisi, mutta jos samaan rahaan saa niin...
Ilmeisesti tuolla ulostuloakselin rihloituksella ei ole väliä, kun yokeja saa varmaan vaikka minkälaisiin kombinaatioihin?
"Top -Loader laatikoitahan on 25, 28 ja 31 rihlaisilla ulostulo akseleilla, sisääntulo akseleita on neljää erilaista: 1 1/16" ja 1 3/8" paksuja, close ja wide ratio akselia, eli 4 erilaista... "
Elikkäs mistä nyt tietää milloin sisäänmenoakseli on liian lyhyt?
Missään ei tunnuta kertovan muuta kuin nuo paksuudet...
Onko mitään mahkuja saada 1 3/8" inputilla varustettua askia pikkulohkon perään?
Ei sillä etteikö tuo "heikompikin" kestäisi, mutta jos samaan rahaan saa niin...
Ilmeisesti tuolla ulostuloakselin rihloituksella ei ole väliä, kun yokeja saa varmaan vaikka minkälaisiin kombinaatioihin?
-71 HT 351C 4v
JOS laatikko on koskematon, niin sen sisäänmenoakselin pituuden tietää siitä koodista (HEH-CL tai vaikka RUG-E). David Keen sivuilta voi katsoa mihin autoon/mottiin laatikko on alunperin tarkoitettu. JOS muistan oikein, niin oman toploaderini akselin pituus ( mitattu kiinnityslaipan pinnasta akselin kärkeen) oli 163 milliä ja se oli FE motin perässä. Pikkulohkolla akseli on noin 10-11 milliä pidempi. Tämä pätee ainakin 28/31 rihlaisiin.harmi80 kirjoitti:Lainattu Antti66Ht:ltä:
"Top -Loader laatikoitahan on 25, 28 ja 31 rihlaisilla ulostulo akseleilla, sisääntulo akseleita on neljää erilaista: 1 1/16" ja 1 3/8" paksuja, close ja wide ratio akselia, eli 4 erilaista... "
Elikkäs mistä nyt tietää milloin sisäänmenoakseli on liian lyhyt?
Missään ei tunnuta kertovan muuta kuin nuo paksuudet...
Onko mitään mahkuja saada 1 3/8" inputilla varustettua askia pikkulohkon perään?
Ei sillä etteikö tuo "heikompikin" kestäisi, mutta jos samaan rahaan saa niin...
Ilmeisesti tuolla ulostuloakselin rihloituksella ei ole väliä, kun yokeja saa varmaan vaikka minkälaisiin kombinaatioihin?
Big input laatikko kuullostaa todella hienolta...ja sitä se onkin. MUTTA...sen 1-vaihteen välitys on katukäyttöön täysin soveltumaton (2.32:1) varsinkin jos perän välitys on lähellä 3:sta. 1-vaihteesta tulee toooodeeella pitkä! EN SUOSITTELE. Wide ratio laatikon välitys on ihan toista kuin sen isoveljessä eli 2.78:1. Ero on melkoinen...
Eli jos laatikon koodi ei täsmää omaan auto/motti -kombinaatioon, ei voi olla täysin varma passaako loota heittämällä?
Ja jos ei, niin ilmeisesti sisäänmenoakseli pitää vaihtaa? Hinnat pyörinee uutena siellä 100-150 taalan paikkeilla.
Darn, meneepä vähän arpomiseksi jos ei satu löytämään just oikeaa askia.
Jos vain oottelis että tuo pikkuaski räjähtää ja keksii sitten jotain
.
Ja jos ei, niin ilmeisesti sisäänmenoakseli pitää vaihtaa? Hinnat pyörinee uutena siellä 100-150 taalan paikkeilla.
Darn, meneepä vähän arpomiseksi jos ei satu löytämään just oikeaa askia.
Jos vain oottelis että tuo pikkuaski räjähtää ja keksii sitten jotain

-71 HT 351C 4v